  • 11. Data: 2012-03-02 09:29:19
    Temat: Re: klopoty
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.02.2012 19:22, maX pisze:
    > Można bliższe szczegóły? To reguła że zasilacz traci połowę mocy? Do swojego kompa
    zamierzam dołożyć kilka nowych klocków i teraz zwątpiłem czy 5-letni Huntkey -
    zakładając że stracił już połowę mocy
    > - da sobie radę.

    Nie ma takiej reguły. Ale należy się liczyć z tym, że marnej
    klasy zasilacz po paru latach będzie bardziej podatny na
    problemy ze stabilnym zasilaniem przy wysokim poborze mocy
    (wysychanie kondensatorów, kumulujące się uszkodzenia z po-
    wodu przegrzewania się złącz tranzystorów i tak dalej).

    Dlatego warto inwestować w lepsze zasilacze -- nie dość, że
    w przypadku awarii rzadko "ciągną" ze sobą resztę sprzętu,
    to jeszcze mają szansę podziałać stabilnie 8-10 lat, a nie 3
    czy 4.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 12. Data: 2012-03-02 09:30:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.02.2012 08:41, Andrzej pisze:
    > Zasilacz jest marki Trust.

    Czyli byle jaki :)

    > Uważasz, że warto wymienić?

    Generalnie *cały* komputer warto poddać diagnozie. To może
    być marny i zużyty zasilacz, ale równie dobrze może być coś
    związanego z płytą główną (kondensatory, pamięci, chłodze-
    nie) albo samym oprogramowaniem nawet.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 13. Data: 2012-03-02 09:45:58
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Andrzej Sadowski nabazgrał(a):

    > Komputer:
    > Płyta GA-VM900M, procesor Intel Core2 1,86GHz.

    Wymień płytę na inną, ta prawdopodobnie odchodzi do kainy wiecznych łowów
    ..////

  • 14. Data: 2012-03-04 14:14:27
    Od: "Andrzej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Na razie chodzi bez problemów z jednym dyskiem.
    > Nie bardzo mam czas zajmować się komputerem, więc jakiś czas tak będzie.
    > Pozdrawiam, Andrzej
    Znalazłem chwilę, wymieniłem zasilacz na 600W (był 370W).
    W sumie chyba to było to, bo wszystko odżyło, chodzi bez zastrzeżeń (dwa
    dyski SATA).
    Wychodzi na to, że zasilacz z czasem się zużywa. Na czym to polega?
    Dziękuję wszystkim, pozdrawiam, Andrzej.

  • 15. Data: 2012-03-05 14:42:53
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 04.03.2012 15:14, Andrzej pisze:
> [...]
    > dyski SATA).
    > Wychodzi na to, że zasilacz z czasem się zużywa. Na czym to polega?
    > Dziękuję wszystkim, pozdrawiam, Andrzej.

    Pewnie ten 370W miał bardzo wysoki współczynnik optymizmu. :)

    Normalny jakby dawał z siebie 200W, uciągnąłby każdego peceta, dowolnie
    napakowanego dyskami i innymi kartami.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 16. Data: 2012-03-05 14:43:40
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Andrzej nabazgrał(a):

> [...]
    > dyski SATA).
    > Wychodzi na to, że zasilacz z czasem się zużywa. Na czym to polega?

    W większości przypadków kondensatory w zasilaczu padają tak samo jak w
    płycie, naprawa to grosze tylko trzeba się narobić :)

  • 17. Data: 2012-03-05 14:44:24
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Tom01 nabazgrał(a):

    > Pewnie ten 370W miał bardzo wysoki współczynnik optymizmu. :)
    > Normalny jakby dawał z siebie 200W, uciągnąłby każdego peceta, dowolnie
    > napakowanego dyskami i innymi kartami.

    Widziałem zasilacze 400W co dawały 90W na wyjściu :)

  • 18. Data: 2012-03-05 20:53:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 15:42:53 +0100, Tom01 napisał(a):

    > Pewnie ten 370W miał bardzo wysoki współczynnik optymizmu. :)
    >
    > Normalny jakby dawał z siebie 200W, uciągnąłby każdego peceta, dowolnie
    > napakowanego dyskami i innymi kartami.

    Tomek - jesteś pewien, że każdego? :)

    [ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz ]
    [ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą. ]

  • 19. Data: 2012-03-06 08:04:09
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Tomek - jesteś pewien, że każdego? :)

    Maiłem swego czasu wypasionego GB P35-DQ6 , Pentium D 3.0 podkręcony, GF
    8800GTX, 4xHDD i zasilacz Chieftek 230W spokojine dawał radę :)

  • 20. Data: 2012-03-06 08:57:20
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 05.03.2012 21:53, Przemysław Ryk pisze:
    > Tomek - jesteś pewien, że każdego? :)

    Pewnie. Inaczej bym nie pisał. Mierzę pobór mocy wielu komputerów, od
    biurowych, przez takie do grania z pół metrowymi kartami graficznymi, po
    silne stacje robocze. Mierzyłem też, choć wykraczają poza definicję
    "peceta", również serwery z dwoma Xeonami, dwoma zasilaczmi na których
    stało napisane nawet 750W na każdym i 6 dyskami 15 000 obr.

    ŻADEN nie ciągnął więcej jak 200-250W. Najczęściej dużo mniej. Standard
    typowego domowego peceta z normalnymi dyskami i przeciętną grafiką to
    50-120W, raczej w stronę tych początkowych wartości. Nie wiem co trzeba
    wsadzić do środka żeby ciągnął więcej. Chyba grzejnik olejak. :)

    Ale zasilacze do składaków w handlu widziałem już nawet 1KW. 650W to
    małe miki. Że tak powiem, standard. :)

    PS1. Jeśli kto nie wie, to przy okazji wyjaśniam, że isnieje spora
    różnica między mocą wyrażoną w VA i W a te jednostki są często mylone.
    PS2. Popularne chińskie "mierniki" wtyczkowe używane w "testach"
    komputerowych potrafią walić błędami nawet kilkaset %.