  • 1. Data: 2012-02-17 13:26:35
    Temat: klopoty
    Od: "Andrzej Sadowski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Komputer:
    Płyta GA-VM900M, procesor Intel Core2 1,86GHz.
    Dyski szt. 2: Samsung HD250 (SATA), był jeszcze Maxdor HD500 (SATA).
    Pamięć Kingston 2x2Gb.
    Prócz tego karty rozszerzeń: Sieciowe, Video, Drukarka, skaner.
    Komputer nie jest nowy, mam go już kilka lat.
    Jakieś cztery lata temu zaczął odmawiać posłuszeństwa, szczegółów nie
    pamiętam, wtedy zainstalowałem na nowo Bios, wymieniłem pamięć na kości
    Kingstona (przedtem był Goodram).
    Znowu zaczął odmawiać posłuszeństwa w okolicy Gwiazdki. Zawieszał się na
    kilka minut, kwadransów, godzin.
    Zawieszenie było tak skuteczne, że nie słuchał myszy ani klawiatury - nie
    działało nawet Ctrl-Alt-Del.
    Klawiatura nie działała nawet sama w sobie, tzn. naciśnięcie CapsLock nie
    powodowało zapalenia światełka CapLock na klawiaturze.
    Po restarcie czasem sprawdzanie spójności dysków, czasem Bios nie widzi
    Maxdora.
    System Win7x64Prof, licencja akademicka, więc sam sobie robię nośnik z pliku
    iso.
    Próba sformatowania dysków i postawienia systemu na nowo - niepowodzenie.
    Niby się instaluje, ale w pewnym momencie stwierdza: brak sterownika i
    koniec (kiedyś się instalowało bez problemu).
    Sprawdzenie Ram Memtestem - no errors.
    Wymieniłem baterię Biosu. Niby zaczęło działać przy instalacji z nowego
    nośnika.
    Przy instalacji oczywiście podział na partycje na nowo - wszystko nowe.
    Podziałało kilka dni i znowu to samo.
    Odłączyłem taśmę Maxdora. Działa bez uwag. Podłączam taśmę Maxdora - działa
    źle.
    Żeby wykluczyć uszkodzenie gniazda SATA odłączam Maxdora, zamieniam gniazda
    i taśmy do Samsunga.
    Uruchamia się, ale po uruchomieniu prosi o ponowne uruchomienie. Więc proszę
    bardzo.
    I w tym momencie niespodzianka: do portu USB był podłączony dysk zewnętrzny
    Adata.
    Po ponownym uruchomieniu dysk jest widziany jako niesformatowany - wymaga
    formatowania.
    Po sformatowaniu działa bez uwag.
    Co to może być? Czy Maxdor się rozsypał ze starości? Czy zakup nowego dysku
    rozwiąże problem? Na kilka lat?
    Zastanawiające jest:
    Dlaczego nośnik W7 wyraźnie się rozsypał? Z czytnikiem dysków nigdy nie było
    problemu.
    Dlaczego dysk Adata objawił się jako niesformatowany?
    Pozdrawiam, Andrzej.

  • 2. Data: 2012-02-17 17:50:45
    Temat: Re: klopoty
    Od: "Andrzej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jhobo6$2r3$...@i...gazeta.pl...

    > Zasilacz?
    Raczej nie. Zasilacz jest 370W.
    Pozdrawiam, Andrzej

  • 3. Data: 2012-02-18 07:41:30
    Od: "Andrzej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To znaczy jest na nim napisane 370W.
    > Po pierwsze jak to jakaś tania chińszczyzna to jak był nowy to można było
    > niego wyciągnąć 250W. Po paru latach eksploatacji robi się z tego połowa.
    > Objawy mocno wskazują na zasilacz.
    Zasilacz jest marki Trust.
    Uważasz, że warto wymienić?
    Pozdrawiam, Andrzej.

  • 4. Data: 2012-02-18 14:10:43
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

  • 5. Data: 2012-02-18 18:11:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 14:26:35 +0100, Andrzej Sadowski napisał(a):

    > Dlaczego dysk Adata objawił się jako niesformatowany?

    Nie sądzę by ktoś na podst. wymienionych objawów coś dorzecznego
    powiedział. IMO, jak masz podejrzenia co do dysku (Maxtor!) to przeprowadź
    diagnostykę choćby HDTune i softem producenckim. Jak wykluczysz
    niesprawność dysku, to podejrzenia zacznie budzić system (tajemnicze
    zniknięcie partycji na dysku USB). IMO jak nie masz ważnych i
    skomplikowanych rzeczy na dysku, najlepiej postawić system na nowo. A jak
    masz czas, posprawdzaj filesytem, przeskanuj antywirem albo dwoma itd...
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2012-02-18 19:20:27
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 18:50:45 +0100, Andrzej napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:jhobo6$2r3$...@i...gazeta.pl...

    > Raczej nie. Zasilacz jest 370W.
    > Pozdrawiam, Andrzej

    To znaczy jest na nim napisane 370W.
    Po pierwsze jak to jakaś tania chińszczyzna to jak był nowy to można było z

  • 7. Data: 2012-02-19 15:22:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.2.2012, Andrzej napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:jhobo6$2r3$...@i...gazeta.pl...

    > Raczej nie.

    IMO raczej tak. ;D

    > Zasilacz jest 370W.

    :D
    Pewnie już wiekowy. Rozkręć go i sprawdź czy nic mu się "nie wylało".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 8. Data: 2012-02-19 17:28:51
    Od: "Andrzej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Pewnie już wiekowy. Rozkręć go i sprawdź czy nic mu się "nie wylało".
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Będę patrzył, ale już nie dziś. Z jednym dyskiem wszystko działa bez
    zarzutu.
    Pozdrawiam, Andrzej.

  • 9. Data: 2012-02-22 18:22:33
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Po paru latach eksploatacji robi się z tego połowa.

    Można bliższe szczegóły? To reguła że zasilacz traci połowę mocy? Do swojego
    kompa zamierzam dołożyć kilka nowych klocków i teraz zwątpiłem czy 5-letni
    Huntkey - zakładając że stracił już połowę mocy - da sobie radę.

  • 10. Data: 2012-03-01 13:07:03
    Od: "Andrzej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziękuję wszystkim za odzew.

    > Wymień płytę na inną, ta prawdopodobnie odchodzi do kainy wiecznych łowów
    > ..////
    Na razie chodzi bez problemów z jednym dyskiem.
    Nie bardzo mam czas zajmować się komputerem, więc jakiś czas tak będzie.
    Pozdrawiam, Andrzej