  • 1. Data: 2012-02-17 12:12:33
    Temat: 8 kanałowa dźwiękowa karta i 3 wyjścia mini jack
    Od: "Piotrek" <b...@g...pl>

    Witam

    Dlaczego wiele płyt głównych 8 kanałowych ma tylko 3 wyjścia mini jack?
    Przecież do tego nie da się podłączyć 8 głośników a co dopiero np. 8 głośników
    + mikrofon.

  • 2. Data: 2012-02-17 12:45:32
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Piotrek nabazgrał(a):

    > Witam
    > Dlaczego wiele płyt głównych 8 kanałowych ma tylko 3 wyjścia mini jack?
    > Przecież do tego nie da się podłączyć 8 głośników a co dopiero np. 8
    > głośników + mikrofon.

    Wyjście cyfrowe ...

  • 3. Data: 2012-02-17 12:47:05
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 17-02-2012 o 13:12:33 Piotrek <b...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Dlaczego wiele płyt głównych 8 kanałowych ma tylko 3 wyjścia mini jack?
    > Przecież do tego nie da się podłączyć 8 głośników a co dopiero np. 8

    Bierzesz obudowę z wyjściami na panelu przednim i masz dodatkowe wyjścia -
    ino trzeba podłączyć kabelki do złącza na płycie głównej.
    Potem tylko konfiguracja wejść/wyjść i gotowe...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 4. Data: 2012-02-17 14:26:59
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.2.2012, Piotrek napisał(a):

    > Dlaczego wiele płyt głównych 8 kanałowych ma tylko 3 wyjścia mini jack?
    > Przecież do tego nie da się podłączyć 8 głośników a co dopiero np. 8 głośników
    > + mikrofon.

    A są jeszcze tacy co podłączają to analogowo?
    Zwłaszcza, że to zintegrowane z MB?

    HINT. Jak już ktoś się uprze na analoga to przeważnie ma wyjścia na MB.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 5. Data: 2012-02-20 13:16:39
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-02-17 15:26, Michal Lukasik pisze:

    > A są jeszcze tacy co podłączają to analogowo?
    > Zwłaszcza, że to zintegrowane z MB?

    Cuda panie - dzięki Chińczykom trzymają się mocno ;>

    Sam kilka miesięcy temu wymeldowałem z głównego konfigu Audigy,
    zastępując ją z powodzeniem wbudowaną w Asusa M4A77TDPRO integrą, przed
    czym wzbraniałem się 2 lata. Właśnie dla podłączenia 8 głośników bez
    cudowania CT z wielopozycyjnymi jackami, zresztą pod Win7 64bit z DSP
    Audigy żaden pożytek, więc poszła do starszego konfigu z XP.
    Powody właściwie były dwa - raz konfiguracja 7.1 podłączona, co za
    niespodzianka, analogowo - Logitechy X540 + dodatkowa para tylna
    większa, dwudrożna drewniana. Tylko tam miałem na nie miejsce
    - z przodu i po bokach wokół PC na nic większego niż X540 nie było po
    prostu miejsca.
    Druga sprawa, podobna, brak miejsca na kartę PCI. Przy
    2 kartach graficznych dwuslotowych w CrossFire na mojej mobo jest już
    miejsce tylko na jedną kartę PCI i zajmuje je karta radiowa. Na Audigy
    nie ma już miejsca.

    HINT:
    Wokół PC zazwyczaj brakuje miejsca i to nie tylko na głośniki - z tego
    powodu musiałem m.in. z żalem zrezygnować z 27" 3D DM2780D jako drugi
    monitor zostając przy dotychczasowej konfiguracji 22" LCD + 17" CRT
    podglądowy od czasu do czasu. 22" + 27" na standardowym biurku już się
    nie mieszczą, tak samo jak amplituner i duże głośniki obok. Co innego
    pokój do oglądania filmów/słuchania muzyki - tu na 50" wyświetlacz,
    cyfrowy recaiver z wejściami HDMI i optycznymi oraz duże kolumny 8.1,
    w tym przednie wielkości 3 typowych obudów midi każda jest miejsce, ale
    mało komu chce się targać peceta do takiego pokoju (PC na stałe psuje
    wystrój, laptop jest za słaby sprzętowo, media center w typowej,
    zgrabnej obudowie zazwyczaj też do ciągnięcia gier 3D w 1080p z AA +
    iZ3D/TriDef dość radykalnie obniżającymi FPS, ale zabawa w 3D dopiero na
    tym robi się fajna, o ile tytuł jest oczywiście wspierany).

    > HINT. Jak już ktoś się uprze na analoga to przeważnie ma wyjścia na MB.

    Ano.
    Poza miejscem dookoła PC nie widzę powodu inwestowania drugi raz w
    porządny ampliuner/recaiver + dobrane do niego kolumny do PC poza
    pokojem kinowym. A typowo komputerowe, małe głośniki z wejściem cyfrowym
    jak Logitechy Z5500 są IMHO mocno przewartościowane, pomijając już fakt,
    że jakoś nigdy nie byłem przekonany do słuchania muzyki z PC
    - nieunikniony dźwięk wydawany przez wentylatory, HDD czy nawet
    przetwornice napięcia w zasilaczu czy monitorze powodują że nadmierne
    inwestowanie w audio dla PC jest IMHO bezcelowe.

    --
    /MB