  • 11. Data: 2012-07-09 23:38:19
    Temat: Re: klej lub taśma dwustronna?
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-07-09 14:38, Lucek pisze:

    > Potrzebuję przykleić uchwyt do tapicerki w samochodzie (pod szybą)
    > tak, aby w przyszłości dało się to w miarę łatwo usunąć.

    obawiasz się niższej ceny przy odsprzedaży auta za parę lat?

  • 12. Data: 2012-07-10 05:58:26
    Temat: Re: klej lub ta?ma dwustronna?
    Od: Dziadek <d...@n...spam.pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Zalezy pewnie od wersji.
    > Typowo to powierzchnia grawerowana jest (tzn forma taka) i moze sprawiac
    > wrazenie porowatej, choc wcale nie jest.
    > A dalej to nie wiadomo - najtansza wersja i po prostu twarda skorupa,
    > czy oblozona jakims skajem na piance, bo klient lubi miekko.
    >
    > Tak czy inaczej - jesli sie "nic nie klei" - to wskazuje na PE lub PP.
    > Choc osobiscie bym sie raczej spodziewal czegos innego - moze tylko
    > kleje do d*.
    > Probowales "kropelki" ?
    >
    > Ale jak miekka powierzchnia, to z odklejaniem moze byc problem - oderwie
> [...]
    Kropelka chyba nie. Czasem kropelka wchodzi w reakcje z detalem
    [rozpuszcza?] i uszkodzić może powierzchnię. A gdyby nawet nie, to
    wartość kropelki jest mała.Ona źle znosi wilgoć i szybko kruszeje, a
    wytrzymałość klejenia prawie żadna.
    Ja może próbowałbym dwustronną typową taśmą często używaną w
    budownictwie,ale zastanowiłbym się nad grubością takiej taśmy. Im
    cieńsza tym sztywniej trzyma,ale jeśli nierówne podłoże to musi być
    odpowiednio gruba,aby zniwelować różnice.Poza tym taka taśma jest
    paskudna potem do usunięcia

    Dziadek

  • 13. Data: 2012-07-10 08:29:50
    Od: Lucek <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-09 23:38, Padre pisze:

    > obawiasz się niższej ceny przy odsprzedaży auta za parę lat?

    A sam byś kupił taki, który ma jakieś dziury na podszybiu?
    Ja raczej nie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-07-10 08:34:54
    Od: Lucek <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-09 23:05, v...@i...pl pisze:

    > Zaplakowane jakims g...nem pewnie zeby lsnilo jak psu oczy - totez sie
    > nic nie klei. :)

    Odtłuszczałem kilkukrotnie. Nie pomaga niestety.
    Ale właściwie problemem jest temperatura, bo nawet zwykły rzep się
    dobrze trzyma dopóki słońce nie rozgrzeje kokpitu, wtedy
    po prostu klej wypływa i całość spływa...
    Próbowałem nawet zakrywać to miejsce od słońca, ale nie pomaga, więc już
    sama temperatura wewnątrz samochodu jest za duża.

    Nie wiem jak butapren by się tam sprawdził, ale jest szansa, ze może
    wejść w reakcję z tworzywem.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-07-10 10:13:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Lucek"
    > sama temperatura wewnątrz samochodu jest za duża.

    Mam taką taśmę klejącą do wyklejania kominków płytami izolacyjnymi.
    Wytrzymuje klej koło 300*. Bardzo dobrze klei.
    http://www.andreakominki.pl/index.php/akcesoria.html
    Ale tyle nie kosztowała. I nie jest to samo aluminium. Tylko jakaś
    metalizowana folia.

    Jedyny minus, że jednostronna. Ale jakiś adapter tym możesz przykleić.

    Robert

  • 16. Data: 2012-07-10 10:42:58
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Lucek wrote:

    > A sam byś kupił taki, który ma jakieś dziury na podszybiu?
    > Ja raczej nie.
    >

    > Pozdrawiam

    ja przyklejałem dobrą taśmą dwustronną (grubą taką jakby gąbkową) 3M
    ja mam taką technikę że przed samym naklejeniem mocno podgrzewam klej
    nad zapalniczką ( ale bez zwęgleń czy przebarwień) i szybki docisk
    pomijam kwestię odtłuszczenia bo to oczywiste
    po przyklejeniu co najmniej dobę nie obciążać mechanicznie

    i trzyma przynajmniej do czyszczenia wozu w myjni bo tam zawsze coś
    oberwą

    jeffrey

  • 17. Data: 2012-07-10 19:05:25
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A sam byś kupił taki, który ma jakieś dziury na podszybiu?
    > Ja raczej nie.

    Oczywiście, o ile byłby sprawny i nie skorodowany, dziurka po wkręcie
    dyskryminuje samochód dla tych co nie maja nic mądrzejszego w życiu
    ponad polerowanie blaszanki. Dawnymi czasy w autach niektórzy wozili
    anteny do radia na blaszkach trzymających się szyby, żeby nie wywiercić
    otworu i nie zamontować porządnie anteny no i nie zrywali folii z siedzeń.

  • 18. Data: 2012-07-10 22:33:26
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-07-10 08:34, Lucek pisze:
> [...]

    Gdyby nie mialoby byc odklejane to sprobowalbym na klej do lusterek
    samochodowych. Na szybie idealnie trzyma gumowa podkladke a na podkladce
    lusterko, tylko ze zdarciem tego jest pozniej kaplica.
    Uzywalem takiego jednoskladnikowego firmy OIDP Dragon.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 19. Data: 2012-07-11 09:29:29
    Od: Lucek <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-10 19:05, Padre pisze:

    > Oczywiście, o ile byłby sprawny i nie skorodowany, dziurka po wkręcie
    > dyskryminuje samochód dla tych co nie maja nic mądrzejszego w życiu
    > ponad polerowanie blaszanki.

    Poniekąd tak, ale widząc takie dziury w kokpicie na pewno bym sobie
    pomyślał, że właściciel jest "niezłym grzebaczem" i licho wie
    jakie jeszcze niespodzianki mógłbym znaleźć w przyszłości...

    Mojego rdza już żre, aż żal patrzeć, ale do głowy by mi nie przyszło
    wiercić coś w środku.

  • 20. Data: 2012-07-11 21:57:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Mojego rdza już żre, aż żal patrzeć, ale do głowy by mi nie przyszło
    > wiercić coś w środku.

    A ja głupi myślałem przez chwilę, że masz nowy samochód :)
    Mój ma 60 tys. na liczniku i jak go w kwietniu kupiłem to pierwsze co
    zrobiłem to przerobiłem uchwyt od nawigacji i przykręciłem go solidnie
    śrubą na środku między nawiewami. Nawigacja trzyma się solidnie, nie
    trzęsie się i przede wszystkim nie zasłania widoku jak większość
    przyssanych do szyby. Przymierzyłem oczywiście najpierw uchwyt mocowany
    do kratki nawiewu ale jak mam zapłacić 40zł za chińskie gówno to wolę
    jedną śrubę w kokpit. Jak będę sprzedawał auto to przykleję w miejscu
    otworu medalik ze świętym Krzysztofem...