  • 1. Data: 2011-12-17 16:15:38
    Temat: kamerka z doświetleniem
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Witam

    jest sobie babcia która chce rozmawiać z wnukami przez skypa. Niemal
    wszystko jest dobrze, poza ciemnym obrazem. tak nieszczęśliwie komputer
    stoi, ze jest ciemno i niema jak doświetlić. Albo lampa w twarz - albo
    nic nie widać. Krótko mówiąc wrażenie jest takie jakby się widziało z
    Lordem Voldemortem. Żadne żarówki za monitorem, naklejane taśmy z
    diodami nie wpływają radykalnie na poprawę. Oczywiście jest troszeczkę
    lepiej, ale dalej nie to. Przeniesienie kompa w jasne miejsce też odpada.

    Wpadłem na pomysł zeby kupić kamerę z doświetlaczem. znaczy z takimi
    diodkami IR po bokach. PRosze Was powiedzcie mi czy takie jaki zasięg
    mają takie diody, czy doświetlą samą twarz czy także troszkę
    pomieszczenie i czy twarz będzie szaro-zielona czy będą normalne kolory?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2011-12-17 16:56:59
    Temat: Re: kamerka z doświetleniem
    Od: Padre <P...@n...net>

    Jest tylko jedno dobre rozwiązanie, kamerka wysokiej jakości o czułym
    przetworniku i dobrze oświetlony pokój rozproszonym światłem. Poszukaj
    sobie rankingu kamer internetowych i nastaw się na wydatek powyżej 200zł.

  • 3. Data: 2011-12-17 20:57:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 17:15:38 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > mają takie diody, czy doświetlą samą twarz czy także troszkę
    > pomieszczenie i czy twarz będzie szaro-zielona czy będą normalne kolory?

    Te kamerki z diodami IR, z którymi miałem do czynienia miały "pełną"
    automatykę - przy spadku poziomu oświetlenia włączały diody i przełączały
    się w tryb czarno-biały. Zresztą nie wyobrażam sobie poprawnego oddania
    barw w oświetleniu IR. Praktyczny zasięg był w niektórych ponad 20m.

  • 4. Data: 2011-12-18 19:54:33
    Od: Artur Nowicki <n...@p...fm>

    Am 17.12.2011 17:56, schrieb Padre:
    > Jest tylko jedno dobre rozwiązanie, kamerka wysokiej jakości o czułym
    > przetworniku i dobrze oświetlony pokój rozproszonym światłem. Poszukaj
    > sobie rankingu kamer internetowych i nastaw się na wydatek powyżej 200zł.

    Zgodzę się z przedmówcą. Ze swojej strony polecam Logitech HD Pro Webcam
    C910. Nawet w ciemnym pomieszczeniu (tylko monitor włączony) świetna
    widoczność i odświeżanie obrazu bez rozmycia.

    /Artur

  • 5. Data: 2011-12-19 00:49:30
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz"
> [...]
    > wszystko jest dobrze, poza ciemnym obrazem. tak nieszczęśliwie komputer
    > stoi, ze jest ciemno i niema jak doświetlić. Albo lampa w twarz - albo

    Co znaczy - nie ma jak doświetlić? Stoi komputer, to w domyśle jest źródło
    prądu, a jak tak, to co za problem podłączyć jedną ( powiedzmy
    kilkupunktową) lampę świecącą np. na sufit?
    Wyjdzie taniej i efektywniej.

    --
    LP

  • 6. Data: 2011-12-19 15:02:10
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/12/2011 19:54, Artur Nowicki wrote:

    > Zgodzę się z przedmówcą. Ze swojej strony polecam Logitech HD Pro Webcam
    > C910. Nawet w ciemnym pomieszczeniu (tylko monitor włączony) świetna
    > widoczność i odświeżanie obrazu bez rozmycia.

    Przetwornik zdaje się taki sam, jak w starszej Pro 9000, więc też
    polecam. Jedyny problem z tymi logitechami to uchwyty, 9000 ma kabel USB
    z boku i cienką nóżkę, na której przewraca się od samego ciężaru
    przewodu. 910 nie wygląda lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2011-12-19 17:01:44
    Od: Artur Nowicki <n...@p...fm>

> [...]
    > polecam. Jedyny problem z tymi logitechami to uchwyty, 9000 ma kabel USB
    > z boku i cienką nóżkę, na której przewraca się od samego ciężaru

    Miałem (a właściwie ciągle mam) 9000, kupiłem C910. Ta nowa jest
    stabilniejsza, nóżka co prawda z plastiku, ale z gumowanymi elementami,
    ładnie się trzyma monitora. Także zachowanie w ciemnym pomieszczeniu
    jest inne na korzyść C910. Dziwi mnie jeżeli to ten sam przetwornik, ale
    lagi i "motion blury" z 9000 nie występują w C910.

    /Artur

  • 8. Data: 2011-12-20 16:54:54
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie diody, czy doświetlą samą twarz czy także troszkę pomieszczenie i
    > czy twarz będzie szaro-zielona czy będą normalne kolory?

    Obraz w IR jest monochromatyczny.

  • 9. Data: 2011-12-20 19:58:59
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > jest sobie babcia która chce rozmawiać z wnukami przez skypa.

    Nie warto szukać kamery do rozmów. Po około roku i tak wszyscy to wyłączają.
    Kamera jest niepotrzebna i zbędna.
    Bo taka jest natura rozmów. Ludzie lubią pogadać ale nie lubią być obserwowani.
    Możesz zrezygnować z zakupu. Kamera do rozmów nie ma sensu.

  • 10. Data: 2011-12-20 19:59:28