  • 11. Data: 2010-10-11 08:52:19
    Temat: Re: jasny obiektyw do sony alfa
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > na stopkę czy fotocele? wolałbym tą drugą, chociaż nieznam wad i zalet
    > czy jakieś tańsze lampy będą pasowały?

    METZ 36 AF-4 od 300zł montujesz na aparat i działa Ci TTL.
    Dzięki temu jeśli zmieniasz np. czułość, przesłonę to nie musisz nic
    przestawiać na lampie.
    U mnie na Sony ciut muszę ustawiać kompensację światła dla lampy na
    plus, ale ogólnie dość dobrze naświetla.
    Najpierw kupiłem Sunpaka, ale z moim aparatem bardzo nierówno fotki
    robi tzn. raz bardzo jasne raz bardzo ciemne, zwróciłem go do sklepu.

  • 12. Data: 2010-10-11 20:26:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 10 Oct 2010 22:54:47 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >dokładnie, i dlatego mój stary dobry Metz 35CT3 leży odłogiem.

    Jeden malutki tyrystorek i jeden opornik załatwiają sprawę napięcia. A
    upchnąć się dają nawet w stopce lampy.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2010-10-11 20:27:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-10-11 00:02:12 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> said:

    > jakby Ci taka na allegro wpadła w oko, prześli prosze skrót. jak ja
    > szukałem do to do tej "stopki" soony alfa t o nic obcego nie pasuje
    No więc pospieszyłem się.
    Umknęło mi (zapomniałem), że Sony to minolta. Więc na sanki raczej tego
    nie zapniesz. Poza tym co padło wyżej, o niebezpieczeństwie wysokiego
    napięcia na stykach.

    > naprawdę u cioci na imieninach. 80siątka dziadka - ostatnio wyszła
    > lepiej z telefonu omnia niż z mojego sont+tamron. dziadostwo tyle
    > swiatła potrzebuje ze bez lampy nic nie zrobie. z lampą -
    > białe ryje, i czarne tło.
    Imho, Wysokie ISO (1600) i zrobisz, lepiej niż z szajsunga.

    > Lodowisko kryte - masakra. ciemność widze.
    >
    > plenerek w lasku - lapmpa oświetla pierwszy plan, reszta - granatowe
    > niebo póżnym popołudniem.
    >
    > szeroki kąt - nie jest mi potrzebny.

    A zrób sobie statystykę ile zdjęć z 20 mm zrobiłeś
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-10-11 21:31:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl> napisał:

    > Jeden malutki tyrystorek i jeden opornik załatwiają sprawę napięcia. A
    > upchnąć się dają nawet w stopce lampy.
    >[...]

    Pod warunkiem, ze ktoś potrafi go tam upchnąć. Ja akurat mam o tym pewne
    pojęcie, ale na świecie jest całe mnóstwo ludzi którzy nigdy nie trzymali
    lutownicy w rękach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2010-10-15 02:50:21
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 10 of Oct 2010 11:09, ToMasz wrote:

    > witam
    >
    > Mam od paru lat aparat sony alfa, z obiektywem tamron 18-200 /
    > 1:3.5-6.3 Pstyrkam takie sobie fotki, ledwo co opanowuje głębie
    > ostrości - niczego wiecej nie wykorzystam. PRoblemem jest tylko
    > światło, a dokładniej jego brak. Baaaardzo potrzebuje prostego
    > obiektywu ale najjaśniejszego jaki da sie uzyskać. z tego co sie
    > doedukowałem, bedzie to obiektyw stałoogniskowy - dobrze myśle? czyli
    > zero zoomu, pytanie czy będzie miał autofokus? Gdyby niemiał, nie było
    > by tragedii, bo "u cioci na imieninach" zrobie pare klatek, wybierze
> [...]

    Oj, będzie tragedia, będzie. Z trudem rozpoznasz ostrość
    na podglądzie po zrobieniu zdjęcia, a na pewno nie ustawisz
    przez wizjer czy wyświetlacz.
    Z kalkulatora http://www.dofmaster.com/dofjs.html wyliczasz
    np. Heliosa podpiętego do A300 z max otwartą dziurą.
    Wychodzi - dla ciotki w odległości 2m - głębia 4 cm.
    Oko ostre, ale ucho i nos już nie. A i to wyjdzie dopiero,
    jeśli aparat na statywie a ciotka przywiązana do fotela.
    Moim zdaniem bez AF, nie ma szans na zadowalającą ostrość,
    a z samym potwierdzeniem ostrości jest to dość trudne.
    Z Zenitowym klinem/mikrorastrem byłó o wiele lepiej.

    > Najwiekszy ból to kasa. Będzie to drugi obiektyw, do i
    > tak mało używanego aparatu, wiec prosze polećcie coś taniego. na
    > allegro znalazłęm coś w okolicy 300zł, ale mocowanie jest jakieś inne,
    > i podobno da sie zastosować jakąś redukcje - czy takie rozwiazanie
    > jest możliwie i nie wyływa destrukcynie na jakość zdjęć?

    Ja miałem Heliosa za 0 zł i wydałem 35 zł na zwykły adapter.
    Jedyne co mogę doradzić, to nieżałowanie na dandeliona 120 zł.

    > Pozdrawiam
    > ToMasz
    >
    > PS
    > a może dać sobie spokój z obiektywem i kupić lampę błyskową (fotocele
    > i "świecić" na sufit?)

    Za każdym razem masz bardzo różne warunki i trudną korekcję.
    Ja na razie trenuję błyskanie przez białą kartkę papieru
    i jestem zadowolony (a nie cierpię portretów z błyskiem
    na wprost) i korekta mniej więcej zawsze ta sama. Zamiast kartki
    lepiej coś mniej tłumiącego światło.

    --
    nb