  • 31. Data: 2010-01-11 23:10:20
    Temat: Re: jasełka 2010 do oceny
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-11 23:24, kuba wrote:
    > Namowiles dzieciaka, przyznaj sie co mu obiecales?

    Zdecydowanie nie byliśmy w zmowie :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2010-01-12 06:42:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie zawsze można dobrać kolor światła w jeden jednolity sposób. Czasem to
    > niezbyt możliwe bo w scenie coś się zmienia.

    piszesz tak bez sensu , ze dalbys spokoj z radami.

    > Po drugie jak miałeś pomiar punktowy to mogłeś celować akurat w
    > nieoświetlone elementy.

    gdybys choc raz uzyl pomiaru punktowego to byc sie zastanowil , zanim
    cos takiego napiszesz.

    najlepiej sie radzi nie majac kompletnie pojecia o czym sie pisze.

  • 33. Data: 2010-01-12 08:38:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TheGuru wrote:

    > próbowałem ustawiać af lokalny z boku kadru ale było za ciemno i AF
    > nie łapał

    > masz lekką rękę do pisania w tym do pisania podręczników więc
    > śmiało....

    do pisania podręczników to wypad jednak mieć jakaś wiedzę i doświadczenie a
    nie tylko przekonanie o tym że sie zjadło wszelkie rozumy.

  • 34. Data: 2010-01-12 08:39:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > No niestety się niezbyt pokazałeś patrząc po efektach. Moim zdaniem
    > kilka ujęć jest poprawnych, ale większość wręcz tragicznie. Niestety.

    > Tak, to widać, że dwoma najniższej klasy halogenami budowlanymi. To
    > jedno z gorszych źródeł światła jakie można sobie wyobrazić.
    > Nieciągłe widmo i nieciekawa temperatura. Jak bym miał robić zdjęcia
    > w takim miejscu i wiedział o tym to bym wrednie odmówił.

    tak btw możesz mi wyjaśnić jak się uzyskuje nie ciągle widmo ze źródła
    żarowego?

  • 35. Data: 2010-01-12 08:55:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > do pisania podręczników to wypad jednak mieć jakaś wiedzę i
    > doświadczenie a nie tylko przekonanie o tym że sie zjadło wszelkie rozumy.

    Mówią, że wiara czyni cuda... już widzę bestseller: ''Jak chodzić po
    wodzie, autor XX YY'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 36. Data: 2010-01-12 11:21:17
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > To jeszcze przeczytaj :) Samo oglądanie niewiele da :) Odpuścić możesz
    > sobie dział o wywoływaniu i chemii.

    jak dojdzie to przeczytam

  • 37. Data: 2010-01-12 11:21:44
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > A dlaczego by nie? ;)
    > Nie napisałeś dość istotnej rzeczy - co to była za lampa.
    > Bo sufit wygląda na jasny, więc o ile nie było to LP kilkanaście,
    > ale 40 albo więcej, to IMVHO *powinny* być szanse.

    56

    > A widać "ISO 800, F: 2,8".
    > I ciemnawo.
    > Oraz "exposure: auto".
    > Teza: pierwszy plan prześwietlał, więc automat "przygaszał" lampę.

    pewnie tak było ale próby na manual były prześwietlone i dawały głębokie
    cienie czyli drugi plan i tak byłby mało wyraźny.

    > Z oświetleniem z góry wyglądałyby ZUPEŁNIE inaczej.
    > Za to z "z dziećmi na drugim planie" oraz "jak w dzień" :O
    > :D

    odchylenie palnika = manual. dzieciaki wyglądały jak zombie z zapadnietymi
    oczami

    > Pewnie trzeba by rozejrzeć się za baterią lamp,

    ale to nie w sytacji takiej łapanki.

    > żeby wszystkim dogodzić ;)

    jeszcze się taki nie urodził....

  • 38. Data: 2010-01-12 22:28:40
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-12 07:42, XX YY wrote:
    > piszesz tak bez sensu , ze dalbys spokoj z radami.

    Och czyżby? :)

    I kto to pisze.. :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 39. Data: 2010-01-12 22:34:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-12 09:39, Marek Dyjor wrote:
    > tak btw możesz mi wyjaśnić jak się uzyskuje nie ciągle widmo ze źródła
    > żarowego?

    Tak jak wspominałem Adamowi - może obydwoje macie racje i widmo jest
    ciągłe, ale to co mierzyłem i na tyle na ile mierzyłem wypadało na
    nieciągłe - dokładniej to było jasno widać pasy rozrzucone przez cały
    zakres. Producent lampy Toya (nawet zapamiętałem, że mniej więcej jak
    adres mailowy Marka). Żarnik nie mam zielonego pojęcia jakiego producenta.
    Kilka zdjęć, które były zrobione przy tym świetle nie udało mi się
    skorygować i ostatecznie wywaliłem. W każdym razie jedno jest pewne - te
    lampy nie nadają się do fotografii.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564