-
41. Data: 2011-05-22 14:34:01
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Icek <i...@d...pl>
W dniu 2011-05-22 12:56, kayo pisze:
> On May 21, 11:27 am, wm<g...@w...pn> wrote:
>> Byłbym za tym by dalej rynek sam się regulował. Ale ponieważ klient ma
>> obecnie znacznie słabszą pozycję dostanie narzędzia i regulacje które
>> pozwolą wyrównać jego pozycję w stosunku do operatora.
> Pod jednym warunkiem - że klient ma możliwość wyboru więcej niż
> jednego operatora.
no to już trochę pary proszę włożyć w to aby tak było.
We Wrocłąwiu cały czas nie są przełamane monopole podejrzanych i
nieuczyciwych deweloperów, którzy po konszachtach dopuszczają jednego
operatora
patrz, nieuczciwi deweloperzy: Gant, Archikom, Milart i parę jeszcze
innych. Oszukują UOKiK, UKE, swoich klientów. Wpuszczają jednego czy 2
operatorów ograniczając konkurencję.
Icek
-
42. Data: 2011-05-22 14:37:19
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Icek <i...@d...pl>
> serwisanta). oczywiscie to jest przyklad klienta ktory rozumie bez
> tlumaczenia ze problem nie lezy po naszej stronie, ale w koncu trafi sie
> taki ktory tego nie bedzie rozumial i poleci na skarge do uke, ze on nie
> bedzie placil.
>
> prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
> i pozdrawiam.
to oczywiste, że podłączasz się kablem do kabla na czas testowania.
Żadnych routerów, przełączników, bajerów.
Icek
-
43. Data: 2011-05-22 14:38:54
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Icek <i...@d...pl>
> ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
> przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos
"rojterze", złą dykcje masz ;P
> uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
> mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow
no i tak jest. Bo ja mam już "rojter" z portem gigabitowym i on mi
pozwala korzystać z internetu z taką szybkością
Icek
-
44. Data: 2011-05-22 14:41:50
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Icek <i...@d...pl>
W dniu 2011-05-22 13:02, Łukasz Jagiełło pisze:
> Dnia 21.05.2011 crazy bejbi<t...@n...ma.wcale> napisał/a:
>> Serwery testowe:
>>
>> Serwery testowe (downaload/upload ftp) wystarczy postawić u
>> kilkudziesięciu operatorów wyższego rzędu w stosunku do operatora
>> badanego - test należy przeprowadzać tam, gdzie wskaże operator (do jego
>> uplinka). Wyeliminuje to kwestie overbookingu - ma być takie pasmo
>> wykupione, żeby operator był pewien, że test przejdzie ok.
>
> To nie jest skomplikowane, żeby do tych serwerow każdemu działało
> zawsze ok, albo nawet 2 razy szybciej niż kupił. Jeżeli operator
> będzie wskazywał miejsce gdzie ma wykonywany test to nigdy nie będzie to
> obiektywne. Wyeliminuje tylko oszustwa na ADSL-ach czy innych GSM-ach,
> gdzie problemem jest jakość ostatniej mili.
w dłuższej perspektywie to właśnie ten problem.
Drugi co dopiero się rozwija to metroethernet o szybkości 100Mb/s dla
1000 abonentów z wyjściem na świat 50Mb/s świata i 200Mb/s do plixa
> Wydaje mi się, że problem trzeba podzielić na taki gdzie łącze do
> abonamenta jest "oszukane", bo kupuje np. 6Mbit, a połączenie jest
> zestawione na 3Mbit, oraz tam gdzie klient jest wpięty 10/100Mbit do
> switch-a, ale po drodze trafia na taki bajeczny overbooking, że nigdy
> nie uzyska swojego zakupionego wolumenu.
problem bajecznego overbookingu dopiero się rozwija. metroethernety
dopiero zaczynają z takimi ofertami.
Czemu ??
Bo jak klient kupił 7,2Mb/s via GSM to teraz nie kupi 10 czy 20 bo mu
nadal będzie wolno działać. On chce 100Mb/s.
A jak mu tłumaczysz, że bez sensu, że nie będzie działać. I tłumaczy, że
nawet jak nie będzie działać to z 10Mb/s wyciągnie. A wyciąga w szczycie
1024kb/s i jest płacz.
Icek
-
45. Data: 2011-05-22 16:57:47
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: ziolek <z...@i...pl>
W dniu 2011-05-22 13:58, wm pisze:
>> Wyższa opłata np 2-3x od kosztów wizyty jakiegoś informatyka co wystawi
>> paragon, a nie sąsiada czy wujka Henia ....
>>
>> A jak "informatyk" sie "pomyli" to sie rozejdzie po ludziach i juz
>> więcej nie będzie go nikt zapraszał ...
>
??!! prosze PRZECZYTAJ P O M A Ł U W/W T E K S T
> Dlaczego operator który daje dobry internet ma się obawiać wizyty UKE? I
> dalej, jeśli ludzie będą się bali wzywać UKE to jak uczciwy operator
> poradzi sobie z nieuczciwą konkurencją?
>
> Wizyta UKE u konkurencji to jedyna broń jaką posiada. Dlatego karanie
> ludzi za to, że składają skargi to kiepski pomysł...
>
Załóz, że nie ma ŻADNYCH OPŁAT.
I co 10 klient zgłasza , że mu źle chodzi net ....
i w ciągu 1 dnia wyczerpujesz limit wyjazdów UKE na CAŁY ROK!!!
A teraz klient wie, że ZAPŁĄCI TYLKO
POWTARZAM T Y L K O
ZA N I E U Z A S A D N I O N E PRZYBYCIE!!!.
Wszelkie skrajności sa złe. Jak jest bat na ISP to
i na nieuczciwego, lub głupiego klienta.
Jak będzie inteligentny klient to poczyta i sam sprawdzi,
ew. poprosi kogoś kto to umie zrobic, ew. poprosi firmę za pieniądze.
Wszakże potem uzyska i tak bonifikatę!!
Inteligentny najpierw zgłosi swojemu ISP, a potem weźmie kogos z zewnątrz.
"inteligentny inaczej" zadzwoni od razu do UKE.
Zauważyłeś, że istnieje ścisle określone zasoby pieniezne??
-
46. Data: 2011-05-22 17:39:45
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: wm <...@w...pn>
Przecież jeśli jest dużo skarg to i tak procentowo będzie ich znacznie
więcej ze złych sieci.
UKE pojedzie tam gdzie procentowo jest ich najwięcej.
Raczej obawiałbym się tego, że tych skarg będzie mało nawet z
beznadziejnych sieci. W PL ludzie wolą narzekać niż działać...
-
47. Data: 2011-05-22 21:49:35
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
W dniu 2011-05-22 18:57, ziolek pisze:
> Załóz, że nie ma ŻADNYCH OPŁAT.
> I co 10 klient zgłasza , że mu źle chodzi net ....
> i w ciągu 1 dnia wyczerpujesz limit wyjazdów UKE na CAŁY ROK!!!
>
> A teraz klient wie, że ZAPŁĄCI TYLKO
>
> POWTARZAM T Y L K O
>
> ZA N I E U Z A S A D N I O N E PRZYBYCIE!!!.
>
>
> Wszelkie skrajności sa złe. Jak jest bat na ISP to
> i na nieuczciwego, lub głupiego klienta.
Powiem tak - pomysł zacny, ale nie przejdzie. Konsument nie może być
karany za nieuzasadnione złożenie reklamacji, nawet i do pana boga.
Jeśli by u nas coś takiego przeszło, i tak padnie na poziomie unijnym.
Zresztą symetria jest niestety zachowana w obie strony, Kiedyś chodził
mi po głowie pomysł ukarania przedsiębiorcy za niesłuszne wpisanie
klienta do rejestru dłużników albo za przekazanie nieistniejącej sprawy
zewnetrznemu windykatorowi. Okazało, że 'se ne da', bo każdy się może
pomylić, a fakt że niektórzy mylili się w 20-30% przypadków niczego nie
dowodził.
-
48. Data: 2011-05-23 08:32:30
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
W dniu 2011-05-22 11:29, K pisze:
> ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
> przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos
> uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
> mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow
my od 1-2-3 lat nie dyskutujemy
po prostu: przychodzimy, podłaczamy lapka - odpalamy speedtest.net
pokazujemy ze 10 czy 20 czy 5
i kasujemy kase - od razu.
przez tel, BOK od razu mówi, ze to bedzie kosztowało
tutaj trzeba zrobic porzadek, z tymi, co robią wałek
na niewydajnej ostatniej mili
bo to jest kluczowy problem - najczesciej.
--
pozdros
icek
-
49. Data: 2011-05-27 09:21:04
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl>
>> ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
>> przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos
>> uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
>> mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow
> my od 1-2-3 lat nie dyskutujemy
> po prostu: przychodzimy, podłaczamy lapka - odpalamy speedtest.net
> pokazujemy ze 10 czy 20 czy 5
> i kasujemy kase - od razu.
>
> przez tel, BOK od razu mówi, ze to bedzie kosztowało
To jest test łącza ?!
-
50. Data: 2011-05-27 14:13:57
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
W dniu 2011-05-27 11:21, niusy.pl pisze:
>
> Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl>
>
>>> ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
>>> przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos
>>> uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
>>> mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow
>> my od 1-2-3 lat nie dyskutujemy
>> po prostu: przychodzimy, podłaczamy lapka - odpalamy speedtest.net
>> pokazujemy ze 10 czy 20 czy 5
>> i kasujemy kase - od razu.
>>
>> przez tel, BOK od razu mówi, ze to bedzie kosztowało
>
> To jest test łącza ?!
nie
test zakłada odpalenie kilku sesji FTP/http z popularnych "duzych" serwerów
i tyle.
jakie większe cuda widzisz?
podkreslam:
to sie dzieje gdy klient mówi, ze permanentnie ma 0,5M zamiast np.2M
chcesz testów z miernikami Ethernet/IP ?
kup usługe z innymi widełkami cenowymi
--
pozdros
icek