    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
    Date: Sun, 22 May 2011 16:41:50 +0200

    W dniu 2011-05-22 13:02, Łukasz Jagiełło pisze:

    > To nie jest skomplikowane, żeby do tych serwerow każdemu działało
    > zawsze ok, albo nawet 2 razy szybciej niż kupił. Jeżeli operator
    > będzie wskazywał miejsce gdzie ma wykonywany test to nigdy nie będzie to
    > obiektywne. Wyeliminuje tylko oszustwa na ADSL-ach czy innych GSM-ach,
    > gdzie problemem jest jakość ostatniej mili.

    w dłuższej perspektywie to właśnie ten problem.

    Drugi co dopiero się rozwija to metroethernet o szybkości 100Mb/s dla
    1000 abonentów z wyjściem na świat 50Mb/s świata i 200Mb/s do plixa

    > Wydaje mi się, że problem trzeba podzielić na taki gdzie łącze do
    > abonamenta jest "oszukane", bo kupuje np. 6Mbit, a połączenie jest
    > zestawione na 3Mbit, oraz tam gdzie klient jest wpięty 10/100Mbit do
    > switch-a, ale po drodze trafia na taki bajeczny overbooking, że nigdy
    > nie uzyska swojego zakupionego wolumenu.

    problem bajecznego overbookingu dopiero się rozwija. metroethernety
    dopiero zaczynają z takimi ofertami.

    Czemu ??

    Bo jak klient kupił 7,2Mb/s via GSM to teraz nie kupi 10 czy 20 bo mu
    nadal będzie wolno działać. On chce 100Mb/s.

    A jak mu tłumaczysz, że bez sensu, że nie będzie działać. I tłumaczy, że
    nawet jak nie będzie działać to z 10Mb/s wyciągnie. A wyciąga w szczycie
    1024kb/s i jest płacz.

    Icek