-
31. Data: 2011-05-22 09:26:19
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: K <b...@s...gov.pl>
W dniu 22-05-2011 11:12, icek2 pisze:
>
>> prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
>> i pozdrawiam.
> wyłączam sprzet klienta (nie operatora)
>
> podłączam, testuje i po problemie.
>
> za sprzet klienta, operator nie bedzie odpowiadał.
>
>
alez oczywiscie, ale sam fakt istnienia jakis nowych debilnych
regulacji, bedzie powodowal koniecznosc uzerania sie i wycieczek do
klientow aby udowadniac ze nie jest sie wielbladem. nie pojedziesz do
klienta to ci powie ze nie zaplaci, bo ma takie "nowe prawo".
"niech ktos tu od was przyjedzie i mi udowodni"
-
32. Data: 2011-05-22 09:29:36
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: K <b...@s...gov.pl>
W dniu 22-05-2011 11:17, Tomasz Śląski pisze:
> W dniu 2011-05-22 10:48, K pisze:
>
>> prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
>> i pozdrawiam.
>
> Tu piszesz o małych przepustowościach, które już sprawiają problemy, w
> momencie, gdy po drodze u klienta pojawia się radio. A teraz wyobraźmy
> sobie, że sprzedałeś mu *dobrze działającą* usługę 50/10 Mb/s. Wystarczą
> ze 2-3 APeki obok i nawet N-ka nie pomoże, za ch...olerę przez radio nie
> przeciśnie. I co wtedy? Zapis w regulaminie, że przepustowość jest
> osiągalna wyłącznie w gniazdku operatora zakańczającym łącze? Innego
> rozwiązania nie widzę.
>
ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos
uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow
-
33. Data: 2011-05-22 09:39:41
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: ziolek <z...@i...pl>
W dniu 2011-05-22 11:00, Tomasz Śląski pisze:
> W dniu 2011-05-21 11:16, crazy bejbi pisze:
>
>> To ma działać tak, żeby konsument MÓGŁ zgłosić reklamację (skutkującą
>> rozwiązaniem umowy bez kar gdyby była zasadna). Ale żeby też była pewna
>> "bariera wejścia" dla pieniaczy, którzy mówią, że zawsze im źle działa:
>> przyjedzie Urząd z ich sprzętem i sprawdzi. I ew. klientowi nałoży
>> opłatę za sprawdzenie - i nie będzie tłumaczenia "ja się nie znam, ale
>> źle działa". Ale to będzie weryfikacja niezależnego organu, żeby też
>> wyeliminować stwierdzenia: "że jak wy przyjeżdżacie to zawsze działa, a
>> jak tylko wychodzicie, to już działa źle".
>
> Przy czym opłata za bezzasadne wezwanie UKE na pomiary powinna być tak
> wysoka, że jak jeden z drugim pieniacz zapłaci, to rozejdzie się
> szerokim echem i następni ze dwa razy się namyślą, zanim zaczną zawracać
> gitarę.
[..]
Wyższa opłata np 2-3x od kosztów wizyty jakiegoś informatyka co wystawi
paragon, a nie sąsiada czy wujka Henia ....
A jak "informatyk" sie "pomyli" to sie rozejdzie po ludziach i juz
więcej nie będzie go nikt zapraszał ...
-
34. Data: 2011-05-22 10:50:46
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: wm <...@w...pn>
albo, bez wizyty domowej, niech klient podłączy swój komputer bez routerka
i zmierzy prędkość
-
35. Data: 2011-05-22 10:56:59
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: kayo <k...@g...com>
On May 21, 11:27 am, wm <g...@w...pn> wrote:
> Byłbym za tym by dalej rynek sam się regulował. Ale ponieważ klient ma
> obecnie znacznie słabszą pozycję dostanie narzędzia i regulacje które
> pozwolą wyrównać jego pozycję w stosunku do operatora.
Pod jednym warunkiem - że klient ma możliwość wyboru więcej niż
jednego operatora.
-
36. Data: 2011-05-22 11:02:31
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>
Dnia 21.05.2011 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:
> Serwery testowe:
>
> Serwery testowe (downaload/upload ftp) wystarczy postawić u
> kilkudziesięciu operatorów wyższego rzędu w stosunku do operatora
> badanego - test należy przeprowadzać tam, gdzie wskaże operator (do jego
> uplinka). Wyeliminuje to kwestie overbookingu - ma być takie pasmo
> wykupione, żeby operator był pewien, że test przejdzie ok.
To nie jest skomplikowane, żeby do tych serwerow każdemu działało
zawsze ok, albo nawet 2 razy szybciej niż kupił. Jeżeli operator
będzie wskazywał miejsce gdzie ma wykonywany test to nigdy nie będzie to
obiektywne. Wyeliminuje tylko oszustwa na ADSL-ach czy innych GSM-ach,
gdzie problemem jest jakość ostatniej mili.
Wydaje mi się, że problem trzeba podzielić na taki gdzie łącze do
abonamenta jest "oszukane", bo kupuje np. 6Mbit, a połączenie jest
zestawione na 3Mbit, oraz tam gdzie klient jest wpięty 10/100Mbit do
switch-a, ale po drodze trafia na taki bajeczny overbooking, że nigdy
nie uzyska swojego zakupionego wolumenu.
--
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło
-
37. Data: 2011-05-22 11:09:02
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>
Dnia 21.05.2011 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:
>>> Jeżeli użytkownik składa reklamację i zgłasza problem z łączem - UKE
>>> przyjeżdża i zakłada na kabel wchodzący bezpośrednio od operatora
>>> minikomputer testujący. W tym czasie (np. 24 godzin użytkownik nie ma
>>> prawa go wyjąć z zasilania, z sieci i nie może korzystać z internetu w
>>> momencie testu). Testów będzie np. 24, jeden co godzinę.
>>
>> zauważmy, że operator oszust może ustawić absolutny priorytet na serwery
>> testowe na swoim routerze lub np. napisać skrypt który jeśli tylko
>> wykryje próbę pomiarów ustawia priorytet na łącze na którym je się
>> wykonuje.
>
> To się nazywa uryna. Nikt kto ma ponad 300 osób w sieci nie robi
> priorytetów po usługach (bo raczej ma łącza większe niż dsle).
Napisanie 2 regułek, dla wszystkich i UKE to nie jest żaden kosmiczny
problem. Wielkość łącza nie ma znaczenia. Przypomnij sobie jak TP cieło
ruch z polski wchodzący do nich przez zagranice w dawnych czasach.
Wszystko się da zrobić, a tutaj wyjątkowo łatwo można oszukiwać.
--
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło
-
38. Data: 2011-05-22 11:22:35
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>
Dnia Sun, 22 May 2011 10:48:17 +0200, K napisał(a):
/.../
>
> prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
> i pozdrawiam.
No jak to jak? Wywalić ten jego router i wstawić homologowany/
certyfikowany tester!
-
39. Data: 2011-05-22 11:58:15
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: wm <...@w...pn>
> Wyższa opłata np 2-3x od kosztów wizyty jakiegoś informatyka co wystawi
> paragon, a nie sąsiada czy wujka Henia ....
>
> A jak "informatyk" sie "pomyli" to sie rozejdzie po ludziach i juz
> więcej nie będzie go nikt zapraszał ...
Dlaczego operator który daje dobry internet ma się obawiać wizyty UKE? I
dalej, jeśli ludzie będą się bali wzywać UKE to jak uczciwy operator
poradzi sobie z nieuczciwą konkurencją?
Wizyta UKE u konkurencji to jedyna broń jaką posiada. Dlatego karanie
ludzi za to, że składają skargi to kiepski pomysł...
-
40. Data: 2011-05-22 13:16:48
Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
W dniu 2011-05-22 13:58, wm pisze:
> Wizyta UKE u konkurencji to jedyna broń jaką posiada. Dlatego karanie
> ludzi za to, że składają skargi to kiepski pomysł...
Jakieś zabezpieczenie przed pieniactwem być musi. W sądzie (wyjąwszy
klika przypadków) też musisz uiścić opłatę wpisową od wartości
przedmiotu sporu.
--
Ślązak