  • 61. Data: 2010-07-01 00:19:50
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:10 GMT, Cavallino napisał(a):

    > Wystarczyło je pisać na właściwej grupie.

    nie pisuje ani nawet nie czytam grupy rowerowej

    > Jakbym na drodze spotkał walczącego pedalarza, to mu się kłaniał nie będę,
    > możesz być pewny.

    Ale Ty dalej swoje, uparles sie na walczacego pedalarza, ok, tylko trudno
    sie z Toba dyskutuje, kiedy ja pisze o normalnej codzinnej jezdzie, z
    normalnymi rowerzystami, a ty ciagle powolujesz sie na "pedalarza"...
    Rozmawiamy o 2 odmiennych sytuacjach, ogarniasz?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 62. Data: 2010-07-01 00:24:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > nie pisuje ani nawet nie czytam grupy rowerowej

    I błąd.
    Do propagowania takich bzdetów, że pedalarz ma tylko prawa, a obowiązków już
    nie, pasuje tylko tamta grupa.

    > Ale Ty dalej swoje, uparles sie na walczacego pedalarza

    Nie - to Ty się upierasz i dalej walczysz w niesłusznej sprawie.

  • 63. Data: 2010-07-01 00:25:29
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 30 Jun 2010 23:51:47 +0200, Brzezi <b...@g...com>
    wrote:

    > Jezeli ma zatrzymywac sie tylko dlatego, ze jasnie pan nie bedzie czekal
    > 15sek na to az z naprzeciwka zrobi sie pusto, to nie zgadzam sie, zupelnie
    > inny przypadek, jezeli blokuje droge, bo przez najblizsze kilka minut, czy
    > km nie da sie wyprzedzic przeze mnie, ale takie sytuacje to sa wyjatkowe
    > sytuacje, ale z tego co rozumiem, rozmawiamy o normalnych standardowych
    > sytuacjach, gdzie 15sek czy niech bedzie nawet 30sek nie zbawi Cie...

    ,,6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie
    wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości.
    Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub
    pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na
    prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia
    wyprzedzania.''

    PoRD, jak widać, nie podaje dodatkowych warunków. Zatem masz
    umożliwić poprzez zjechanie ,,jak najbardziej na prawo'' i w
    razie potrzeby (gdyby to nie wystarczyło) zatrzymać się. Swoje
    warunki zaś możesz zameldować. Koniowi.

    r.
    _____________

  • 64. Data: 2010-07-01 00:25:35
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:14 GMT, Cavallino napisał(a):

    > Rowerzysta jadący tak jak zacząłeś, czyli całym pasem, przeszkadza na KAŻDEJ
    > jezdni, z jednym pasem dla każdego kierunku, o ile z przeciwka jest ruch.

    Jadacy samochodem nie jest zwolniony z wyobrazni, jezeli droga jest rowna i
    jazda blisko krawedzi jest mozliwa, to zobaczenie rowerzysty jadacego
    srodkiem czy lewa krawedzia pasa jest bardzo wyjatkowa sytuacja, natomiast
    jezeli na drodze sa kaluze czy dziury, to wystarczy odrobina wyrozumialosci
    ze strony "samochodziazy", ze rowerzysta tez uczestnik drogi, i jezeli juz
    sie na kogos wyzalac, i miec pretensje, to raczej do zarzadcy drogi, ktory
    jest odpowiedzialny za stan drog...

    > Nie interesuje mnie co Ty sobie uważasz.

    Ale to nie chodzi co ja sobie uwazam, tylko o fakty

    > Przepis nakazuje Ci zmykać z drogi jeśli nie ma jak Cię wyprzedzić.

    Ale jest jak mnie wyprzedzi, a jezeli nie ma mozliwosci, to ja zjedzadzam,
    w czym problem?

    > I tyle.
    > A teraz wykonać.

    Chyba za duzo naogladales sie filmow wosjkowych...

    > Prędzej.

    "Nie interesuje mnie co Ty sobie uważasz." to tak dobrze tutaj pasuje :)

    > I każdy kierowca jadący samochodem za rowerem który nie może go wyprzedzić.

    ale znowu porozumienie wynika z tego, ze ty opierasz sie na wyjatkowej
    sytuacji, kiedy nie da sie wyprzedzic, ja caly czas dyskutuje na podstawie
    tego, ze kwestja wyprzedzenia sprowadza sie do zwolnienia, poczekania 5-10
    sek, i jazda...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 65. Data: 2010-07-01 00:27:05
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 01 Jul 2010 00:02:37 +0200, Shrek <l...@p...pl>
    wrote:

    > To teraz napisz w jaki sposób może ułatwić _wyprzedzanie_ zatrzymując
    > się. IMHO w ten sposób może tylko uniemożliwić.

    To proste:

  • 66. Data: 2010-07-01 00:27:34
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:18 GMT, Cavallino napisał(a):

    > Normalną sytuacją jest że rowerzysta blokuje.

    punkt widzenia, zalzy od punktu siedzenia, wystarczy odrobina tolerancji i
    wyrozumialosci i jezdznie wymagaloby o wiele mniej stesu...

    > A te "kilka sekund" i obowiązek czekania na coś, to konkretnie z którego
    > artykułu PORD wziąłeś?

    to w takim razie zdefuniuj pojecie "blokowac", moze sie wtedy cos
    wyjasni...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 67. Data: 2010-07-01 00:27:37
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 30 Jun 2010 22:03:26 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell>
    wrote:

    > to podaj przepis, który pozwala trąbić i zmusza rowerzystę do zjechania.
    > czekam :)

    A mogę ten, który zmusza bez trąbienia?

    r.
    _____________

  • 68. Data: 2010-07-01 00:29:27
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:14 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Prawo o ruchu drogowym jest dla ciebie absurdem? Żądasz przestrzegania
    > praw z tej samej ustawy wobec ciebie ale nie chcesz przyjąć obowiązków
    > jakie ciążą na tobie? A idź w cholerę stąd z taką argumentacją!

    Dyskujsa kiedy jedna strona pisze o innej sytuacja, a druga strona o
    innej, jak widzisz jest nierozwiazywalna...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 69. Data: 2010-07-01 00:32:17
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:25 GMT, Robert Rędziak napisał(a):

> [...]
    > umożliwić poprzez zjechanie ,,jak najbardziej na prawo'' i w
    > razie potrzeby (gdyby to nie wystarczyło) zatrzymać się. Swoje

    Ale sprawny kierowca, nie ma zazwyczaj problemow z wyprzedzeniem
    rowerzysty, oczywiscie jezeli mowimy o 99 przypadkach na 100, bo oczywiscie
    sa sytuacje kiedy rowerzysta blokuje, tylko dyskutujacy w tym watku widza
    tylko te pasujace im przypadki...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 70. Data: 2010-07-01 00:34:39
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:24 GMT, Cavallino napisał(a):

    > I błąd.
    > Do propagowania takich bzdetów, że pedalarz ma tylko prawa, a obowiązków już
    > nie, pasuje tylko tamta grupa.

    Ale ja sie tym nie stresuje, tak jak Ty, nie zamierzam nikogo nawracac, ja
    jestem czlowiekiem pokoju :) chcesz jezdzic samochodem, jezdzij, chcesz
    jezdzic rowerem? jezdzij, masz inny pojazd, jezdzic, tylko w kazdym
    przypadku pamietaj, ze sa inni uczestnicy ruchu, i przy okazji, agresja i
    stres skraca zycie...

    > Nie - to Ty się upierasz i dalej walczysz w niesłusznej sprawie.

    Widocznie wiesz lepiej co mam na myli.. ok, wygrales...

    Pozdrawiam
    Brzezi