  • 191. Data: 2010-07-02 13:56:19
    Temat: Re: jakie ?a ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:i0kjmb$jpd$1@cougar.axelspringer.pl...
    Shrek wrote:

    >Jak wyglądałaby twoja wersja?

    Zapewne tak"
    "Rower moze jechać jak chce, kierowcy mają ustępować mu bewzględnie, również
    kiedy jedzie w poprzek po zebrze".

  • 192. Data: 2010-07-02 14:51:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 2 Jul 2010 13:56:19 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Zapewne tak"
    > "Rower moze jechać jak chce, kierowcy mają ustępować mu bewzględnie, również
    > kiedy jedzie w poprzek po zebrze".

    No tak, bo jeśli jedzie w poprzek po zebrze nie można go wyprzedzać.

    Tak z ciekawości - mamy 2 pasy ruchu, jeden do skrętu w prawo, drugi do
    jazdy na wprost. Oba mają po ok. 2.5 metra szerokości (znaczy są
    wąskie). Lewym jedzie rowerzysta, ze względu na wąskość pasów nie da się
    go wyprzedzić z zachowaniem przepisowego odstępu.
    Czy według ciebie ma się natychmiast zatrzymać i stanąć na linii
    rozdzielającej owe pasy?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 193. Data: 2010-07-02 15:40:53
    Od: PaPi <...@...3>

    > Czy według ciebie ma się natychmiast zatrzymać i stanąć na linii
    > rozdzielającej owe pasy?

    Zaraz plonka dostaniesz :-)

  • 194. Data: 2010-07-02 17:55:00
    Temat: Re: jakie obowiązki powinienspełniać rowerzysta ?
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Mirek Ptak pisze:

    > Poprzez ominięcie :)

    E tam. Wyprzedzanie to wyprzedzanie, omijanie to omijanie.

    > Ale coś zacząłem kojarzyć watek z pręgierzem:
    > http://groups.google.pl/group/pl.pregierz/browse_frm
    /thread/191d8f42bb0e7355/10f475245a6f3be4?hl=pl&lnk=
    gst&q=wyprzedzanie+zatrzymanie#10f475245a6f3be4

    > Polecam lekturę (pomijając posty razora oczywiście :) ) - jak widać
    > skład podobny ;)

    No. Jak widać nie idzie się dogadać;) A tak na poważnie to trochę
    niepoważne, że PoRD jest napisane w taki sposób.

    Shrek.

  • 195. Data: 2010-07-02 18:04:58
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Bydlę pisze:

    > IMO to zdanie jest napisane poprawnie.
    > - opisana jest sytuacja
    > - czynność do wykonania
    > -- gdyby nie pomogło, to inna czynność.
    >

    > Jak wyglądałaby twoja wersja?

    Generalnie to bym go wykreślił, bo jest bez sensu - nakaz zjazdu jak
    najbardziej w lewo jest bez sensu, bo on istnieje zawsze, a dalsze
    dywagacje IMHO określają co ma zrobić rowerzysta (i inne wolnobieżne) _w
    czasie_ wyprzedzania. Sęk w tym, że jak nie ma warunków umożliwiających
    wyprzedzanie, to nie można tego manewru rozpocząć. Jednym słowem totalna
    niekonsekwencja.

    Ale jak już musi być to:

    Zamienić słowo "ułatwienia wyprzedzania" na "umożliwienie ominięcia" jak
    już musi tak być, i zamiast "a w razie potrzeby", "jeśli pojazd
    (wolnobieżny itd) tamuje ruch.

    Shrek.

  • 196. Data: 2010-07-02 18:06:51
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    MadMan pisze:

> [...]
    > go wyprzedzić z zachowaniem przepisowego odstępu.
    > Czy według ciebie ma się natychmiast zatrzymać i stanąć na linii

    E tam. Hardkorowa to jest jednoosobowa masa krytyczna jak są dwa pasy, z
    czego prawy to buspas:P

    Shrek.

  • 197. Data: 2010-07-02 18:29:11
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 2 Jul 2010 11:30:14 +0200, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    > niejaki Marcin Hyła

    Nie wspominaj imienia szatana na tej grupie.

    r.
    _____________

  • 198. Data: 2010-07-02 18:38:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 02 Jul 2010 18:06:51 +0200, Shrek napisał(a):

    > E tam. Hardkorowa to jest jednoosobowa masa krytyczna jak są dwa pasy, z
    > czego prawy to buspas:P

    Buspasów ci u nas niedostatek, więc się nie spotykam z tym.
    Ale pewnie chodzi o coś takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=gAethD1Io_Y

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 199. Data: 2010-07-03 12:13:02
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Shrek pisze:

    > E tam. Hardkorowa to jest jednoosobowa masa krytyczna jak są dwa pasy, z
    > czego prawy to buspas:P
    >
    > Shrek.

    Coś takiego.

    http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+3+Maj
    a+&Submit=Szukaj&long=21.033239000000002&lat=52.2343
    78&type=2&scale=1b&svActive=false

    Shrek

  • 200. Data: 2010-07-03 15:23:23
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-02 18:04:58 +0200, Shrek <l...@p...pl> said:

    > Generalnie to bym go wykreślił, bo jest bez sensu - nakaz zjazdu jak
    > najbardziej w lewo

    W prawo?

    > jest bez sensu, bo on istnieje zawsze,

    IMO jest różnica między jazdą prawym pasem, a zjechaniem do prawej krawędzi.
    W sytuacji, gdy wolnobieżniak czy jednośladowiec blokuje ruch (bo to
    się wdzieje, gdy szybsze pijaxdy nie mogą go (bezpiecznie) wyprzedzić,
    zapisanie, iż powinien zjechać i to wyprzedzenie uożliwić, jest całkiem
    OK.
    (ba! nawet zatrzymać się powinien, wg obowiązującego prawa, jeśli samo
    zjechanie nie pomaga :-))

    > a dalsze dywagacje IMHO określają co ma zrobić rowerzysta (i inne
    > wolnobieżne) _w czasie_ wyprzedzania.

    W czasie wyprzedzania ma nie przyspieszać. To napisano w innym miejscu porda
    .
    > Sęk w tym, że jak nie ma warunków umożliwiających wyprzedzanie, to nie
    > można tego manewru rozpocząć.

    I dlatego nakazano blokującym ruch pojazdom niesamochodowym ułatwienie
    wykonania tego manewru.
    Przez zdjazd na prawo, a jeśli trzeba to nawet przez zatrzymanie się.

    > ednym słowem totalna niekonsekwencja.

    ?
    Niekonsekwencja to jest wtedy, gdy zakazuje się wtargiwania (boże, co
    za konkstrucja mi spod palców wychodzi?) na przejścia dla pieszych,
    twierdząc jednocześnie, że ma się na nim pierwszeństwo. :-)

    > Ale jak już musi być to:
    >
    > Zamienić słowo "ułatwienia wyprzedzania" na "umożliwienie ominięcia"

    Czyli:
    1. bezwględny nakaza zatrzymania się takiego pojazdu by umożliwić ominięcie
    2. there is no step two.

    > jak już musi tak być, i zamiast "a w razie potrzeby", "jeśli pojazd
    > (wolnobieżny itd) tamuje ruch.

    _W razie potrzeby_ oznacza m.in. tamowanie ruchu.

    Będziesz miał okazję - zapytaj kogoś specjalizującego się w wiwisekcji
    zdań zapisanych w języku polskim.
    (zapytaj o obecną treść przepisu, który dyskutujemy)

    --
    Bydlę