  • 21. Data: 2009-02-22 21:06:24
    Temat: Re: jakie buty na motocykl?
    Od: "Marcin" <a...@i...pl>

    > I po co się tak wykosztowywać?

    Oczywiście. Lepiej wydać całe 3200 na ścigacza z krzywą ramą i jeździć w
    garnku za 80 złotych. Bo po co wydawać kasę?.

    Wybór nalezy do użytkownika. Tylko niech potem jego bliscy nie jęczą, że
    mają daleko na cmentarz.

  • 22. Data: 2009-02-22 21:35:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-22 22:04:36 +0100, n...@s...com said:

    > Tyle samo co spodnie.

    U mnie to i skóra buta i texowe spodnie idące wierzchem.

    > Wyjebalem juz nie raz, w polbutach na asfalcie tez szlifowalem.
    > Wiem jak boli walniecie golenia i lydka, przypalenie od wydechu tez.
    > Wiem czym ryzykuje i co moze sie stac.

    Oki, Ty wiesz. Czy szczerze, z całego serca polecasz takie podejście innym?

    > Aha, czyli jak zwykle wydaje Ci sie ze wiesz najlepiej i prawda jest
    > Twojsza niz mojsza, a nawet jak mojsza to i tak Twojsza.

    Znajdziesz sobie sam co oznacza akronim "IMHO" czy podać linka? Moja
    opinia ma tę cechę, że jest moja. Nie musisz się z nią zgadzać, nie
    musisz mi przyklaskiwać. Masz inne zdanie i argumenty na poparcie -
    chętnie podyskutuję.

    > Wygoda nie jest iluzoryczna.

    W kwestii butów - moim skromnym jest. Jak jest choćby 20 Cee, to ja w
    tyrce i tak wolę zmienić obuw na lżejszy i wygodniejszy, bo żadne buty
    motocyklowe nie dadzą mi wygody trampków, czy sandałów. Za stary
    jestem, żeby wierzyć w rzeczy uniwersalne.

    > Kufra chlopie, a ktos pisal ze Ci niewygodnie w tych dajtonach ?
    > Mnie jest wygodnie w oxtrarach, bedziesz w nich jezdzil do roboty ?

    W swoich Dajtonach jeżdżę, więc jak je zmienię na cośtam (bo się
    kończą), choćby i Oxtary, to dalej będę w nich jeździł do roboty,
    załatwiać sprawy na mieście oraz na krótsze i dłuższe wycieczki. Bo
    _według_mnie_ to nie jest niewygodne.

    > Gosc sie za przeproszeniem pyta o krotkie buty, a Ty (i nie tylko)
    > przekonujesz zeby se kupil dlugie. I o to mi tylko chodzi.

    Bo nie byłem przekonany, czy aby napewno wie, dlaczego potrzebuje
    krótki obuw. I wybacz, ale argumentację przytoczył jakąś taką słabo
    sensowną. Ale co se kupi, to mi w sumie rypka, w razie niemca to nie
    mnie zaboli.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 23. Data: 2009-02-22 23:21:37
    Od: n...@s...com

    On Sun, 22 Feb 2009 22:35:24 +0100, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >U mnie to i skóra buta i texowe spodnie idące wierzchem.

    A i tak bolalo, jezdzij w skorupach :)

    >Oki, Ty wiesz. Czy szczerze, z całego serca polecasz takie podejście innym?

    Nie polecam, ani skorupy ani adidaska. Niech se kazdy wybierze wedle
    gustu i wiary. O zadach i waletach mozna dyskutowac, ale ze mi sie nie
    bardzo chce powtarzac to niech zainteresowany o nich poczyta w
    archiwum.

    >Znajdziesz sobie sam co oznacza akronim "IMHO" czy podać linka?

    Nie podawaj, pewnie znow jakas francuska potrawa z larw czy slimakow.

    >W kwestii butów - moim skromnym jest.

    Jak jest ? Polbuty sa wygodne ? Sa! No to gdzie ta iluzorycznosc ?
    Chyba ze tu tez chodzi o cos z mackami co sie jada w Stolicy.

    >tyrce i tak wolę zmienić obuw na lżejszy i wygodniejszy, bo żadne buty
    >motocyklowe nie dadzą mi wygody trampków, czy sandałów. Za stary
    >jestem, żeby wierzyć w rzeczy uniwersalne.

    Ale jak sie to ma do moich i pytajnika niskich butow motocyklowych? Bo
    nie rozumiem :)

> [...]
    >kończą), choćby i Oxtary, to dalej będę w nich jeździł do roboty,
    >załatwiać sprawy na mieście oraz na krótsze i dłuższe wycieczki. Bo

    Wezz mi podeslij fotke jak stoisz w kolejce w jakims urzedzie, w
    lecie, gdzie niema klimatyzacji, w skorupach :-)
    pls.

    >Bo nie byłem przekonany, czy aby napewno wie, dlaczego potrzebuje
    >krótki obuw.

    Znaczy co? Pieciolatek co nie rozumie swiata czy jak ?

    > I wybacz, ale argumentację przytoczył jakąś taką słabo
    >sensowną.

    Dzizas, to juz nawet do zakupu buta trza pisac uzasadnienie ?
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 24. Data: 2009-02-23 10:09:57
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "R2" <k...@g...pl> wrote in message

    > "de Fresz" <d...@N...pl> wrote

    > hmm bo nie mam super szybkiego sprzęta, czuje się na nim bezpiecznie i nie
    > uważam , żeby potrzebne były mi buty jakieś wysokie , jak do
    > supersportowej maszyny.

    Bez zbednych komentarzy wydaje mi sie ze, przy Twoim zalozeniu, nie wnikajac
    w nie, moga to byc dowolne buty.
    Pytanie/podpowiedz: czym roznia sie buty "motocyklowe nie wyzsze niz za
    kostke", do tego jeszcze przystepniejsze cenowo od "markowych" (Daytona,
    Sidi, Alpinestars) od butow nie "motocyklowych nie wyzszych niz za kostke",
    oprocz paru napisow wskazujacych na motocyklowe przeznaczenie, oczywiscie.
    Nie odbieraj absolutnie powyzszego osobiscie i podziel sie, prosze,
    odpowiedzia. Po prostu jestem ciekawy.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    STare dobre gacie 955 & fun factory XT660X

  • 25. Data: 2009-02-23 11:42:27
    Od: "paweł ACE" <p...@g...pl>

    Nikanor <p...@g...com> napisał(a):

    > Chyba nogi - skoro ci si=EA nie poc=B1. Mo=BFe jakie=B6 obce geny? :))

    buty musza miec gore-tex, do tego dobre skarpetki, polecam np z wlokien
    bambusa, kosztuja z 15-20 zlotych za pare ale stopy sie w nich nie poca...

    milo zdjac buty po calym dniu jazdy w wysokiej temperaturze i miec stopy
    suche i nie jadace...

    pawel ACE
    TT i ST

  • 26. Data: 2009-02-23 12:46:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-23 00:21:37 +0100, n...@s...com said:

    > A i tak bolalo, jezdzij w skorupach :)

    Rozważę.

    > Jak jest ? Polbuty sa wygodne ? Sa! No to gdzie ta iluzorycznosc ?

    Spora część niskich butów, które miałem okazję macać, niespecjalnie się
    różniła w konstrukcji od wysokich - ot urypali cholewkę. A stopa to się
    jednak głównie poci poniżej kostki. Może przy czymś perforowanym będzie
    lepiej. Co do komfortu chodznia - specjalnie kupiłem wygodne
    turystyczne i poza początkąwym ciągnięciem za wlosy na łydce, nie
    miałem nigdy do nich najmniejszych zarzutów pod tym względem.

    > Ale jak sie to ma do moich i pytajnika niskich butow motocyklowych? Bo
    > nie rozumiem :)

    Czy przypadkiem brak konieczności przebierania się w np. tyrce nie jest
    podstawowym argumentem za niskimi butami?

    > Wezz mi podeslij fotke jak stoisz w kolejce w jakims urzedzie, w
    > lecie, gdzie niema klimatyzacji, w skorupach :-)
    > pls.

    Pacz, nie zrobiłem. A zdażało mi się nie raz. Wtedy większym problemem
    są teksowe spodnie z Gore i tu na lato muszę jednak znaleźć coś
    lżejszego na miasto.

    > Znaczy co? Pieciolatek co nie rozumie swiata czy jak ?

    Tak mi wyglądał. Nic nie poradzę.

    > Dzizas, to juz nawet do zakupu buta trza pisac uzasadnienie ?

    Kolega na Preclu od wczoraj? :-P

  • 27. Data: 2009-02-24 05:53:07
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Bartek CBF1000A" <l...@w...pl> wrote:

    > według mnie poraz kolejny jeśli na motor to tylko i wyłącznie buty wysokie

    Nawet na CB 500?

    Pzdr
    Artur

  • 28. Data: 2009-02-24 06:18:46
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Kefir" <k...@r...pl> wrote
    > Nie odbieraj absolutnie powyzszego osobiscie i podziel sie, prosze,
    > odpowiedzia. Po prostu jestem ciekawy.
    >
    > --

    Nie wiem juz sam, zamieszaliscie mi niezle :) Poprostu wydawalo mi sie , ze
    jezdzenie CB 500do pracy codziennie ok 15 km to troche za duzo zabawy z
    dlugimi butami , no i jeszcze do CB 500... wiem, ze tu juz nie chodzi o
    motocykl , bo moze sie cos zdarzyc nie z mojej winy, nawet jesli to nie ja
    sie wyglebie to ktos moze we mnie wjechac, ale mi sie wydawalo troche to
    kwasiarskie jezdzic w wysokich butach na CB 500...
    Ale chyba maja racje Ci którzy pisza "safety first"....
    Do tej pory uwazalem , ze wysokie , markowe buty to tylko do szybkich
    motocykli...

    Pozdrawiam
    Artur

  • 29. Data: 2009-02-24 08:20:43
    Od: Cerb <g...@g...com>

    Wrzucam krotka recenzje Alpinestars SMX-2, recka mojego autorstwa z
    forum motocyklistow :

    Od okolo miesiaca jestem uzytkownikiem tych butow. Kupilem na allegro
    w podobnej cenie jak na tej stronie, kolor czarny z czerwonym
    (piekne). Wykonanie jak to u Alpinestars mega solidne, trwale i
    dokladne w dodatku z materialow najwyzszej jakosci - mam plecak,
    koszulke i breloczek od Alpina - wszystko bez zastrzezen, przetrwalo
    niejedno a wyglada prawie jak nowe. Buty kupilem ze wzgledu na jazde
    po miescie (praca i wieczorne smiganie) zreszta do tego sa
    przeznaczone. Na nodze leza wprost niewyobrazalnie wygodnie a zawsze
    mam z tym problemy bo lewa noge mam wieksza (stopa, podbicie i lydka)
    w tych butach roznica jakby nie wystepowala. Sa wygodne do zakladnia i
    sciagania, w koncu nie musze sie gimnastykowac zeby zalozyc buty w
    pracy. Jak sie w nich chodzi ? Bardzo wygodnie, sa krotkie (troche
    ponad kostke) wiec z racji tego noga ma wiecej swobody. Fakt ze da sie
    wyczuc ich sztywnosc (szczegolnie okolice piety i kostki) i nie beda
    dawaly takiego luzu jak buty codzienne ale naprawde bez zadnego
    problemu da sie w nich zrobic te kilka kilometrow jezeli zajdzie taka
    potrzeba. Jezdze glownie po miescie ale czesto tez musze sobie
    pochodzic (sklep, praca, dom itd). W takich butach to zaden problem.
    Na pewno na pochwale zasluguje nieslizgajaca sie po byle czym podeszwa
    np. swiezo umyta posadzka w urzedach/sklepach.

    Buty maja bardzo dobra wentylacje, do tej pory nie mialem sytuacji
    zeby spocila mi sie w nich noga, niedawno zrobilem dobre 100 km po
    Olsztynie w naprawde konkretny upal (przed burza) a noga sucha, czego
    nie moge powiedziec o spodniach (jakies OutDoor) gdzie pot doslownie
    lał mi sie po jajkach. Jak sie jezdzi nie musze chyba opisywac bo
    wiadomo, sztywna podeszwa, doskonale wyczuwalne wszystkie dzwignie
    (biegi/hamulec) - cud, miod, malina.

    Chcialbym tylko zwrocic uwage na to ze sa to krotkie buty i do jazdy
    polecam jakies dluzsze spodnie, sam smigam w jeansach od Mottowear
    ktore maja bardzo dlugie nogawki i do tych spodni pasuja idealnie. W
    normalnych jeansach lub wspomnianych OutDoor niestety swiece lydkami.

    Oceniam na 9/10 punkcik odejmuje bo mogly by byc tansze w koncu
    potrzeba na nie mniej materialu niz na dlugie.

    Mialem okazje jezdziec w Probiker All Season (tez krotkie buty na
    miasto) i probiker Touring II - nie byly zle ale w porownaniu do SMX-2
    to zupelna inna liga.

    Pod uwage bralem tez Sidi Streetburner Boots - niestety jeszcze
    niedostepne w Polsce a z ebaya nie chcialem zamawiac bez przymiarki.

    Dzis po pól roku uzytkowania w dalszym ciagu moge sie pod ta recka
    podpisac. Polecam.

    ------------------------------
    Cerb + Kawa Z1000 - Zetor

  • 30. Data: 2009-02-24 13:33:13
    Od: p...@g...com

    On 24 Lut, 07:18, "R2" <k...@g...pl> wrote:

    > Ale chyba maja racje Ci którzy pisza  "safety first"....
    > Do tej pory uwazalem ,  ze wysokie , markowe buty to tylko do szybkich
    > motocykli...

    Hej, ja do tej pory jezdzilem glownie w wysokich skorzanych butach
    (nie glanach). Rozejrzyj sie za butami trekkingowym za kostke, niech
    beda w miare sztywne. Nie musisz kupowac od razu butow ktore sa
    'tworzone specjalnie' dla motocyklistow . Ja mialem takie nieszczescie
    jadac wlasnie w adidasach walnac w samochod sprzetem ktory ma
    mniejszego kopa od CB 500, buty lezaly parenascie metrow dalej, a
    chodzic nie moglem przez pare dni. Teraz mam brzydka blizne na lewej
    stopie :) Majac dobre skarpetki, chodzenie w lato w dobrych, wysokich
    butach niewiele sie rozni od chodzenia w adidaskach - zakladajac ze
    nie masz grzybicy stop lub jakichs innych potowek, czy jak to tam sie
    zwie.

    --
    Rowniez pozdrawiam,
    Piotrek F.