eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjakie amortyzatory wybrać?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 51. Data: 2012-08-09 23:45:45
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
    >>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    >>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
    >>>>>>>>>>> albo
    >>>>>>>>>>> wymienić :)
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    >>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    >>>>>>>>>> usłyszę :)
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
    >>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >>>>>
    >>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    >>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    >>>>> potrafi się spieprzyć.
    >>>>
    >>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    >>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    >>>> w dupowozie.
    >>>
    >>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
    >>>
    >>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>>>> uznał i wymienił -
    >>>>
    >>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >>>
    >>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    >>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    >>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
    >>>
    >>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    >>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
    >>>>
    >>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    >>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    >>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
    >>>
    >>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    >>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
    >>
    >> A co to za samochód?
    >
    > E46
    >
    >> I jak tam wygląda ta kolumna.
    >>
    >> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
    >> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
    >> samochodzie.
    >
    > Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
    > swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
    > ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
    >
    >> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
    >> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
    >> kolumny.
    >> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
    >>
    >> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
    >> to.
    >
    > Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
    > tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
    > sztywniejszy.
    >
    >> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
    >> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
    >> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
    >> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
    >> W cięższych autach szału nie ma.
    >
    > Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
    > bezproblemowo...
    >
    >> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    >> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    >> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
    >
    > O dokładnie tak.
    >
    >> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    >> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
    >
    > Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
    > krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
    > o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
    >
    >> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
    >> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
    >
    > Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....

    Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
    rozciągnąć.
    W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
    jest głębiej w obudowie.

    Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
    miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
    Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
    beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
    wchodzi w obudowę naprawdę płytko.

    Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
    luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
    mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
    ostrzejszej jeździe.

    Trzeba dozbierać do Proflexa :)


  • 52. Data: 2012-08-10 08:40:33
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 22:58, DoQ pisze:
    > W dniu 09-08-2012 22:56, Artur Maśląg pisze:
    >>> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
    >> Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
    >> tłumienia jak oryginały dla producentów.
    >
    > No i dlatego nie będą tak samo działały

    A to już jest wniosek nieuzasadniony.

    > - czyli to co napisałem wyżej i
    > to do czego pijesz, więc o co ci chodzi?

    Mi?

    >>>>> Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego
    >>>>> zamiennika?
    >>>> Porównywalny - dupa to również potwierdziła.
    >>> Czyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów o
    >>> słabym tłumieniu dupa powinna odczuć zasadniczą różnicę.
    >> To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicy
    >> w stosunku do zużytych nie było.
    >
    > Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".

    Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
    nowych zamienników - to Twoje porównanie.




  • 53. Data: 2012-08-10 09:24:11
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BaX nabazgrał(a):

    >>>> Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)
    >>> A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak:
    >>> masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie
    >>> kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta,
    >>> producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na
    >>> warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile?
    >>> tydzień/dwa?
    >> TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
    > W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas
    > rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i
    > zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.

    A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 54. Data: 2012-08-10 10:13:37
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 23:45, Tomasz Pyra wrote:
    > On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
    >>> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>
    >>>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
    >>>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    >>>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
    >>>>>>>>>>>> albo
    >>>>>>>>>>>> wymienić :)
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    >>>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    >>>>>>>>>>> usłyszę :)
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
    >>>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >>>>>>
    >>>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    >>>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    >>>>>> potrafi się spieprzyć.
    >>>>>
    >>>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    >>>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    >>>>> w dupowozie.
    >>>>
    >>>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
    >>>>
    >>>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>>>>> uznał i wymienił -
    >>>>>
    >>>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >>>>
    >>>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    >>>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    >>>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
    >>>>
    >>>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    >>>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
    >>>>>
    >>>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    >>>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    >>>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
    >>>>
    >>>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    >>>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
    >>>
    >>> A co to za samochód?
    >>
    >> E46
    >>
    >>> I jak tam wygląda ta kolumna.
    >>>
    >>> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
    >>> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
    >>> samochodzie.
    >>
    >> Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
    >> swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
    >> ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
    >>
    >>> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
    >>> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
    >>> kolumny.
    >>> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
    >>>
    >>> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
    >>> to.
    >>
    >> Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
    >> tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
    >> sztywniejszy.
    >>
    >>> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
    >>> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
    >>> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
    >>> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
    >>> W cięższych autach szału nie ma.
    >>
    >> Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
    >> bezproblemowo...
    >>
    >>> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    >>> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    >>> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
    >>
    >> O dokładnie tak.
    >>
    >>> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    >>> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
    >>
    >> Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
    >> krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
    >> o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
    >>
    >>> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
    >>> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
    >>
    >> Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
    >
    > Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
    > rozciągnąć.

    Zgoda. Ale również musi się móc równie głęboko schować co B8 zatem
    pozostała na dole częśc lagi nie może być zbyt długa, ponieważ wtedy
    obijałaby się o dno :-) B8 który wysuwa się mniej, wbrew pozorom może
    mieć w środku większy rozstaw tulei - ponieważ zakres jego ruchu jest
    mniejszy. Zwłaszcza, że dolne golenie są tych samych wymiarów.

    > W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
    > jest głębiej w obudowie.

    To ma drugorzędne znaczenie - liczy się rozstaw podparć czyli tulei
    ślizgowych, które w B6 z racji większego skoku moga się okazać ciaśniej
    rozstawione - nie sądze aby były "lite" na całej długości dolnych goleni.

    Zobacz "u mnie" na szkic :-) Skoro rozbierałeś, to ciekaw jestem czy
    ślizgi są tak jak na rysunku..

    > Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
    > miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
    > Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
    > beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
    >> wchodzi w obudowę naprawdę płytko.

    > Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
    > luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
    > mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
    > ostrzejszej jeździe.

    Mi właśnie o ten luz chodzi - MZ to wada konstrukcyjna.

    > Trzeba dozbierać do Proflexa :)

    Tein, Ohlins... znalazło by się kilka ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 55. Data: 2012-08-10 10:16:37
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >>>>> Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)
    >>>> A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak:
    >>>> masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie
    >>>> kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta,
    >>>> producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na
    >>>> warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile?
    >>>> tydzień/dwa?
    >>> TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
    >> W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas
    >> rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i
    >> zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.
    >
    > A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :)

    KYB na pewno mi nie padnie.....bo go nie mam.


  • 56. Data: 2012-08-10 21:05:31
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2012 08:40, Artur Maśląg pisze:
    >>>> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
    >>> Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
    >>> tłumienia jak oryginały dla producentów.
    >> No i dlatego nie będą tak samo działały
    > A to już jest wniosek nieuzasadniony.

    Oczywiście nieuzasadniony - siła tłumienia to przecież parametr nie
    wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.

    >> - czyli to co napisałem wyżej i
    >> to do czego pijesz, więc o co ci chodzi?
    > Mi?

    Tobi?


    >> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
    >>Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
    > nowych zamienników - to Twoje porównanie.

    Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?


    --
    Pozdr.


  • 57. Data: 2012-08-10 21:18:06
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-10 21:05, DoQ pisze:
    > W dniu 10-08-2012 08:40, Artur Maśląg pisze:
    >>>>> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
    >>>> Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
    >>>> tłumienia jak oryginały dla producentów.
    >>> No i dlatego nie będą tak samo działały
    >> A to już jest wniosek nieuzasadniony.
    >
    > Oczywiście nieuzasadniony -

    Tak, to że niekoniecznie zamienniki są produkowane w takiej gamie
    tłumienia jak oryginały nie świadczy o tym, że takie nie są
    produkowane. Ja wiem, że erystyka to dość popularny sport tutaj,
    ale może staraj się to robić jakoś inteligentniej.

    > siła tłumienia to przecież parametr nie
    > wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.

    To znowu Twój świetny pomysł, tylko ma niewiele wspólnego z tym,
    o czym była mowa.

    >>> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
    >>> Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
    >> nowych zamienników - to Twoje porównanie.
    >
    > Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?

    Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.




  • 58. Data: 2012-08-10 22:33:37
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-08-2012 21:18, Artur Maśląg pisze:
    >> Oczywiście nieuzasadniony -
    > Tak, to że niekoniecznie zamienniki są produkowane w takiej gamie
    > tłumienia jak oryginały nie świadczy o tym, że takie nie są
    > produkowane. Ja wiem, że erystyka to dość popularny sport tutaj,
    > ale może staraj się to robić jakoś inteligentniej.

    Takie to znaczy jakie?

    >> siła tłumienia to przecież parametr nie
    >> wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.
    >> To znowu Twój świetny pomysł, tylko ma niewiele wspólnego z tym,
    > o czym była mowa.

    Tak tak, mój :D

    >>>> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
    >>>> Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
    >>> nowych zamienników - to Twoje porównanie.
    >> Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?
    > Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.

    To takie hobby? Wymieniasz całkiem nowe oryginalne amortyzatory,
    montujesz tanie zamienniki i porównujesz ich działanie dupą?:)


    --
    Pozdr.


  • 59. Data: 2012-08-12 11:22:58
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-08-08 15:11, mohonk pisze:
    > Witam Szanowne Grono,
    >
    > Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o części samochodowe, a jak się
    > wydaje stoję właśnie przed koniecznością wymiany amortyzatorów tylnych - nie
    > rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale samochód z tyłu
    > coś oklapł :)
    >
    > Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich
    > marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i
    > JC Auto za 135 zł/szt.

    Ja ostatnio wymieniłem na Kayaby z tyłu. Efekt - auto lepiej się
    prowadzi, mniej buja. O trwałości nie powiem bo może z 10kkm przejechałem.

    pozdrawiam,
    W.


  • 60. Data: 2012-08-19 21:26:24
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 09 Aug 2012 21:50:37 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a
    >fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.

    A mnie namawiałeś na Bilsteina? Dziadu :)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: