-
51. Data: 2012-08-09 23:45:45
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
>> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>
>>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
>>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>>>>>> albo
>>>>>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>>>>>> usłyszę :)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>>>>>
>>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
>>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
>>>>> potrafi się spieprzyć.
>>>>
>>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
>>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
>>>> w dupowozie.
>>>
>>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
>>>
>>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>>>>> uznał i wymienił -
>>>>
>>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
>>>
>>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
>>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
>>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
>>>
>>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
>>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
>>>>
>>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
>>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
>>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
>>>
>>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
>>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
>>
>> A co to za samochód?
>
> E46
>
>> I jak tam wygląda ta kolumna.
>>
>> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
>> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
>> samochodzie.
>
> Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
> swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
> ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
>
>> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
>> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
>> kolumny.
>> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
>>
>> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
>> to.
>
> Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
> tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
> sztywniejszy.
>
>> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
>> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
>> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
>> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
>> W cięższych autach szału nie ma.
>
> Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
> bezproblemowo...
>
>> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
>> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
>> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
>
> O dokładnie tak.
>
>> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
>> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
>
> Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
> krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
> o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
>
>> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
>> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
>
> Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
rozciągnąć.
W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
jest głębiej w obudowie.
Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
wchodzi w obudowę naprawdę płytko.
Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
ostrzejszej jeździe.
Trzeba dozbierać do Proflexa :)
-
52. Data: 2012-08-10 08:40:33
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-09 22:58, DoQ pisze:
> W dniu 09-08-2012 22:56, Artur Maśląg pisze:
>>> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
>> Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
>> tłumienia jak oryginały dla producentów.
>
> No i dlatego nie będą tak samo działały
A to już jest wniosek nieuzasadniony.
> - czyli to co napisałem wyżej i
> to do czego pijesz, więc o co ci chodzi?
Mi?
>>>>> Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego
>>>>> zamiennika?
>>>> Porównywalny - dupa to również potwierdziła.
>>> Czyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów o
>>> słabym tłumieniu dupa powinna odczuć zasadniczą różnicę.
>> To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicy
>> w stosunku do zużytych nie było.
>
> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
nowych zamienników - to Twoje porównanie.
-
53. Data: 2012-08-10 09:24:11
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: "Chris" <s...@s...net>
BaX nabazgrał(a):
>>>> Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)
>>> A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak:
>>> masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie
>>> kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta,
>>> producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na
>>> warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile?
>>> tydzień/dwa?
>> TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
> W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas
> rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i
> zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.
A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :)
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
54. Data: 2012-08-10 10:13:37
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-08-09 23:45, Tomasz Pyra wrote:
> On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
>>> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>
>>>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
>>>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>>>>>>> albo
>>>>>>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>>>>>>> usłyszę :)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>>>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>>>>>>
>>>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
>>>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
>>>>>> potrafi się spieprzyć.
>>>>>
>>>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
>>>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
>>>>> w dupowozie.
>>>>
>>>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
>>>>
>>>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>>>>>> uznał i wymienił -
>>>>>
>>>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
>>>>
>>>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
>>>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
>>>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
>>>>
>>>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
>>>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
>>>>>
>>>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
>>>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
>>>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
>>>>
>>>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
>>>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
>>>
>>> A co to za samochód?
>>
>> E46
>>
>>> I jak tam wygląda ta kolumna.
>>>
>>> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
>>> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
>>> samochodzie.
>>
>> Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
>> swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
>> ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
>>
>>> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
>>> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
>>> kolumny.
>>> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
>>>
>>> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
>>> to.
>>
>> Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
>> tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
>> sztywniejszy.
>>
>>> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
>>> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
>>> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
>>> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
>>> W cięższych autach szału nie ma.
>>
>> Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
>> bezproblemowo...
>>
>>> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
>>> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
>>> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
>>
>> O dokładnie tak.
>>
>>> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
>>> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
>>
>> Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
>> krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
>> o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
>>
>>> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
>>> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
>>
>> Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
>
> Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
> rozciągnąć.
Zgoda. Ale również musi się móc równie głęboko schować co B8 zatem
pozostała na dole częśc lagi nie może być zbyt długa, ponieważ wtedy
obijałaby się o dno :-) B8 który wysuwa się mniej, wbrew pozorom może
mieć w środku większy rozstaw tulei - ponieważ zakres jego ruchu jest
mniejszy. Zwłaszcza, że dolne golenie są tych samych wymiarów.
> W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
> jest głębiej w obudowie.
To ma drugorzędne znaczenie - liczy się rozstaw podparć czyli tulei
ślizgowych, które w B6 z racji większego skoku moga się okazać ciaśniej
rozstawione - nie sądze aby były "lite" na całej długości dolnych goleni.
Zobacz "u mnie" na szkic :-) Skoro rozbierałeś, to ciekaw jestem czy
ślizgi są tak jak na rysunku..
> Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
> miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
> Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
> beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
>> wchodzi w obudowę naprawdę płytko.
> Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
> luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
> mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
> ostrzejszej jeździe.
Mi właśnie o ten luz chodzi - MZ to wada konstrukcyjna.
> Trzeba dozbierać do Proflexa :)
Tein, Ohlins... znalazło by się kilka ;-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
55. Data: 2012-08-10 10:16:37
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
>>>>> Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)
>>>> A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak:
>>>> masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie
>>>> kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta,
>>>> producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na
>>>> warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile?
>>>> tydzień/dwa?
>>> TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
>> W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas
>> rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i
>> zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.
>
> A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :)
KYB na pewno mi nie padnie.....bo go nie mam.
-
56. Data: 2012-08-10 21:05:31
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 10-08-2012 08:40, Artur Maśląg pisze:
>>>> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
>>> Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
>>> tłumienia jak oryginały dla producentów.
>> No i dlatego nie będą tak samo działały
> A to już jest wniosek nieuzasadniony.
Oczywiście nieuzasadniony - siła tłumienia to przecież parametr nie
wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.
>> - czyli to co napisałem wyżej i
>> to do czego pijesz, więc o co ci chodzi?
> Mi?
Tobi?
>> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
>>Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
> nowych zamienników - to Twoje porównanie.
Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?
--
Pozdr.
-
57. Data: 2012-08-10 21:18:06
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-10 21:05, DoQ pisze:
> W dniu 10-08-2012 08:40, Artur Maśląg pisze:
>>>>> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
>>>> Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
>>>> tłumienia jak oryginały dla producentów.
>>> No i dlatego nie będą tak samo działały
>> A to już jest wniosek nieuzasadniony.
>
> Oczywiście nieuzasadniony -
Tak, to że niekoniecznie zamienniki są produkowane w takiej gamie
tłumienia jak oryginały nie świadczy o tym, że takie nie są
produkowane. Ja wiem, że erystyka to dość popularny sport tutaj,
ale może staraj się to robić jakoś inteligentniej.
> siła tłumienia to przecież parametr nie
> wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.
To znowu Twój świetny pomysł, tylko ma niewiele wspólnego z tym,
o czym była mowa.
>>> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
>>> Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
>> nowych zamienników - to Twoje porównanie.
>
> Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?
Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.
-
58. Data: 2012-08-10 22:33:37
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 10-08-2012 21:18, Artur Maśląg pisze:
>> Oczywiście nieuzasadniony -
> Tak, to że niekoniecznie zamienniki są produkowane w takiej gamie
> tłumienia jak oryginały nie świadczy o tym, że takie nie są
> produkowane. Ja wiem, że erystyka to dość popularny sport tutaj,
> ale może staraj się to robić jakoś inteligentniej.
Takie to znaczy jakie?
>> siła tłumienia to przecież parametr nie
>> wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia.
>> To znowu Twój świetny pomysł, tylko ma niewiele wspólnego z tym,
> o czym była mowa.
Tak tak, mój :D
>>>> Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".
>>>> Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do
>>> nowych zamienników - to Twoje porównanie.
>> Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?
> Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.
To takie hobby? Wymieniasz całkiem nowe oryginalne amortyzatory,
montujesz tanie zamienniki i porównujesz ich działanie dupą?:)
--
Pozdr.
-
59. Data: 2012-08-12 11:22:58
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>
W dniu 2012-08-08 15:11, mohonk pisze:
> Witam Szanowne Grono,
>
> Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o części samochodowe, a jak się
> wydaje stoję właśnie przed koniecznością wymiany amortyzatorów tylnych - nie
> rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale samochód z tyłu
> coś oklapł :)
>
> Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich
> marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i
> JC Auto za 135 zł/szt.
Ja ostatnio wymieniłem na Kayaby z tyłu. Efekt - auto lepiej się
prowadzi, mniej buja. O trwałości nie powiem bo może z 10kkm przejechałem.
pozdrawiam,
W.
-
60. Data: 2012-08-19 21:26:24
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 09 Aug 2012 21:50:37 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:
>Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a
>fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.
A mnie namawiałeś na Bilsteina? Dziadu :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145