-
1. Data: 2012-08-08 09:34:26
Temat: Żółte swiatło
Od: " jotmys" <j...@g...pl>
Czy jest jakaś norma/przepis, które ustalają czas trwania żółtego światła.
Czasem mam wątpliwości.
jotmys
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-08-08 10:05:50
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 8 Aug 2012 07:34:26 +0000 (UTC), jotmys
> Czy jest jakaś norma/przepis, które ustalają czas trwania żółtego światła.
> Czasem mam wątpliwości.
Owszem, jest to zapisane w DU Nr 220 Poz. 2181. Zal. 3 punkt 8.2. Wymagania
Formalne podpunkt b. Żółte światło przy zmianie z zielonego na czerwone
MUSI świecić się przez 3 sek. W drugą stronę 1 sek.
Jeśli jest inaczej, trzeba to zgłosić, najlepiej do ZDM. Poprawiają,
przynajmniej w Wawie. Ostatnio zgłaszałem w zeszłym roku na skrzyżowaniu
Spacerowa/Sobieskiego. Było jakoś dziwnie, bo nie było korków jak zwykle.
:P
Na początku nie wiedziałem dlaczego, za dwa dni się rozjaśniło, gdy o mało
nie potrącono tam pieszego. Żółte paliło się przez sekundę, i nie było
przerwy w nadaniu zielonego dla pieszych. Tj. zapalało się czerwone dla
pojazdów i w tym samym momencie bez zwłoki zapalało się zielone dla
pieszych. Jak się spotkał szybki i nieuważny pieszy oraz szybki kierowca
zaskoczony krótkim żółtym, to prawie doszło do nieszczęścia. Następnego
dnia po zgłoszeniu już było w porządku. Korek też był. :P
--
Pozdor Myjk
-
3. Data: 2012-08-08 10:13:09
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: PJ <p...@g...com>
temat byl juz dyskutowany:
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Jan 2011 10:25:20 +0000 (UTC)
a w skrocie:
3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h
PS to sa wartosci obowiazujace w DE ale mozna je zweryfikowac przy
uzyciu kalkulatora drogi zatrzymania/hamowania
P.
-
4. Data: 2012-08-08 10:35:04
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Myjk,
Wednesday, August 8, 2012, 10:05:50 AM, you wrote:
>> Czy jest jakaś norma/przepis, które ustalają czas trwania żółtego światła.
>> Czasem mam wątpliwości.
> Owszem, jest to zapisane w DU Nr 220 Poz. 2181. Zal. 3 punkt 8.2. Wymagania
> Formalne podpunkt b. Żółte światło przy zmianie z zielonego na czerwone
> MUSI świecić się przez 3 sek. W drugą stronę 1 sek.
No to niestety ale w "automatach" wyłapujących nadmierną prędkość
świeci się znacznie krócej. Poniżej sekundy :(
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
5. Data: 2012-08-08 21:43:55
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
In article <17v3oplujwzbd$.dlg@myjk.org>
Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> Wed, 8 Aug 2012 07:34:26 +0000 (UTC), jotmys
>> Czy jest jakaś norma/przepis, które ustalają czas trwania żółtego światła.
>> Czasem mam wątpliwości.
> Owszem, jest to zapisane w DU Nr 220 Poz. 2181. Zal. 3 punkt 8.2. Wymagania
> Formalne podpunkt b. Żółte światło przy zmianie z zielonego na czerwone
> MUSI świecić się przez 3 sek. W drugą stronę 1 sek.
Co (1s) uważam za czas nieco zbyt krótki, żeby _spokojnie_ przygotować
się do ruszenia. Przy takim czasie, gdy jest się na "pole position",
trzeba non-stop być "w blokach startowych".
Jaki to problem, żeby czas żółtego przed zielonym wydłużyć? Uważam, że
przyczyniłoby się to do upłynnienia ruchu, nie niosąc przy okazji
efektów ubocznych (choć samą zmianę wprowadzałbym płynnie - stopniowo,
a nie nagle np. przełączenie z sekundy na dwie).
--
Jacek Politowski
-
6. Data: 2012-08-08 22:08:17
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-08-08 21:43, Jacek Politowski wrote:
> Co (1s) uważam za czas nieco zbyt krótki, żeby _spokojnie_ przygotować
> się do ruszenia. Przy takim czasie, gdy jest się na "pole position",
> trzeba non-stop być "w blokach startowych".
Nie trzeba - wystarczy obserwować co się dzieje na skrzyżowaniu - dobrym
wyznacznikiem są światła dla pieszych. A jak się nie da, to nogę na
sprzęgło, wajchę na jedynkę i czekamy - w czym problem? Mnie ku...
trafia zwłaszcza na bezkolizyjnych lewoskrętach. 1,2,3 pierwszy
samochód, 4,5,6 drugi, 7,8, trzeci, 9 czwarty, 10 piąty i szósty, 11
siódmy i osmy, 12 dziewiąty, 13 dziesiąty i jedenasty. Z tym że w 9s
światło zmienia się na zółte, a w 12 na czerwone. Efekt na zielonym jadą
4 na żółtym 6 i dwa na czerwonym. Co pokazuje, że jednak potrafią
dynamicznie ruszyć, tylko mają to w dupie. Ile razy startuje z pole
position i potem w lusterku widzę następny samochód 50 metrow za mną, a
i 100 to nie rzadkość.
> Jaki to problem, żeby czas żółtego przed zielonym wydłużyć? Uważam, że
> przyczyniłoby się to do upłynnienia ruchu, nie niosąc przy okazji
> efektów ubocznych
Jasne - poza tym, że w najprostszym skrzyżowaniu bez cudów z
bezkolizyjnymi skrętami i cyklu 60sekund tracisz 4 sekundy - niby nic.
ale 7% czasu, a to już nie mało. Przy bardziej skomplikowanym na
bezkolizyjne skręty stracisz ze 20%, a to już dramat.
Shrek.
-
7. Data: 2012-08-08 23:52:07
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-08-08 09:34, jotmys pisze:
> Czy jest jakaś norma/przepis, które ustalają czas trwania żółtego światła.
> Czasem mam wątpliwości.
W która stronę? Czerwone, zielone co najmniej 5s, zółte 3s lub 1s w
zależności czy po zielonym, czy czerwonym Często nie jest to zachowane.
Widuję pomarańczowe krótsze niż 1s. Widuje czerwone krótsze niż 1s.
Zielone widziałem 2s. Zgłaszam i nic z tym nie robią.
--
anacron
-
8. Data: 2012-08-09 00:02:09
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2012-08-08, anacron <a...@a...pl> wrote:
>> Czy jest jakaś norma/przepis, które ustalają czas trwania żółtego światła.
>> Czasem mam wątpliwości.
> W która stronę? Czerwone, zielone co najmniej 5s, zółte 3s lub 1s w
> zależności czy po zielonym, czy czerwonym Często nie jest to zachowane.
> Widuję pomarańczowe krótsze niż 1s. Widuje czerwone krótsze niż 1s.
> Zielone widziałem 2s. Zgłaszam i nic z tym nie robią.
>
Hmm.. W niektorych miastach sa swiatla, ktore sa sprzezone z radarem i
jak tylko wykryja, ze ktos jedzie wiecej niz dozwolone to walą czerwone
poprzedzone błyskawicznym żółtym < 1s.
Zmora, zwłaszcza nocą albo jak sie popsują ;)
--
WildS
-
9. Data: 2012-08-09 00:11:20
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-08-08 21:43, Jacek Politowski pisze:
> Jaki to problem, żeby czas żółtego przed zielonym wydłużyć? Uważam, że
> przyczyniłoby się to do upłynnienia ruchu, nie niosąc przy okazji
> efektów ubocznych (choć samą zmianę wprowadzałbym płynnie - stopniowo,
> a nie nagle np. przełączenie z sekundy na dwie).
Generalnie wydłużyć wszystkie czasy, w Japonii zmiana świateł trwa
60-90s, miedzy zielone ponad 10s, pomarańczowe widziałem raczej w
okolicach 3-5s. I co? Jakoś płynniejszy ruch jest i prawie nie ma korków.
--
anacron
-
10. Data: 2012-08-09 06:53:09
Temat: Re: Żółte swiatło
Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
In article <jvugvh$5i8$1@inews.gazeta.pl>
Shrek <u...@d...invalid> wrote:
> On 2012-08-08 21:43, Jacek Politowski wrote:
>> Co (1s) uważam za czas nieco zbyt krótki, żeby _spokojnie_ przygotować
>> się do ruszenia. Przy takim czasie, gdy jest się na "pole position",
>> trzeba non-stop być "w blokach startowych".
> Nie trzeba - wystarczy obserwować co się dzieje na skrzyżowaniu - dobrym
> wyznacznikiem są światła dla pieszych.
Gdy znasz dane skrzyżowanie i gdy światła dla pieszych cokolwiek
sensownego nadają.
Gdy jesteś w miejscu sobie nieznanym - to tylko jakaś wskazówka,
niekoniecznie konkretna. Do tego nie działa np. gdy światła dla
pieszych są uruchamiane przyciskiem i jeśli nie zostanie on wciśnięty,
to w ogóle się nie zapalają.
Generalnie to tylko substytut, bo trzeba sobie jakoś radzić... Nie
zawsze ma szansę zadziałać.
Dlatego uważam, że wydłużenie żółtego byłoby dobrym rozwiązaniem.
(światła z licznikiem też dają czas na spokojne przygotowanie się, ale
w bardziej aktywnych konfiguracjach nie mają zastosowania)
> A jak się nie da, to nogę na
> sprzęgło, wajchę na jedynkę i czekamy - w czym problem?
A nie są to właśnie "bloki startowe"?
>> Jaki to problem, żeby czas żółtego przed zielonym wydłużyć? Uważam, że
>> przyczyniłoby się to do upłynnienia ruchu, nie niosąc przy okazji
>> efektów ubocznych
> Jasne - poza tym, że w najprostszym skrzyżowaniu bez cudów z
> bezkolizyjnymi skrętami i cyklu 60sekund tracisz 4 sekundy
O jakich stratach piszesz? Mi chodzi o wydłużenie "w dół", czyli
wcześniejsze rozpoczęcie nadawania żółtego, a nie późniejszą zmianę na
zielone...
--
Jacek Politowski