-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!nrc-news.nrc.ca!border3.nntp.dca.giganews.c
om!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.
news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jvtoic$rqr$1@inews.gazeta.pl> <jvu7m4$pt3$1@inews.gazeta.pl>
<jvvk8h$fgm$1@inews.gazeta.pl> <jvvmci$751$1@inews.gazeta.pl>
<jvvpal$c0t$1@inews.gazeta.pl> <k00m9o$dis$1@inews.gazeta.pl>
<k00p5q$8sc$1@inews.gazeta.pl> <k00u6j$r2o$1@inews.gazeta.pl>
<k00vh9$jvh$1@inews.gazeta.pl> <k010lt$590$1@inews.gazeta.pl>
<k012h0$muh$1@inews.gazeta.pl> <k014ln$o0s$1@inews.gazeta.pl>
<1kylt6wwpcewi$.1di1mhjo8go1n$.dlg@40tude.net>
<k0170i$1fk$1@inews.gazeta.pl>
Date: Thu, 9 Aug 2012 23:45:45 +0200
Message-ID: <12lqq4sidyw2d$.jt1xzm1lb6cy$.dlg@40tude.net>
Lines: 125
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.176.116
X-Trace: 1344548745 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1208 79.184.176.116:52457
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463087
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
>> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>
>>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
>>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>>>>>> albo
>>>>>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>>>>>> usłyszę :)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>>>>>
>>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
>>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
>>>>> potrafi się spieprzyć.
>>>>
>>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
>>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
>>>> w dupowozie.
>>>
>>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
>>>
>>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>>>>> uznał i wymienił -
>>>>
>>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
>>>
>>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
>>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
>>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
>>>
>>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
>>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
>>>>
>>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
>>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
>>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
>>>
>>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
>>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
>>
>> A co to za samochód?
>
> E46
>
>> I jak tam wygląda ta kolumna.
>>
>> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
>> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
>> samochodzie.
>
> Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
> swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
> ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
>
>> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
>> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
>> kolumny.
>> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
>>
>> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
>> to.
>
> Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
> tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
> sztywniejszy.
>
>> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
>> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
>> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
>> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
>> W cięższych autach szału nie ma.
>
> Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
> bezproblemowo...
>
>> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
>> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
>> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
>
> O dokładnie tak.
>
>> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
>> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
>
> Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
> krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
> o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
>
>> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
>> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
>
> Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
rozciągnąć.
W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
jest głębiej w obudowie.
Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
wchodzi w obudowę naprawdę płytko.
Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
ostrzejszej jeździe.
Trzeba dozbierać do Proflexa :)
Następne wpisy z tego wątku
- 10.08.12 08:40 Artur Maśląg
- 10.08.12 09:24 Chris
- 10.08.12 10:13 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.08.12 10:16 BaX
- 10.08.12 21:05 DoQ
- 10.08.12 21:18 Artur Maśląg
- 10.08.12 22:33 DoQ
- 12.08.12 11:22 V-Tec
- 19.08.12 21:26 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=