eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjakie amortyzatory wybrać?Re: jakie amortyzatory wybrać?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!nrc-news.nrc.ca!border3.nntp.dca.giganews.c
    om!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jvtoic$rqr$1@inews.gazeta.pl> <jvu7m4$pt3$1@inews.gazeta.pl>
    <jvvk8h$fgm$1@inews.gazeta.pl> <jvvmci$751$1@inews.gazeta.pl>
    <jvvpal$c0t$1@inews.gazeta.pl> <k00m9o$dis$1@inews.gazeta.pl>
    <k00p5q$8sc$1@inews.gazeta.pl> <k00u6j$r2o$1@inews.gazeta.pl>
    <k00vh9$jvh$1@inews.gazeta.pl> <k010lt$590$1@inews.gazeta.pl>
    <k012h0$muh$1@inews.gazeta.pl> <k014ln$o0s$1@inews.gazeta.pl>
    <1kylt6wwpcewi$.1di1mhjo8go1n$.dlg@40tude.net>
    <k0170i$1fk$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Thu, 9 Aug 2012 23:45:45 +0200
    Message-ID: <12lqq4sidyw2d$.jt1xzm1lb6cy$.dlg@40tude.net>
    Lines: 125
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.176.116
    X-Trace: 1344548745 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1208 79.184.176.116:52457
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463087
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
    >>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    >>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
    >>>>>>>>>>> albo
    >>>>>>>>>>> wymienić :)
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    >>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    >>>>>>>>>> usłyszę :)
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
    >>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >>>>>
    >>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    >>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    >>>>> potrafi się spieprzyć.
    >>>>
    >>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    >>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    >>>> w dupowozie.
    >>>
    >>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
    >>>
    >>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>>>> uznał i wymienił -
    >>>>
    >>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >>>
    >>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    >>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    >>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
    >>>
    >>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    >>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
    >>>>
    >>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    >>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    >>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
    >>>
    >>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    >>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
    >>
    >> A co to za samochód?
    >
    > E46
    >
    >> I jak tam wygląda ta kolumna.
    >>
    >> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
    >> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
    >> samochodzie.
    >
    > Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
    > swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
    > ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
    >
    >> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
    >> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
    >> kolumny.
    >> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
    >>
    >> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
    >> to.
    >
    > Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
    > tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
    > sztywniejszy.
    >
    >> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
    >> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
    >> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
    >> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
    >> W cięższych autach szału nie ma.
    >
    > Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
    > bezproblemowo...
    >
    >> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    >> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    >> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
    >
    > O dokładnie tak.
    >
    >> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    >> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
    >
    > Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
    > krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
    > o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
    >
    >> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
    >> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
    >
    > Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....

    Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
    rozciągnąć.
    W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
    jest głębiej w obudowie.

    Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
    miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
    Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
    beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
    wchodzi w obudowę naprawdę płytko.

    Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
    luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
    mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
    ostrzejszej jeździe.

    Trzeba dozbierać do Proflexa :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: