-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Date: Fri, 10 Aug 2012 10:13:37 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 148
Message-ID: <k02frl$lv5$1@inews.gazeta.pl>
References: <jvtoic$rqr$1@inews.gazeta.pl> <jvu7m4$pt3$1@inews.gazeta.pl>
<jvvk8h$fgm$1@inews.gazeta.pl> <jvvmci$751$1@inews.gazeta.pl>
<jvvpal$c0t$1@inews.gazeta.pl> <k00m9o$dis$1@inews.gazeta.pl>
<k00p5q$8sc$1@inews.gazeta.pl> <k00u6j$r2o$1@inews.gazeta.pl>
<k00vh9$jvh$1@inews.gazeta.pl> <k010lt$590$1@inews.gazeta.pl>
<k012h0$muh$1@inews.gazeta.pl> <k014ln$o0s$1@inews.gazeta.pl>
<1kylt6wwpcewi$.1di1mhjo8go1n$.dlg@40tude.net>
<k0170i$1fk$1@inews.gazeta.pl>
<12lqq4sidyw2d$.jt1xzm1lb6cy$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-73-114-222.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1344586421 22501 89.73.114.222 (10 Aug 2012 08:13:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Aug 2012 08:13:41 +0000 (UTC)
X-User: yansvanhorn
In-Reply-To: <12lqq4sidyw2d$.jt1xzm1lb6cy$.dlg@40tude.net>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463126
[ ukryj nagłówki ]On 2012-08-09 23:45, Tomasz Pyra wrote:
> On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
>>> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>
>>>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
>>>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>>>>>>> albo
>>>>>>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>>>>>>> usłyszę :)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>>>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>>>>>>
>>>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
>>>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
>>>>>> potrafi się spieprzyć.
>>>>>
>>>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
>>>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
>>>>> w dupowozie.
>>>>
>>>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
>>>>
>>>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>>>>>> uznał i wymienił -
>>>>>
>>>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
>>>>
>>>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
>>>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
>>>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
>>>>
>>>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
>>>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
>>>>>
>>>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
>>>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
>>>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
>>>>
>>>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
>>>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
>>>
>>> A co to za samochód?
>>
>> E46
>>
>>> I jak tam wygląda ta kolumna.
>>>
>>> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
>>> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
>>> samochodzie.
>>
>> Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
>> swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
>> ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
>>
>>> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
>>> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
>>> kolumny.
>>> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
>>>
>>> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
>>> to.
>>
>> Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
>> tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
>> sztywniejszy.
>>
>>> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
>>> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
>>> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
>>> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
>>> W cięższych autach szału nie ma.
>>
>> Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
>> bezproblemowo...
>>
>>> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
>>> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
>>> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
>>
>> O dokładnie tak.
>>
>>> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
>>> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
>>
>> Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
>> krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
>> o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
>>
>>> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
>>> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
>>
>> Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
>
> Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej
> rozciągnąć.
Zgoda. Ale również musi się móc równie głęboko schować co B8 zatem
pozostała na dole częśc lagi nie może być zbyt długa, ponieważ wtedy
obijałaby się o dno :-) B8 który wysuwa się mniej, wbrew pozorom może
mieć w środku większy rozstaw tulei - ponieważ zakres jego ruchu jest
mniejszy. Zwłaszcza, że dolne golenie są tych samych wymiarów.
> W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga
> jest głębiej w obudowie.
To ma drugorzędne znaczenie - liczy się rozstaw podparć czyli tulei
ślizgowych, które w B6 z racji większego skoku moga się okazać ciaśniej
rozstawione - nie sądze aby były "lite" na całej długości dolnych goleni.
Zobacz "u mnie" na szkic :-) Skoro rozbierałeś, to ciekaw jestem czy
ślizgi są tak jak na rysunku..
> Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6
> miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem.
> Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest
> beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga
>> wchodzi w obudowę naprawdę płytko.
> Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny
> luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale
> mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy
> ostrzejszej jeździe.
Mi właśnie o ten luz chodzi - MZ to wada konstrukcyjna.
> Trzeba dozbierać do Proflexa :)
Tein, Ohlins... znalazło by się kilka ;-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 10.08.12 10:16 BaX
- 10.08.12 21:05 DoQ
- 10.08.12 21:18 Artur Maśląg
- 10.08.12 22:33 DoQ
- 12.08.12 11:22 V-Tec
- 19.08.12 21:26 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=