  • 71. Data: 2018-11-20 03:03:36
    Temat: Re: jaki prostownik
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-18 o 22:44, collie pisze:

    > Taki akumulator zaczynasz ładować tradycyjnym prostownikiem
    > (z transformatorem), a ładowanie kończysz prostownikiem automatycznym
    > z Lidla, którym nie zamordujesz akumulatora.

    A ten https://www.lidl-service.com/static/2896009160/30467
    1_ES.pdf ?

  • 72. Data: 2018-11-20 07:28:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2018 o 03:03, kk pisze:

    > A ten https://www.lidl-service.com/static/2896009160/30467
    1_ES.pdf ?

    Revitalisation/reconditioning: If a voltage
    between 8.5 V and 10.5 V is detected
    for the connected battery, the device automatically
    starts a reconditioning process, so as
    to revitalise the battery

    Nie wróży dobrze - IMHO poniżej 8,5V dupa.

    Shrek

  • 73. Data: 2018-11-20 08:59:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.11.2018 07:28, Shrek pisze:

> [...]
    > starts a reconditioning process, so as
    > to revitalise the battery
    >
    > Nie wróży dobrze - IMHO poniżej 8,5V dupa.

    No i dobrze. Współczesne prostowniki nie są przeznaczone do ładowania
    padaki. Ale jak ktoś lubi lub musi korzystać z padniętych akumulatorów,
    to najprostsze rozwiązanie jest podane wyżej. Na bazarze można kupić
    mały prostownik do tego celu - "rozruchu" padaki - już za 20-30 zł.

  • 74. Data: 2018-11-20 11:18:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-11-18 o 22:46, J.F. pisze:

    >Sądzisz, że wybieram auta, które tak właśnie mają?
    >Hint: w obecnym aucie prąd spoczynkowy wynosi ok 400mA bo kamery
    >pracują po 8h na postoju. Centra nawet roku nie pociągnęła.

    Sie dziwisz. 10Ah na dobe.
    8h raczej niestraszne, ale zostaw auto na 3 dni.

    >Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

    I ciagle tak samo uzywane ?

    To byloby ciekawe ... technologia akumulatorow sie wiele nie rozni,
    Exide w Centrze chyba wprowadzil cos w miare nowoczesnego.

    Czyzby Centrze tak bardzo szkodzilo te 3Ah zakladajac ze to 8h ?
    Czy Varta juz przeszla na wyzszy poziom i robi bardziej trakcyjne ...

    A moze jednak udalo ci sie pare razy zostawic te kamery na 48h.
    No i kwestia dojazdow - trase masz dluga, ale 10Ah wymaga troche
    ladowania.
    Moze korki byly mniejsze i akumulator byl z dnia na dzien coraz
    bardziej rozladowany.

    Zaraz - Ty pisales o tym uszkodzonym zaworze i grzaniu pradem ?
    Na Centrze czy na Varcie ?

    J.

  • 75. Data: 2018-11-20 20:57:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >to najprostsze rozwiązanie jest podane wyżej. Na bazarze można kupić
    >mały prostownik do tego celu - "rozruchu" padaki - już za 20-30 zł.

    No i trzeba kupic dwa prostowniki, zamiast jednego dobrego :-(

    J.

  • 76. Data: 2018-11-20 21:52:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.11.2018 20:57, J.F. pisze:

    > No i trzeba kupic dwa prostowniki, zamiast jednego dobrego :-(

    Albo kupić jeden nowy akumulator. ;)

  • 77. Data: 2018-11-20 22:15:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-20 o 11:18, J.F. pisze:

    > Sie dziwisz. 10Ah na dobe.
    > 8h raczej niestraszne, ale zostaw auto na 3 dni.

    Zostawiłem kilka razy - uruchamianie bez problemu. Faktem jest, że
    funkcje komfortowe wyłączyły się wtedy na jakieś 10 minut jazdy.
    Akumulator, tak jak pisałem, mimo 2.5 roku używania działa jak nówka w
    odróżnieniu od Centr jakie miałem.

    > I ciagle tak samo uzywane ?

    j/w
    Pierwsza Centra nie była tak używana bo wtedy chyba nie miałem kamerki,
    a nawet jeśli miałem, to zasilania postojowego nie było. Mimo to padła
    po roku.

    > To byloby ciekawe ... technologia akumulatorow sie wiele nie rozni,
    > Exide w Centrze chyba wprowadzil cos w miare nowoczesnego.

    Nie przytoczę już nazw modeli. Choć w przypadku jednej mógłbym bo
    kumplowi oddałem. Ma ją w garażu, nie wiem po co. :-)

    > Czyzby Centrze tak bardzo szkodzilo te 3Ah zakladajac ze to 8h ?
    > Czy Varta juz przeszla na wyzszy poziom i robi bardziej trakcyjne ...

    Nie wiem - jestem tylko użytkownikiem.

    > A moze jednak udalo ci sie pare razy zostawic te kamery na 48h.

    j/w - w obecnym aucie nawet kilka razy i nie 48 lecz 72. Z Vartą nic się
    nie dzieje.

    > No i kwestia dojazdow - trase masz dluga, ale 10Ah wymaga troche ladowania.
    > Moze korki byly mniejsze i akumulator byl z dnia na dzien coraz bardziej
    > rozladowany.

    Nie sądzę aby korki się skróciły bo Centrę miałem a przy Varcie nagle
    urosły :-)

    > Zaraz - Ty pisales o tym uszkodzonym zaworze i grzaniu pradem ?
    > Na Centrze czy na Varcie ?

    To było rok temu już - więc na Varcie, którą mam do dziś tak samo
    sprawną. Zresztą grzanie prądem raczej nie obciąża akumulatora. Widzę na
    wyświetlaczu jakie jest napięcie instalacji. Zawsze 14 z niewielkim
    kawałkiem, czegokolwiek bym nie włączył. Chyba 14.3V. Grzałka na to nie
    wpływa. Na niskich obrotach może do 14.1-14.2V napięcie spadnie przy
    włączeniu ogrzewania foteli, szyb i grzałki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 78. Data: 2018-11-21 23:35:57
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-20 o 08:59, collie pisze:

> [...]
    > to najprostsze rozwiązanie jest podane wyżej. Na bazarze można kupić
    > mały prostownik do tego celu - "rozruchu" padaki - już za 20-30 zł.

    Helou, umiem sobie zrobić ładowarkę akumulatorów ładującą rozładowany,
    ale mi się nie chce i zastanawiam się co przyświeca producentom, że
    robią takie co takich nie ładują. Bo wkładają do ładowarki procesory jak
    samo ładowanie w ogóle tego nie wymaga...

  • 79. Data: 2018-11-22 00:21:37
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-20 o 22:15, Marek S pisze:

> [...]
    > wpływa. Na niskich obrotach może do 14.1-14.2V napięcie spadnie przy
    > włączeniu ogrzewania foteli, szyb i grzałki.

    Pomierzyłbym sobie w starym samochodzie napięcie i temperaturę w tracie
    jazdy i na postoju, przed całkowitym rozładowaniem zabezpieczył
    odłączając co można. Myślę, że z Arduino albo ESP można by co takiego
    dopiero złożyć.

  • 80. Data: 2018-11-22 21:19:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-22 o 00:21, kk pisze:

> [...]
    > jazdy i na postoju, przed całkowitym rozładowaniem zabezpieczył
    > odłączając co można. Myślę, że z Arduino albo ESP można by co takiego

    Nie wiem jakie są praktyki we współczesnych autach ale u siebie mam to w
    standardzie. W miarę rozładowywania się akumulatora odcinane są w
    pierwszej kolejności urządzenia "komfortowe". Potem jeszcze coś - nie
    pamiętam co. Główna elektronika ma drugi, zapasowy akumulator, który nie
    zasila nic więcej poza nią.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek