  • 61. Data: 2018-11-19 12:17:58
    Temat: Re: jaki prostownik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >to prawda - ale aku nie zamordujesz.

    Przy ograniczonym napieciu i automatycznym wylaczaniu tez nie powinien

    >na takie okoliczności mam jakiegoś starego aku który coś tam trzyma.

    Jak dawno nie uzywany, to coraz mniej trzyma :-)

    J.

  • 62. Data: 2018-11-19 12:19:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >laduje ale musisz mu pomóc - na chwile musi zobaczyć wyższe napięcie
    >i potem ciągnie sam. Podlacz kablami na chwile inny aku by ruszyło
    >ładowanie.

    Jak bede mial inny aku, to kable rozruchowe lepsze :-)

    J.

  • 63. Data: 2018-11-19 12:21:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 18.11.2018 22:52, J.F. pisze:

    >Z Ukrainy zazwyczaj, ale i z dalszych stron, np. z Azerbejdżanu.
    >Oglądałem nawet taki na giełdzie samochodowej (marki nie pomnę) -
    >74 Ah i wadze 18,5 kg, za 240 zł. Ponieważ w takim miejscu kupuje
    >się w zasadzie kota w worku, to waga jest zasadniczym kryterium
    >jakości. 18,5 kg przy 74 Ah zapowiada niezły akumulator. ;)

    Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac
    :-)

    J.

  • 64. Data: 2018-11-19 12:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym
    >tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

    A propos - dzis mi akumulator ledwo-ledwo.
    Ma ... jakies 3 lata :-)

    Mial prawidlowe warunki pracy, aczkolwiek pare miesiecy temu sie
    rozladowal mocno, nie wiem dlaczego.
    Czyzby sie cos nie wylaczalo na weekend ?

    Tym razem mialem podpiety ELM327, ale przeciez to niemozliwe, zeby
    wydoilo 70Ah akumulator ...

    Zobaczymy czy rusze po poludniu, czy trzeba bedzie kombinowac ...

    J.

  • 65. Data: 2018-11-19 13:07:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-11-19 o 12:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > Przy ograniczonym napieciu i automatycznym wylaczaniu tez nie powinien

    zgadza się - a tych funkcjonalności nie mają te popularne
    transformatorowe a za to mają je te pchełki.

    > Jak dawno nie uzywany, to coraz mniej trzyma :-)

    dlatego jest wyjęty z auta, ale takiego 0V może podnieść by podpiąć mały
    prostownik

  • 66. Data: 2018-11-19 13:14:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak bede mial inny aku, to kable rozruchowe lepsze :-)

    ale jak latasz na krótkich odcinkach to aku może nie mieć szansy się
    naładować w pełni i stopniowo będzie ci ubywać w nim ładunku. Tu tylko
    taki maluch sie sprawdzi.

    rozruchowe to jak już dupa zbita.

  • 67. Data: 2018-11-19 21:43:34
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek S" wrote in message news:psq7bt$8jo$1@node2.news.atman.pl...

    > No nie powiedziałbym. Miałem 2 nowe akumulatory Centry w 2 różnych autach.
    > Różne modele akumulatorów i samochodów (diesel i benzyna). Oba padły po
    > zimach, które w 3mieście oznaczają 0 stopni na termometrze. Był to rok i
    > 1.5 roku eksploatacji. Chciałem tanio więc zapłaciłem 2x. W przypadku
    > jednego z tych akumulatorów korzystałem z niego przez 4 lata i sprzedałem
    > auto wraz z nim, w pełni sprawnym - była to jakaś Varta.

    Nie wiem, co robisz z tymi akumulatorami, bo u mnie w 3 samochodach Centry
    co najmniej po 4 lata działają - najkrócej dlatego, że (jak później się
    okazało), padał mi powoli alternator. Poza tym - Centra ma co najmniej
    2-letnią gwarancję, więc....

    --
    Axel

  • 68. Data: 2018-11-19 21:55:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2018 o 22:44, collie pisze:

    > Taki akumulator zaczynasz ładować tradycyjnym prostownikiem
    > (z transformatorem), a ładowanie kończysz prostownikiem automatycznym
    > z Lidla, którym nie zamordujesz akumulatora.

    Można i tak, ale po co jak można od razu kupić dobry prostownik, a nie
    gówno, co tak naprawdę jak potrzebne to nie działa.

    Shrek

  • 69. Data: 2018-11-19 22:13:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-19 o 21:43, Axel pisze:

    > Nie wiem, co robisz z tymi akumulatorami, bo u mnie w 3 samochodach
    > Centry co najmniej po 4 lata działają - najkrócej dlatego, że (jak
    > później się okazało), padał mi powoli alternator.

    Najwyraźniej Centra ma alergię na moje auta.

    > Poza tym - Centra ma
    > co najmniej 2-letnią gwarancję, więc....

    Centra praktycznie nie ma żadnej gwarancji. Poczytaj w internecie.
    Dostałem odpowiedź taką jak wszyscy reklamujący u nich akumulatory:
    rozpad płyt dodatnich - wina użytkownika. Od czasu gdy Centry nie
    używam, to w żadnym aucie nie rozpadają się żadne płyty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-11-19 22:18:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-18 o 22:46, J.F. pisze:

    > Bywa, ze usterka jest niewyrazna.
    > Dioda spalona, regulator przestawiony ... to juz raczej nie.
    > Radio czy alarm duzo biora na postoju.
    > I aku obrywa - jeden zniesie to lepiej, inny gorzej ...

    Sądzisz, że wybieram auta, które tak właśnie mają?
    Hint: w obecnym aucie prąd spoczynkowy wynosi ok 400mA bo kamery pracują
    po 8h na postoju. Centra nawet roku nie pociągnęła.

    Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek