  • 11. Data: 2011-01-09 23:28:54
    Temat: Re: jaka scalona przetwornica 24V->5V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rysio,

    Sunday, January 9, 2011, 11:42:24 PM, you wrote:

    > przy 100mA, chyba zartujesz

    Gdzieś się elementarnej elektrotechniki uczył?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-01-10 09:30:47
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Witam,
    dzięki za podpowiedzi (błędne też :-) - 2W w powietrze to "trochę" za
    dużo przy mocy 0,5 W przepychanej do układu... Dlatego pytałem o
    PRZETWORNICE a nie regulatory liniowe...
    To rozwiązanie z gotową scaloną przetwornicą AIMTEC'a jest fajne
    tylko te 24zł trochę boli (potrzebuję "na start" 4 szt.).
    Pozostanę zatem przy sugerowanym LM2595-5, tym bardziej że płytka
    dopiero się projektuje.
    Pozdrawiam,
    wkwj

  • 13. Data: 2011-01-10 09:43:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wkwj,

    Monday, January 10, 2011, 10:30:47 AM, you wrote:

> [...]
    > tylko te 24zł trochę boli (potrzebuję "na start" 4 szt.).
    > Pozostanę zatem przy sugerowanym LM2595-5, tym bardziej że płytka

    LM2595 jest dość drogi - w tej cenie kupisz lepszy LM2675. Jeśli
    jednak cena ma znaczenie, to tańszy będzie LM2575N-5.0.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-01-10 09:54:02
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    > LM2595 jest dość drogi - w tej cenie kupisz lepszy LM2675. Jeśli
    > jednak cena ma znaczenie, to tańszy będzie LM2575N-5.0.

    Jesli juz ma to wydzielac malo ciepla i nie byc wielkosci krowy to
    polecam L5973D.

    http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/8588.pdf

  • 15. Data: 2011-01-10 10:00:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    [...]

    > LM2595 jest dość drogi - w tej cenie kupisz lepszy LM2675. Jeśli
    > jednak cena ma znaczenie, to tańszy będzie LM2575N-5.0.

    TFU! LM2574N-5

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-01-10 10:03:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rysio,

    Monday, January 10, 2011, 10:54:02 AM, you wrote:

    > Jesli juz ma to wydzielac malo ciepla i nie byc wielkosci krowy to
    > polecam L5973D.
    > http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/8588.pdf

    Armata na wróble. Tu potrzeba 100mA a nie 2.5A.

    Najpierw "popisujesz się" znajomością podstaw elektrotechniki na
    poziomie pantofelka a teraz wyskakujesz z przetwornicą o mocy o rząd
    wielkości za dużej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-01-10 10:06:37
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-10 10:30, wkwj pisze:
> [...]
    > tylko te 24zł trochę boli (potrzebuję "na start" 4 szt.).
    > Pozostanę zatem przy sugerowanym LM2595-5, tym bardziej że płytka

    Tylko ze ten układ kosztuje niewiele mniej bo od 16 do 20 zł. Może
    znajdź coś tańszego jak A8499 - w TME za 5 zł.

    MD

  • 18. Data: 2011-01-10 10:24:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Monday, January 10, 2011, 11:06:37 AM, you wrote:

    > Tylko ze ten układ kosztuje niewiele mniej bo od 16 do 20 zł. Może
    > znajdź coś tańszego jak A8499 - w TME za 5 zł.

    Cena rewelacyjna, tylko wydajność za duża - to determinuje wielkość
    dławika - będzie niepotrzebnie duży :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-01-10 10:39:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Cena rewelacyjna, tylko wydajność za duża - to determinuje wielkość
    > dławika - będzie niepotrzebnie duży :(

    No ale cewkę projektuje się na prąd pobierany czy na maksymalną
    wydajność regulatora?

    MD

  • 20. Data: 2011-01-10 10:48:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Monday, January 10, 2011, 11:39:55 AM, you wrote:

    [...]

    > No ale cewkę projektuje się na prąd pobierany czy na maksymalną
    > wydajność regulatora?

    Termicznie - na prąd pobierany. Ale dławik nie może się nasycać przy
    prądzie szczytowym. A to prąd szczytowy określa rozmiary rdzenia
    (dokładniej: współczynnik Ipk^2*L). Mały prąd wyjściowy wymaga
    stosunkowo dużej indukcyjności. Jeśli nie mamy możliwosci ograniczenia
    pradu szczytowego powstaje paradoks - im mniejszy prad wyjściowy, tym
    większy dławik :(

    Problem można obejść stosując dławik na rdzeniu z materiału
    proszkowego - te materiały nasycają się łagodnie i nie dają ryzyka
    uszkodzenia układu. Przy częstotliwości rzędu 100 kHz (a taka wystąpi
    w tym układzie) potrzeba materiału SuperMSS/Sendust/KoolMu ale i tak
    nie schodziłbym poniżej toroida 12.7mm

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl