  • 1. Data: 2011-01-09 19:44:06
    Temat: jaka scalona przetwornica 24V->5V
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Witam,
    podpowiedzcie jakiś mały ale łatwo dostępny układzik scalonej
    przetwornicy dc-dc. Wymagania: Uwe 24Vdc, Uwy 5V, prąd wyjsciowy
    powiedzmy 100mA (ale może być troszkę mniej - będzie to zasilac tylko
    ATmega8 i 2-3 układziki peryferyjne, tych 100 mA na pewno razem to nie
    przekroczy). Jak najmniej elementów zewnętrznych :-)
    Montaż smd (ale nie mikro-mili rozmiary :-) albo przewlekany.
    Pozdrawiam,
    wkwj

  • 2. Data: 2011-01-09 21:05:32
    Temat: Re: jaka scalona przetwornica 24V->5V
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    wkwj wrote:

> [...]
    > przekroczy). Jak najmniej elementów zewnętrznych :-)
    > Montaż smd (ale nie mikro-mili rozmiary :-) albo przewlekany.

    Zależy jak ci zależy na małym rozmiarze. Są gotowe hybrydy z 7805 w nazwie,
    ale nie liniowe, tylko jako przetwornica. Niestety są stosunkowo drogie, za
    to pasują pinowo zamiast normalnego 7805. Albo weźmiesz jakikolwiek uklad
    małej przetwornicy. Na ogół musisz tylko dodać kondziory na we i wy oraz
    małą cewkę. Przy 100mA może być nawet dość mała. Np. LM2595-5.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-01-09 21:13:01
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-09 20:44, wkwj pisze:
> [...]
    > przekroczy). Jak najmniej elementów zewnętrznych :-)
    > Montaż smd (ale nie mikro-mili rozmiary :-) albo przewlekany.

    Przy tym pradzie LM7805 ONSEMI w wersji SMD jest za grosze.

  • 4. Data: 2011-01-09 21:14:11
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    http://seguro.pl/sklep/?podkat=207

    --
    Pozdrawiam,
    AA

  • 5. Data: 2011-01-09 21:19:56
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-09 22:14, Andrzej Augustynowicz pisze:

    > http://seguro.pl/sklep/?podkat=207

    Ales mu doradzil, Lm kosztuje max 1zl a ty z grubej rury przetwornice za
    30zl

  • 6. Data: 2011-01-09 21:40:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-09 20:44 wkwj napisał(a):

    > podpowiedzcie jakiś mały ale łatwo dostępny układzik scalonej
    > przetwornicy dc-dc. Wymagania: Uwe 24Vdc, Uwy 5V, prąd wyjsciowy

    A może nie sam układ ale gotowy moduł? Dostępny od ręki:
    http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=4818

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-01-09 21:55:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rysio,

    Sunday, January 9, 2011, 10:13:01 PM, you wrote:

    > Przy tym pradzie LM7805 ONSEMI w wersji SMD jest za grosze.

    Jasne. i 1.9W do wypromieniowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-01-09 22:42:24
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    > Jasne. i 1.9W do wypromieniowania.

    przy 100mA, chyba zartujesz

  • 9. Data: 2011-01-09 22:51:30
    Od: Adam <b...@a...pl>

    > przy 100mA, chyba zartujesz

    (24V - 5V) * 0,1A to myślisz że ile wynosi?

  • 10. Data: 2011-01-09 22:52:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.01.2011 23:42, Rysio pisze:

    > przy 100mA, chyba zartujesz