  • 1. Data: 2011-01-09 15:16:21
    Temat: Monitor P2270HD
    Od: Adam <b...@a...pl>

    Witam,

    Mam monitor P2270HD który tuż po włączeniu ma poprawną czerń. Po chwili
    pracy i nagrzaniu się, po lewej stronie tak 1/3 od brzegu pojawia się
    jaśniejsza plama. Tak przyglądając się, to wydaje się że jest to cały
    obszar od lewej strony do 1/3 odległości z mocniejszym odbarwieniem od
    środka monitora. Co ciekawe ta plama nie jest moim zdaniem jednorodna, ma
    fakturę jakby w kwadraty. Czy jest możliwe, że po nagrzaniu się monitora
    coś wywiera nacisk na matrycę powodując taki efekt? Czy może coś z
    matrycą się dzieje?

  • 2. Data: 2011-01-09 17:15:20
    Temat: Re: Monitor P2270HD
    Od: "meepmeeep" <...@x...pl>

> [...]
    > fakturę jakby w kwadraty. Czy jest możliwe, że po nagrzaniu się monitora
    > coś wywiera nacisk na matrycę powodując taki efekt? Czy może coś z

    -świetlówki rozgrzewają się do 5 minut i wzrasta ich jasność
    -może masz jakieś funkcje włączone typu dynamiczny kontrast?
    -temperatura/wilgotność ma wpływ na matrycę
    -jakie ustawienie jasności ? czy minimalne?

  • 3. Data: 2011-01-09 17:46:57
    Od: Adam <b...@a...pl>

    > -świetlówki rozgrzewają się do 5 minut i wzrasta ich jasność

    To by było też moim zdaniem widoczne przy mniejszej jasności. Nie jest to
    bijąca po oczach różnica, ale jak się dobrze przyjrzeć to jest jakby cały
    lewy bok ekranu, z większym odbarwieniem przy prawym dolnym brzegu tego
    obszaru. Poza tym nie wiem czy tam są świetlówki czy diody.

    > -może masz jakieś funkcje włączone typu dynamiczny kontrast?

    Próbowałem różnie. Dynamiczny, zwykły i jeszcze jakiś. Nie znika całkowicie.
    Wiadomo że przy mniejszej jasności jest też mniejsze.

    > -temperatura/wilgotność ma wpływ na matrycę

    To chyba na całą, a nie selektywnie w danym obszarze. Temperatura monitora
    się zmienia, to naturalne. Dlatego pierwsze co mi przyszło do głowy to
    nacisk na matrycę pod wpływem temperatury. Jak się delikatnie dotknie
    matrycę i puści to powstaje jaśniejsza znikająca plamka. To jest takiej
    samej barwy, tylko mniej intensywne.

    > -jakie ustawienie jasności ? czy minimalne?

    Różnie, zależnie od ustawień MagicBright.

  • 4. Data: 2011-01-14 19:47:36
    Od: Adam <b...@a...pl>

> [...]
    > fakturę jakby w kwadraty. Czy jest możliwe, że po nagrzaniu się monitora
    > coś wywiera nacisk na matrycę powodując taki efekt? Czy może coś z

    Już wiem o co kaman. Matryca jest miejscowo od środka nagrzewana przez
    elektronikę. Powoduje to miejscowe rozjaśnienie obrazu. Jakiś geniusz
    zaprojektował chłodzenie tak, że ciepłe powietrze zza matrycy nie odpływa
    jak należy. Zrobili otwory na górze monitora, ale na dole nic. Jest co nieco
    przy głośnikach, ale tam z kolei same głośniki siedzą i tamują przepływ, że
    nie wspomnę że otwory i tak pasowały by w innym miejscu. Przez te otwory na
    samej górze to chłodzenia dobrego nie będzie. Powstają różne zawirowania
    powietrza w środku zamiast przepływu dół - góra. Moim zdaniem sprawę
    rozwiązało by nawiercenie otworów w obudowie od spodu w odpowiednim miejscu.
    Wszystko fajnie, ale jakby monitor nie był na gwarancji to już bym tak
    zrobił... Pytanie jak takie podgrzewanie wpływa na trwałość matrycy?