  • 1. Data: 2011-01-09 12:57:45
    Temat: Wyświetlacze CH-LCD
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Witam.
    Poszukuję w Polsce firmy, które współpracują z fabrykami z Dalekiego
    Wschodu produkujące wyświetlacze CH-LCD. Mam zarąbisty pomysł, ale nie mogę
    znalezć firmy, która wykona mi LCD na zamówienie.W Gdańsku znalazłem UNI...
    coś tam, ale chyba zależało im bardziej na otrzymaniu pomysłu niż nawiązaniu
    współpracy.

  • 2. Data: 2011-01-09 13:51:08
    Temat: Re: Wyświetlacze CH-LCD
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-09 13:57, Bodzio SE pisze:
> [...]
    > coś tam, ale chyba zależało im bardziej na otrzymaniu pomysłu niż nawiązaniu

    Musze cie zmartwic jesli to jest pomysl ktory przyniesie kase to mozesz
    byc pewien ze chinczyki zaczna produkowac kopie w milionach egzemplarzy.

    Zerknij na alibabe ale tam wiekszosc to posrednicy posrednikow, jak
    bedziech chcial cos zamowic w fabryce u zrodel to zabija cie minimalna
    iloscia.

  • 3. Data: 2011-01-09 14:30:27
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

> [...]
    >
    > Zerknij na alibabe ale tam wiekszosc to posrednicy posrednikow, jak
    > bedziech chcial cos zamowic w fabryce u zrodel to zabija cie minimalna

    Domyślam się, że nie zdąrzę opatentować ;) ... Przeglądałem już alibaba i
    tak jak piszesz pośrednik pośrednika.

  • 4. Data: 2011-01-09 15:01:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bodzio SE" <b...@v...pl> wrote in message

    > Domyślam się, że nie zdąrzę opatentować ;)

    Bo opatentować musisz najpierw - potem to sobie możesz napykać...
    Firma z którą rozmawiasz musi podpisać z Tobą NDA (Non-Disclosure
    Agreement) i żadnych publicznych dokumentów opisujących pomysł
    nie może być zanim nie opatentujesz bo inaczej będzie kicha z patentu.

  • 5. Data: 2011-01-09 15:28:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 13:57:45 +0100, Bodzio SE wrote:
> [...]
    >coś tam, ale chyba zależało im bardziej na otrzymaniu pomysłu niż nawiązaniu

    Co to jest CH ?

    http://www.dolam.pl/lcd.html

    Jesli czarno-biale, to moze wystarczy.

    Oczywiscie projekt na zamowienie swoje kosztuje, a potem sztuka .. nie
    wiem czy moga konkurowac z Chinczykami.

    J.

  • 6. Data: 2011-01-09 19:27:37
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > Co to jest CH ?

    Cholesterolowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne (Ch-LCD)

  • 7. Data: 2011-01-09 20:00:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bodzio SE napisał:

    > Cholesterolowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne (Ch-LCD)

    Dawno temu wszystkie były cholesterolowe. A w tym skrócie chodzi o takie,
    w których cholesterol ma zdolność zapamiętywania wyświetlanej treści po
    wyłączeniu zasilania (u ludzi substancja ta działa na pamięć w zgoła
    odmienny sposób).

    Kiedyś robili mi LCD w Hongkongu (jeszcze w brytyjskim, więc to dawno było).
    Technologia wcale nie wymagała jakichś strasznie długich serii aby cena
    była akceptowalna (co pewnie zależy od definicji akceptowalności). W każdym
    razie ci co robią takie rzeczy, przewalają od groma zamówień i pewnie nie
    przyglądają się zbytnio temu, co jest w projekcie. Szansa, że zauważą
    wyjątkową zarąbiastość jest minimalna.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2011-01-10 18:10:10
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Bodzio SE" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Mam zarąbisty pomysł

    :)

    najpierw dobrze sprawdź, czy coś takiego nie istnieje, bo zarąbiste
    pomysły pojawiają się tu dość regularnie i jakoś nigdy nic z tego nie
    wynikło :)

    e.

  • 9. Data: 2011-01-10 18:11:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > razie ci co robią takie rzeczy, przewalają od groma zamówień i pewnie nie
    > przyglądają się zbytnio temu, co jest w projekcie. Szansa, że zauważą

    Przecież technologia LCD po opanowaniu jej elementów jest prosta jak
    konstrukcja cepa. Bierze się płytkę szklaną z przewodzącą powierzchnią
    (produkowaną masowo), tnie na właściwe kawałki, strawia warstwę
    przewodzącą gdzie trzeba, dokłada się drugą , skleja z wkładką
    dystansową )materiał prefabrykowany), zalewa ciekłym kryształem
    (materiał prefabrykowany...) Kosztuje w tym ogólne ustawienie
    technologii, zmiana wzorków na wyświetlaczu czy jego wielkości to są
    praktycznie żadne koszty.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2011-01-10 19:12:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > (materiał prefabrykowany...) Kosztuje w tym ogólne ustawienie
    > technologii, zmiana wzorków na wyświetlaczu czy jego wielkości to są

    Ale indywidualnych zamówwień na trzy sztuki jakoś nie chca przyjmować.
    Kilkaset zrobili, choć rozmiar szkła był nietypowy, elementów prawie
    setka i to mocno pogibana, trzeba było gimnastykować się z prowadzeniem
    ścieżek. Duży udział w kosztach miały metalowe zaciski na szkle --
    wyświetlacz łączony na przewodzącą gumkę byłby dużo tańszy.

    --
    Jarek