  • 1. Data: 2013-05-22 21:29:38
    Temat: Połączenie dwóch pecetów - Win7 i Win8
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    Chcę, by stały obok siebie. Jeden do muzyki - starszy, bo zdaje się, że
    zewnętrznej karty dźwiękowej nie podepnę do obu, a ma ona taką zaletę,
    że ma wbudowany aktywny hub USB (x4), no i właściwie jeden laptop musi
    chodzić 24h/d. No i odbudowując infrastrukturę softową po reinstalacji
    OS-a w starszym, musiałem przenosić np. sterowniki z nowego na starego
    przy pomocy Flash Diska. Win8 dopiero zaczynam ogarniać, więc nie mam
    pojęcia jak to tam wygląda. Gdyby nie Total Commander, to bym chyba z
    miejsca robił downgrade. Wiem, że istnieje coś takiego jak "Workgroup",
    ale przy jej tworzeniu było napisane, że dzięki niej mogę się połączyć
    (tylko) z innymi komputerami z tym samym systemem. Jedyne co mi
    przychodzi do głowy, to kabelek Ethernet, ale jak pisałem - Kafelki to
    dla mnie (prawie) zupełnie nowa bajka. Doradzi ktoś coś?

  • 2. Data: 2013-05-22 21:57:37
    Temat: Re: Połączenie dwóch pecetów - Win7 i Win8
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik $heikh el $hah napisał:
> [...]
    > przychodzi do głowy, to kabelek Ethernet, ale jak pisałem - Kafelki to
    > dla mnie (prawie) zupełnie nowa bajka. Doradzi ktoś coś?

    yyyy eeee :)

    ale kabelki do ruterka

    i zdefiniuj "chce polaczyc" :)

    u mnie z xp, w7, w8 mozna sie dostawacz jednego kommpa do drugiego, a
    jak sie chce prosciej bardziej to sie udostepnia jeszcze katalog...

  • 3. Data: 2013-05-22 22:02:07
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-22 21:57, Mr. Misio pisze:
    > i zdefiniuj "chce polaczyc" :)

    Mhm, zakładałem szybki transfer tego połączenia.

    > u mnie z xp, w7, w8 mozna sie dostawacz jednego kommpa do drugiego, a
    > jak sie chce prosciej bardziej to sie udostepnia jeszcze katalog...

    Tak, to akurat wiem, zresztą mógłbym nawet do routera podłączyć
    zewnętrzny dysk. Czyli jak na razie jedyną opcją jest połączenie
    bezprzewodowe via router?

  • 4. Data: 2013-05-22 22:05:26
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-22 21:57, Mr. Misio pisze:
    > ale kabelki do ruterka

    Niestety wszystkie porty w ruterze są już zajęte, zresztą znajduje się
    za daleko, by je ciągnąć. A ich plątanina i tak jest już spora. M.in.
    dlatego kupiłem drukarkę z Wi-Fi. ;)

  • 5. Data: 2013-05-22 22:22:27
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Niestety wszystkie porty w ruterze są już zajęte, zresztą znajduje się
    > za daleko, by je ciągnąć. A ich plątanina i tak jest już spora. M.in.
    > dlatego kupiłem drukarkę z Wi-Fi. ;)

    Po wifi to nie bedzie szybko. Znaczy - zalezy co komu jest szybko ;)
    Video HD potrafi zamulić nawet n-ke.

    No ale jak kabel nie, to polacz po wifi. ;)

  • 6. Data: 2013-05-22 22:46:54
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2013-05-22, o godz. 21:29:38
    "$heikh el $hah" <x...@x...xx> napisał(a):

> [...]
    > samym systemem. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to kabelek
    > Ethernet, ale jak pisałem - Kafelki to dla mnie (prawie) zupełnie

    Windows 8 bez kafelków:
    http://www.classicshell.net/

    Połączenie przez skrosowany kabel:
    http://windows.microsoft.com/en-ph/windows7/connect-
    two-computers-using-a-crossover-cable

    --
    http://edudesk.pl - Komputery, sieci, naprawa, strony www, GIS. Toruń.

  • 7. Data: 2013-05-22 22:54:01
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-22 21:57, Mr. Misio pisze:
    > ale kabelki do ruterka

    No ale to wina kafelków czy różnych systemów, że się nie da kablem Eth?
    Bo dawniej (98 albo wczesne XP) np. udostępniałem siostrze Internet po
    kablu (ja go miałem przez modem) i generalnie sieć w ten sposób działała.
    Jednak generalnie 'problem solved', bo nie spodziewam się przesyłania
    dużych plików. Może jakąś muzykę.

  • 8. Data: 2013-05-22 23:03:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 22 May 2013 22:46:54 +0200, Maciej Milinkiewicz napisał(a):

    (ciach...)
    > Windows 8 bez kafelków:
    > http://www.classicshell.net/
    >
    > Połączenie przez skrosowany kabel:
    > http://windows.microsoft.com/en-ph/windows7/connect-
    two-computers-using-a-crossover-cable

    Jeżeli przynajmniej jeden z tych komputerów ma gigabitową kartę sieciową, to
    w krosowane kable nie ma nawet potrzeby się bawić.

    [ People choose the paths that grant them the greatest rewards for the ]
    [ least amount of effort. ("House M.D. 1e01 Pilot") ]

  • 9. Data: 2013-05-22 23:08:54
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-22 22:46, Maciej Milinkiewicz pisze:
    > Windows 8 bez kafelków:
    > http://www.classicshell.net/

    Wiesz, ja nawet byłbym skłonny zrobić downgrade, lecz chciałbym te
    kafelki ogarnąć, żeby nie wyjść na kompletnego nooba, jak ktoś mi da do
    ręki np. tableta z owymi. Już się raz w sklepie tak popisałem, gdy
    zmieniałem telefon. Wcześniej 3x tel. z tradycyjną klawiaturą qwerty,
    ostatni na Symbianie, a tu mi facet daje jakąś cegiełkę bez frontowych
    przycisków na Androidzie, a ja nie wiem o co chodzi. ;)

    > Połączenie przez skrosowany kabel:
    > http://windows.microsoft.com/en-ph/windows7/connect-
    two-computers-using-a-crossover-cable

    No właśnie o to pytałem, tylko nie wiedziałem czy Win7 po podłączeniu z
    Win8 nie wybuchnie. ;)

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

  • 10. Data: 2013-05-22 23:12:27
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-22 23:03, Przemysław Ryk pisze:
    > Jeżeli przynajmniej jeden z tych komputerów ma gigabitową kartę sieciową, to
    > w krosowane kable nie ma nawet potrzeby się bawić.

    Topologia: Gigabit Ethernet LAN
    Szybkość: 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T