  • 91. Data: 2014-09-16 20:00:34
    Temat: Re: jak zaatakowa? fpga
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:gbgg1ahoj0h3v6r2le9ao09nu7rq4k1ahb@4ax.com...
> [...]
    o-zle-newsweek-pl,artykuly,344015,1.html

    > Jak ktos niedawno napsial: Polska chce wydac 150 miliardow zlotych na
    > uzborjenie armii. Owszem, w Polsce produkuje sie rozne rzeczy, na
    > prtzykald meble i okna. Ile okien tzreba wyprodukowac zeby kupic jeden
    > helikopter bojowy? Czy wprodukujemy i wyeksportujemy dostatecznei dzua
    > ilosc jablek aby kupic F-16?

    Jak nie zarobimy na jabłkach, to brakujące pieniądze pożyczymy. :)
    Proszę, nie pytaj mnie, w jaki sposób je spłacimy. :(

    > Problem polega na oszusywie: jak pojde do fryzjera i zalace mu iles
    > tam zlotych, te ilas tam zlotych zostanei zaliczone do PKB. PKB nie
    > liczy produkcji, a OBROT pieniedzmi. Wiec to czyni wrazenie ze kraj
    > moze sie stac bogaty dzieki usllugom i handlowi. Gowno prawda

    Kłamstwo, duże kłamstwo i statystyka (PKB). Jeśli fryzjer pieniądze od
    Ciebie wpłaci na konto, a bank je komuś pożyczy, to PKB znowu urośnie!
    Potrafisz dostrzec słabość parametru PKB, ale większość lemingów nie zdaje
    sobie z tego sprawy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 92. Data: 2014-09-16 21:13:08
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 16.09.2014 20:00, yabba wrote:

    > Jeśli fryzjer pieniądze od Ciebie wpłaci na konto, a bank je komuś pożyczy, to PKB
    znowu urośnie!

    Ale w gruncie rzeczy to jeszcze nie jest aż tak źle skoro:
    a) stać kogoś na fryzjera,
    b) fryzjer może coś odłożyć w banku,
    c) jest ktoś kto ma wystarczające zarobki, żeby bank mu pożyczył (może
    to ten najpierw ogolony... z włosów!)

    Jakub Rakus

  • 93. Data: 2014-09-16 21:42:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-16 20:00, yabba pisze:
> [...]
    > Ciebie wpłaci na konto, a bank je komuś pożyczy, to PKB znowu urośnie!
    > Potrafisz dostrzec słabość parametru PKB, ale większość lemingów nie

    To nie jest takie proste. Po pierwsze sama pożyczka twoich oszczędności
    komuś innemu nie jest wykazywana w PKB tylko ewentualny przychód banku z
    tego powodu - czyli z procentów. Po drugie zarzut kreowania pozornego
    PKB przez cykl kolejnych odpłatnych operacji nie dotyczy tylko usług.
    Równie dobrze można powiedzieć że jak ktoś zrobi i sprzeda kombajn
    węglowy, a ktoś inny będzie wydobywał nim węgiel to nie powinno się tego
    wykazywać jako PKB. Kombajn poszedł jako koszt produkcji węgla, a węgiel
    po części poszedł do wytopu stali na kolejne kombajny a po części spalił
    się dając energię np dla fryzjerów, których zarobek jak to ustaliliście
    nie powinien wchodzić do PKB. Reasumując, większość produktów i usług
    wytwarzanych w gospodarce jest w ramach tego obiegu gospodarczego
    konsumowana więc według waszych tez nie powinna być wykazywana
    statystycznie jako produkt krajowy. Ale tak się składa, ze mimo to PKB
    jest dobrym parametrem kondycji gospodarki. Jak robi się biedniej to
    rzadziej korzystamy z fryzjerów, oszczędzamy energię, mniej kupujemy
    usług w solariach czy nie zapisujemy się na kursy spadochronowe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 94. Data: 2014-09-16 22:04:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Szkoda. Wiekszosc "wiedzy" w internecie to smieci. Niestety, trzeba
    > sporo WIEDZY aby owe smieci odfiltrowac

    no, miałem wrażenie, że nie rozmawiamy o głupku oderwanym od pługa,
    który ma chęć zbudować rakietę.

    A poza tym, jakoś nie przypominam sobie np. śmieci w temacie powiedzmy -
    podłączanie AVR do czegoś tam...
    Są najwyżej rzeczy mało przydatne, źle napisane, niekonkretne.
    Ale nie powiedziałbym, że to przytłaczająca większość.

    W ogóle, mam wrażenie, że demonizujesz :)

  • 95. Data: 2014-09-17 02:15:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 16 Sep 2014 21:42:10 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

> [...]
    >rzadziej korzystamy z fryzjerów, oszczędzamy energię, mniej kupujemy
    >usług w solariach czy nie zapisujemy się na kursy spadochronowe.

    No. Tu w Ameryce tak idowcip krazyl, dosyc dlubi, wiec podaje tylko
    sedno:

    Jeden facio mial 3 koty warte 100 tysiecy dolcow kazdy, a drugi psa
    wartosci 300 tysiecy, Wymienili sie kotami i psem. Poszli na Wall
    Street zarejestrwoac obrot w wysokosci 300 tysiecy. I tak sie rodzi
    BOGACTWO

    A.L.

  • 96. Data: 2014-09-17 02:15:53
    Temat: Re: jak zaatakować fpga
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 16 Sep 2014 19:47:38 +0200, "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    >Studentom każ spadać jak będą zadawać pytania.
    >
    >ZZ

    No to ja cie spuszczam do KF

    A.L>

  • 97. Data: 2014-09-17 10:26:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarki. Jak robi się biedniej to rzadziej korzystamy z fryzjerów,
    > oszczędzamy energię, mniej kupujemy usług w solariach czy nie zapisujemy

    Ale za to więcej musimy wydać na żywność, mieszkanie, dojazdy do pracy. Tego
    co nie wydamy w solarium, zapłacimy w sklepie spożywczym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 98. Data: 2014-09-17 11:47:29
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-09-13 21:13, platformowe głupki pisze:
    > jebać po/eu
    >
    > Ktoś tu próbował zgłębić zagadnienia tworzenia układów z fpga?
    >
    > można prosić o jakieś informacje?
    >
    > np. który scalak kupić i gdzie, czym programować, jaki kompilator, jaki
    > język, jakie książki i dokumenty pdf?

    http://design.altera.com/New2FPGAeBook?utm_source=al
    tera&utm_medium=homepage_ad&utm_campaign=New%20to%20
    FPGAs&utm_content=_FPGAs+For+Dummies

    Darmowy podręcznik.

    Adam

  • 99. Data: 2014-09-17 13:46:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
> [...]
    >liczy produkcji, a OBROT pieniedzmi. Wiec to czyni wrazenie ze kraj
    >moze sie stac bogaty dzieki usllugom i handlowi. Gowno prawda

    no ... kiedy wlasnie moze.
    Uslugi to np hotel dla zagranicznych turystow. Przyjezdzaja,
    zostawiaja pieniadze, za ktore mozna kupic chocby F-16.
    Fryzjer moze pracowac przy granicy i strzyc Niemcow.
    Handel ... tez moze wygladac tak ze kupujemy od Rosjan rope,
    sprzedajemy Czechom, kupujemy od nich np pomidory i sprzedajemy
    Rosjanom ... i od obu transacji mamy drobny zysk.

    Nie wiem natomiast jak ten PKB sie dokladnie liczy i czy w produkcji
    nie ma duzego oszustwa - np imperialistyczny kapitalista stawia u nas
    fabryke, produkuje, ludzi zatrudnia ... tylko oczywiscie chce na tym
    zarobic.
    Koszt wybudowania fabryki wyjedzie wiec za granice i to z nawiazka, a
    pokryty bedzie z biezacej produkcji .... a my przeciez doliczymy cala
    sprzedaz do PKB.

    No i te telewizory ... jestesmy potega w ich produkcji, tysiace
    pracownikow przy tym robia, eksport na cala Europe, PKB idzie w
    miliardy ... a w razie potrzeby to nam caly ten biznes blyskawicznie
    zamkna.
    Wystarczy ze przepisy sie zmienia i clo spadnie, albo Ukraina wejdzie
    do Unii :-)

    J.

  • 100. Data: 2014-09-17 20:20:45
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-17 10:26, yabba pisze:
> [...]
    >
    > Ale za to więcej musimy wydać na żywność, mieszkanie, dojazdy do pracy.
    > Tego co nie wydamy w solarium, zapłacimy w sklepie spożywczym.

    Więcej w sensie większy procent budżetów domowych.

    --
    pozdrawiam
    MD