  • 11. Data: 2013-03-09 20:05:01
    Temat: Re: jak wyjąć grzałkę z pralki
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:khfvjc$c0s$3@news.dialog.net.pl...
    > Jeśli grzałkę ma przepaloną (co jest najczęstszym powodem zabierania się
    > za wymianę), to takie tańce na niewiele mu pomogą. Ba, może nawet nie
    > osiągnąć proponowanej przez Ciebie temperatury.

    To niech zaleje gorącą wodą z wiadra.

    Marek

  • 12. Data: 2013-03-09 20:34:30
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Jeśli była mocno dokręcona, to po przeciwnej stronie, wewnątrz, guma
    > się rozszerzyła trwale. Czyli po odjęciu siły zacisku nadal taka jest.
    > Metody - posmarować gumę delikatnie smarem silikonowym, kiwać na boki, nieraz
    > i kilkanaście minut.
    > W ostateczności można próbować podważania, ale raczej niemetalowymi
    > narzędziami. Pokaleczenie wokół wlotu grzałki później objawia się przeciekami.

    Całkowicie potwierdzam .Też miałem problem z wyjeciem ,ale się udało.

  • 13. Data: 2013-03-10 04:41:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > za wymianę), to takie tańce na niewiele mu pomogą. Ba, może nawet nie
    > osiągnąć proponowanej przez Ciebie temperatury.

    Gorzej - przez przerwę/przebicie, może powstać dziki obwód i nagle okaże
    się, że bęben pralki kręci gdy programator jest na zero, albo, co gorsza,
    przy wirowaniu silnik nagle zatrzymuje się/hamuje z (naprawdę) głośnym
    gwizdem i brzęczy przeciążony. Tak wyglądało u mnie, gdy przepaliła się
    grzałka, nawet spirala w jednym miejscu przebiła osłonę, mechanicznie. Wtedy
    też udało mi się z netu ściągnąć schemat pralki i przerysowałem go całkiem
    na nowo, ale z elki nie brałem (tam był lepszej jakości). Przy okazji remont
    programatora... i klops, dziura w kotle...

  • 14. Data: 2013-03-10 20:18:37
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    DJ <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > W ostateczności można próbować podważania, ale raczej niemetalowymi
    > narzędziami. Pokaleczenie wokół wlotu grzałki później objawia się

    W moim przypadku (Indesit WGD 934 TXR) guma miała od środka taki sam rant
    jak od zewnątrz. O to opis mojego postępowania:

    - Odkręcić nakrętkę i wepchnąć śrubę - nie przejmować się, że to tam gdzieś
    wpadnie - śruba jest zgrzana z wewnętrzną blaszką z otworami nawleczonymi
    na grzałkę.
    - Szerokim wkrętakiem wysuwać grzałkę z gumy, gdy będą duże opory, to
    posmarować mydłem w płynie i zastosować ruchy posuwisto-zwrotne. Wysunąć
    tyle, aż uzyskamy w miarę swobodny dostęp do gumy - myślę, że w moim
    przypadku było to ok. 5 cm.
    - Końcowy etap to operowanie dwoma cienkimi wkrętakami. Jednym odchylasz
    gumę, a drugi wpychasz. Kilka takich ruchów operując wkrętakami na
    przemiennie, aż uda przepchnąć jeden poza gumę. Będzie to wyczuwalne.
    Sprawdzić czy nie oparł się o blaszkę wewnętrzną i wykonać finalny ruch
    dźwigni :!:

    Po wielu próbach jakie wykonywałem sądzę, że źródłem ostatecznego sukcesu
    był kształt konkretnego wkrętaka, gdyż innymi nie dałem rady (a może to był
    brak wyobraźni i doświadczenia?).
    Użyłem zabytku klasy "0" z głębokiego PRL-u:D Wkrętak z wygodną drewnianą
    rączką o średnicy trzpienia 4 mm. Od współczesnych najbardziej różni go
    bardzo mały kąt klina końcówki i zakończenie bardziej jak w dłucie niż we
    wkrętaku.