  • 11. Data: 2011-01-04 14:09:26
    Temat: Re: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 4 Sty, 10:12, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Na cropowej cyfrowej lustrzance f/8 to jak na analogu f/11.
    > Ile razy na analogu wychodzisz powyżej f/11?

    Ciekawa teoria.
    A mnie się wydawało, że w analogu do każdego nowego zdjęcia używana
    jest nowa matryca ... i dlatego nie ma plamek.

  • 12. Data: 2011-01-04 14:47:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 10:03:19 +0100, b...@n...pl napisał(a):

    > Jedna z respondentek odpowiedziała - Nie wiem, nie zaglądałam.
    >
    > To tak a propos tematu wiadomości.

    Karkulowsiał zwartusiał. Ratuwsianku Bożywsio.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2011-01-04 14:59:43
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-01-04 15:47, Waldek Godel pisze:

    > Karkulowsiał zwartusiał. Ratuwsianku Bożywsio.

    No no, nie spodziewałem się tu takiej klasyki :)

  • 14. Data: 2011-01-05 08:40:33
    Od: "pearljb" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadal MZ-6 na slajdach. No ale ten Pentax nie ma czyszczenia matrycy wiec niby

    Problem jest szczegolnie widoczny w makro, bo uzywany zakres przeslon 8-16
    uwidacznia kazdy paproch. W K-x niby czyszczenie matrycy jest, ale wg mnie
    dziala slabo. Uzywam tez od 3 lat Canona a720is i tam problemu nie ma. Taki
    urok.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-01-05 12:11:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <iftapt$n5b$1@inews.gazeta.pl>, Adampio <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    > zdjecia robie nadal MZ-6 na slajdach. No ale ten Pentax nie ma
    > czyszczenia matrycy wiec niby ma prawo sie kurzyć.

    Mam Pentaxa k10d.
    Mimo uszczelnianego korpusu i systemu czyszczenia matrycy w warunkach
    pustynnych matryca zlapala plamki juz po kilku dniach.
    [...]
    > Co jest grane? Zwykła lustrzanka cyfrowa się nie nadaje do turystyki?

    E, tam.

    TA

  • 16. Data: 2011-01-05 22:08:06
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-04 11:54, Krzysztof Chajęcki pisze:
    > a ja odniosłem wrażenie, że autor stwierdził po prostu, że u niego się
    > nie brudzi z niewiadomych przyczyn.... ;-)

    Jako autor oświadczam uroczyście, że u mnie sie brudzi!! ;-)
    I że mię to przeszkadza!!
    A jak ogladam swoje skanowane slajdy to co jakis czas lapie sie na
    zdziwieniu że brak plamek na niebie ;-)

  • 17. Data: 2011-01-05 22:12:09
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-05 13:11, T...@s...in.the.world pisze:
    > Mam Pentaxa k10d.
    > Mimo uszczelnianego korpusu i systemu czyszczenia matrycy w warunkach
    > pustynnych matryca zlapala plamki juz po kilku dniach.

    Buuuu :-((
    Czyli co? Zmieniać system? Po 15 latach? =:-0

  • 18. Data: 2011-01-06 19:18:05
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > W tej samej ekipie australijskiej byl jakś Canon z obiektywem 15-70 wiec
    > nie tak często zmienianym i paprochów nie złapał.

    Ja używam już trzeciego Canona. Najpierw 400D (50 tysięcy zdjęć, dwa razy
    usuwany pojedynczy paproch), potem 450D (55 tysięcy zdjęć, raz pojedynczy
    paproch, potem jeszcze raz więcej paprochów), obecnie 550D (30 tysięcy
    zdjęć, bez paprochów). Więc nie jest źle. Obiektywy zmieniam często. W
    poprzednich aparatach używałem dwóch obiektywów, teraz mam 3. 95% zdjęć
    robionych w podróży, obiektywy najczęściej zmieniane w warunkach polowych,
    gdzieś na kamieniu, na chodniku albo na ławce. Najważniejsze to żeby nie
    było za bardzo ruchu powietrza. No i wszystkie obiektywy transportować z
    zatyczkami. Bo najczęściej paprochy nanosi się przy pomocy obiektywu. Na
    początku są na obiektywie, 30 razy potrzęsiesz aparatem, raz obrócisz i już
    jest na matrycy.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 19. Data: 2011-01-06 22:46:50
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-06 20:18, =Marcos= pisze:
    > Bo najczęściej paprochy nanosi się przy pomocy obiektywu.

    Dzięki, to jest bardzo prawdopodobny trop!
    Opisana na wstępie właścicielka Alfy 330 obiektywy traktuje dosyć
    bezceremonialnie bo z pierwszego wykształcenia jest inżynierem optykiem
    (nie wierzy np. w gusła typu "UV-ka chroniąca obiektyw") ;-)

  • 20. Data: 2011-01-06 23:04:06
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 06 Jan 2011 23:46:50 +0100, Adampio napisał(a):

> [...]
    > bezceremonialnie bo z pierwszego wykształcenia jest inżynierem optykiem
    > (nie wierzy np. w gusła typu "UV-ka chroniąca obiektyw") ;-)

    I bardzo słusznie, że nie wierzy.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"