  • 21. Data: 2011-01-07 06:20:56
    Temat: Re: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2011-01-04 15:47, Waldek Godel pisze:

    > Karkulowsiał zwartusiał. Ratuwsianku Bożywsio.

    No no, nie spodziewałem się tu takiej klasyki :)

    ******
    Tichy :)

    JD

  • 22. Data: 2011-01-09 09:26:55
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ig2qbc$cvs$2@inews.gazeta.pl>, Adampio <a...@o...pl>
    wrote:

    > Buuuu :-((
    > Czyli co? Zmieniać system? Po 15 latach? =:-0

    E, a niby na jaki?
    1. zmieniam obiektywy
    2. najczesciej mam podpiety tamron 18-250

    TA

  • 23. Data: 2011-01-09 12:30:03
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-09 10:26, T...@s...in.the.world pisze:

    > E, a niby na jaki?
    > 1. zmieniam obiektywy
    > 2. najczesciej mam podpiety tamron 18-250

    I ten Tamron 18-250 może chyba mieć wpływ na brudzenie matrycy.
    Obiektyw ten bardzo silnie zmienia rozmiary przy zoomowaniu (i trochę
    też przy ostrzeniu). Oznacza to pzrepompowywanie powietzra (wraz z
    drobinami kurzu) miedzy środowiskiem zewnętrznym a wnętrzem obiektywu.
    Jak juz kurz jest w obiektywie - może potem przy ruchach soczewek
    przemieszczać się - również w kierunku komory lustra i matrycy. Mam
    wrazenie, ze gdybyś miał obiektyw z wewnętrznym zoomowaniem - problemy z
    brudzeniem matrycy byłyby znacznie mniejsze. Nie wiem tylko, czy da się
    kupić obiektyw z internal zooming o takim zakresie ogniskowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2011-01-09 17:49:19
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <igc9ob$mme$2@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    [...]
    > I ten Tamron 18-250 może chyba mieć wpływ na brudzenie matrycy. [...]
    E, to wiem ze to pompka.

> [...]
    > brudzeniem matrycy byłyby znacznie mniejsze. Nie wiem tylko, czy da się
    > kupić obiektyw z internal zooming o takim zakresie ogniskowych.

    E, chyba nie ma. A jakby byl, toby sie okazalo, ze optyka gorsza, albo
    cos tam innego jescze...

    TA

  • 25. Data: 2011-01-09 20:45:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mam Pentaksa K-7 i z czyszczenia matrycy jestem bardzo zadowolony. Mam
    go chyba już od roku i nie musiałem do tej pory ani razu czyścić
    matrycy. Większych przysłon z reguły nie używam, ale zdarzało mi się i
    f/16 i plamek żadnych nie widziałem. Ale kto szuka, ten znajdzie ;)
    Wcześniej w Pentaksie K110D miałem spory problem z paprochami. Tam
    "czyszczałki" nie było.

  • 26. Data: 2011-01-09 21:10:38
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-09 21:45, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > f/16 i plamek żadnych nie widziałem. Ale kto szuka, ten znajdzie ;)
    > Wcześniej w Pentaksie K110D miałem spory problem z paprochami. Tam

    Ja też po przesiadce z *istD na K10D zauważyłem duży spadek szybkości
    osadzania się brudu na matrycy. Nie wiem, czy bardziej przyczyniła się
    do tego czyszczałka czy też wprowadzone przez Pentaxa w tym samym czasie
    pokrycie matrycy nowymi warstwami mającymi zapewnić mniejszą adhezję
    zanieczyszczeń.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2011-02-04 15:16:47
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    > Każdy aparat nadaje się do turystyki, ale nie każdy turysta nadaje się
    > do robienia zdjęć.

    Dobre :)
    Bernard W
    www.bernardwybierala.pl