    From: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Date: Thu, 6 Jan 2011 20:18:05 +0100

    > W tej samej ekipie australijskiej byl jakś Canon z obiektywem 15-70 wiec
    > nie tak często zmienianym i paprochów nie złapał.

    Ja używam już trzeciego Canona. Najpierw 400D (50 tysięcy zdjęć, dwa razy
    usuwany pojedynczy paproch), potem 450D (55 tysięcy zdjęć, raz pojedynczy
    paproch, potem jeszcze raz więcej paprochów), obecnie 550D (30 tysięcy
    zdjęć, bez paprochów). Więc nie jest źle. Obiektywy zmieniam często. W
    poprzednich aparatach używałem dwóch obiektywów, teraz mam 3. 95% zdjęć
    robionych w podróży, obiektywy najczęściej zmieniane w warunkach polowych,
    gdzieś na kamieniu, na chodniku albo na ławce. Najważniejsze to żeby nie
    było za bardzo ruchu powietrza. No i wszystkie obiektywy transportować z
    zatyczkami. Bo najczęściej paprochy nanosi się przy pomocy obiektywu. Na
    początku są na obiektywie, 30 razy potrzęsiesz aparatem, raz obrócisz i już
    jest na matrycy.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl