    From: Anonymouse <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Date: Tue, 4 Jan 2011 00:28:23 -0800 (PST)

    On 3 Sty, 21:16, Adampio <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Znajoma zanabyla sobie nowke-sztuk Sony Alfa 330 + 2 typowe kity (chyba
    > 18-50 i 50-200) i juz po 2 tygodniach podr y po Australii (codzienna
    > kilkakrotna zmiana obiektyw w - jak dla mnie norma dla zwyklej
    > lustrzanki) na blekitnym niebie pojawily si paprochy. I potem sie
    > szybko te paprochy pojawialy na nowo mimo czyszczenia matrycy przy
    > uniesionym lustrze. A Sony ma pono jakies czyszczenie co to si samo
    > uruchamia, a skutek na ekranie taki sam jak w moim Ds-ie
    >
    > W tej samej ekipie australijskiej byl jak Canon z obiektywem 15-70 wiec
    > nie tak cz sto zmienianym i paproch w nie z apa .

    Taka uroda lustrzanek z matrycami.
    Choć w przypadku moich trzech Olków, użytkowanych od ponad 5 lat
    (najstarszy E-1), nie zauważyłem syfów na matrycy, obiektywy zmieniam
    często (szczególnie na E-1 którego przez 2 lata miałem tylko jako
    jeden korpus). Matryc nigdy nie czyściłem.
    Teraz na wyprawę zabieram dwa lub trzy korpusy, na każdym inny
    obiektyw (ultra wide, standard, tele) więc i z kurzem i szybkością
    użycia odpowiedniego szkła jest lepiej, no i oszczędności na fitnesie
    są ...

    > Reszta to by o kompakty lub hybrydy i jedyna ich widoczna wad by o nie
    > nad anie migawki przy skacz cych kangurach ;-)

    To raczej była wada użytkownika kompaktu / hybrydy (tzw. wada braku
    wiedzy lub inaczej wada nieumiejętności właściwej obsługi).

    > Co jest grane? Zwyk a lustrzanka cyfrowa si nie nadaje do turystyki?
    > Jesli tak to jaka si nadaje?

    Każdy aparat nadaje się do turystyki, ale nie każdy turysta nadaje się
    do robienia zdjęć.