    From: Adampio <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Date: Mon, 03 Jan 2011 21:16:20 +0100

    Mam gorąca prośbe do Kolegów o doksztalt w temacie kurzenia się
    lustrznek cyfrowych. Bo to jest problem, który mnie skutecznie zniecheca
    do używania cyfranki w turystyce :-(

    Sam mam już ze 4 lata Pentaxa Ds-a i w zasadzie caly czas mam paprochy
    na matrycy przy przesłonie powyżej 8. Dlatego wożę go jako zapas, a
    zdjecia robie nadal MZ-6 na slajdach. No ale ten Pentax nie ma
    czyszczenia matrycy wiec niby ma prawo sie kurzyć.

    Znajoma zanabyla sobie nowke-sztukę Sony Alfa 330 + 2 typowe kity (chyba
    18-50 i 50-200) i juz po 2 tygodniach podróży po Australii (codzienna
    kilkakrotna zmiana obiektywów - jak dla mnie norma dla zwyklej
    lustrzanki) na blekitnym niebie pojawily się paprochy. I potem sie
    szybko te paprochy pojawialy na nowo mimo czyszczenia matrycy przy
    uniesionym lustrze. A Sony ma ponoć jakies czyszczenie co to się samo
    uruchamia, a skutek na ekranie taki sam jak w moim Ds-ie

    W tej samej ekipie australijskiej byl jakś Canon z obiektywem 15-70 wiec
    nie tak często zmienianym i paprochów nie złapał.

    Reszta to było kompakty lub hybrydy i jedyna ich widoczna wadą było nie
    nadążanie migawki przy skaczących kangurach ;-)

    Co jest grane? Zwykła lustrzanka cyfrowa się nie nadaje do turystyki?
    Jesli tak to jaka się nadaje?

    PZDR
    Piotr