  • 1. Data: 2013-06-05 15:29:55
    Temat: jak przechowywać nowego UPSa
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak przechowuje się nowe UPSy? ma Ktoś wiedzę? jak powinno się przechowywac
    UPSy? APC odłącza akumulatory, a inni? ogólnie to czego można spodziewać sie
    po kilku latach nie uruchamiania UPSa (po wypuszczeniu z fabryki)?

  • 2. Data: 2013-06-05 18:32:44
    Temat: Re: jak przechowywać nowego UPSa
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 15:29:55 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

> [...]
    > UPSy? APC odłącza akumulatory, a inni? ogólnie to czego można spodziewać sie
    > po kilku latach nie uruchamiania UPSa (po wypuszczeniu z fabryki)?

    Normalnie. Wsadzić do pudełka, zapewnić suche środowisko, jednolitą plusową
    temperaturę. I tyle. Akumulatory lepiej wyjąć, ale tak czy siak za kilka
    lat będą to trupy.

  • 3. Data: 2013-06-05 18:58:28
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    fakt trochę źle zadałem pytanie, powinno ono brzmieć:
    po jakim czasie ch... strzela całkowicie rozładowywane akumulatory?

  • 4. Data: 2013-06-05 19:05:13
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-05 18:32, Piotrek pisze:

    > Normalnie. Wsadzić do pudełka, zapewnić suche środowisko, jednolitą plusową
    > temperaturę. I tyle. Akumulatory lepiej wyjąć, ale tak czy siak za kilka
    > lat będą to trupy.

    Ano. Właśnie niedawno wyciągnąłem starą ETA 900 PRO - gdy ją pakowałem z
    5 lat temu akumulatory były na 30%, teraz tylko zgłaszają stan awaryjny,
    ale jako dodatkowa sepraracja a nie podtrzymywanie przy lecących teraz
    burza za burzą wystarczy. Tak, wiem do tego powinien być UPS typu
    online, a nie zwykły line interactive, ale UPS online kosztują jak
    diabli, a zawsze listwa z bezpiecznikami i warystorami + UPS wpięty za
    nią to lepiej niż sama listwa.
    Poza tym OK. UPS przechowywany w temperaturze pokojowej w suchym
    pomieszczeniu: nie było problemów. Akumulatory w środku.
    Jak poprzekładam obudowy w starych linuksowych konfigach na Athlonach64
    to z ciekawości zobaczę co mówi na ich temat upsd, bo pod Windows
    support dla protokołu komunikacyjnego RS232 ETY zakończył się na
    Windows98, a tak starożytnych OSów praktycznie nikt dziś nie używa.

    --
    /MB

  • 5. Data: 2013-06-05 19:27:57
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to pytanie też źle zadałem, bo to,że padną jest oczywiste, pytanie czy nie
    wyleją? nie popękają i nie spuchną?

  • 6. Data: 2013-06-05 19:31:03
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    > fakt trochę źle zadałem pytanie, powinno ono brzmieć:
    > po jakim czasie ch... strzela całkowicie rozładowywane akumulatory?

    Całkowicie rozładowany akumulator jest już "strzelony" i nie musisz na
    nic czekać - tylko śmietnik.
    Ogólnie rzecz ujmując, każdy akumulator żelowy lub żelowy w technologii
    AGM "ch..." trafia, gdy go rozładujesz poniżej ok. 10V.
    Pół biedy, jeśli jest to rozładowanie szybkie (awaryjne zasilanie bez
    ładowania) i zaraz po nim nastąpi ładowanie. Gorzej jest, gdy akumulator
    rozładowuje się samoczynnie przez własną upływność (leży sobie gdzieś
    bardzo długo).
    Zaleca się, aby każdy akumulator leżakujący sprawdzać okresowo i
    doładowywać. Ten okres, to w zależności od technologii i staranności
    wykonania 6÷12 miesięcy.

    Leo

  • 7. Data: 2013-06-05 19:33:17
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2013-06-05 19:31, Leon Mazurek (inny) pisze:

    Autokorekta

    > Ogólnie rzecz ujmując, każdy akumulator żelowy lub żelowy w technologii
    > AGM "ch..." trafia, gdy go rozładujesz poniżej ok. 10V.

    Dotyczy to aku 12 Voltowych
    Dla 6 Voltowych ta granica, to ok. 5V

    Leo

  • 8. Data: 2013-06-06 17:06:06
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 19:27:57 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > to pytanie też źle zadałem, bo to,że padną jest oczywiste, pytanie czy nie
    > wyleją? nie popękają i nie spuchną?

    Żelowy akumulator nie ma jak wylać. Dlatego właśnie może pracować nawet do
    góry nogami. Renomowanej firmy akumulatory na bank nie popękają i nie
    spuchną też.

  • 9. Data: 2013-06-06 21:57:13
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2013-06-06 17:06, Piotrek pisze:

    > Renomowanej firmy akumulatory na bank nie popękają i nie
    > spuchną też.

    Renoma firmy ma tu najmniej do powiedzenia.
    Wszystko zależy od warunków ładowania i rozładowania.
    Odpowiednio nieodpowiedni prąd ;-) i każdy aku spuchnie.

    Leo

  • 10. Data: 2013-06-07 19:54:30
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 21:57:13 +0200, Leon Mazurek (inny) napisał(a):

    > Renoma firmy ma tu najmniej do powiedzenia.

    Z tym bym się nie zgodził. Lepiej kupić coś markowego np CSB niż jakiś No
    Name

    > Wszystko zależy od warunków ładowania i rozładowania.
    > Odpowiednio nieodpowiedni prąd ;-) i każdy aku spuchnie.
    >
    > Leo

    Ale jemu chodziło o przechowywanie akumulatorów. Raczej nie ich ładowanie.