  • 1. Data: 2013-06-05 11:36:36
    Temat: Pytanie o BIOS,
    Od: news.neostrada.pl <s...@w...pl>

    Posiadam stary komputer z płytą główną K7S41GX. Mam problem z
    instalacją
    Windows 8 oraz Linux Mint. Płyta nie bootuje. Próbowałem znależć w
    necie
    aktualizację BIOSA i znalazłem jedynie taką: K7S41GX2 (1.00)WIN.
    Obawiam się, czy to dobra aktualizacja i czy nie uszkodzę sobie
    komputera. Ma ktoś doświadczenie i wiedzę na tem temat?

    --
    SuwarKa

  • 2. Data: 2013-06-05 16:40:56
    Temat: Re: Pytanie o BIOS,
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-06-05 11:36, news.neostrada.pl napisał/a:
> [...]
    > się, czy to dobra aktualizacja i czy nie uszkodzę sobie komputera. Ma
    > ktoś doświadczenie i wiedzę na tem temat?

    To nie w biosie lub w płycie problem ale być może w starym procesorze.
    Podaj dokładny typ procesora oraz jaki komunikat błędu dostajesz przy
    próbie instalacji systemu.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2013-06-05 19:30:46
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-05 16:40, Czarek pisze:

    > To nie w biosie lub w płycie problem ale być może w starym procesorze.
    > Podaj dokładny typ procesora oraz jaki komunikat błędu dostajesz przy
    > próbie instalacji systemu.

    Dokładnie. Win8 wymaga do uruchomienia CPU ze wsparciem PAE/NX/SSE2.
    Z kolei aktualny Mint wymaga dla wersji 32bit PAE (wersji 64bit nie
    uruchomisz na K7 z oczywistych względów).
    CPU z rodziny K7 tego nie wspierają i nie ma co ryzykować z BIOSem
    - i tak nie będzie działać, a spore ryzyko zbrickowania mobo.

    P.S.
    I tak nie widzę sensu używania Windows8 na tak starej maszynce. Albo
    trzymaj się wersji Windows z którą była licencjonowana (OEM) więc pewnie
    WindowsXP dość dobrze dopasowany do takiego starego sprzętu, albo
    wybierz dystrybucję linuksa nie wymagającą PAE. Na starej maszynce z
    mobo Epoxa na nForce2 Ultra, 3x256 MB DDR1 400 (całość działa nawet w
    DC, choć pożytek na Athlonie z tego niewielki) i Martox G450 DH od kilku
    lat siedzi sobie zamiast Win2k z którym był kupiony Ubuntu 10.04 LTS na
    bieżąco aktualizowane i działa to całkiem ładnie jako dodatkowe
    stanowisko sieciowe i obsługi skanera którego support porzucono pod
    Windows już dla XP (backport sane dla Plusteka U12 jeszcze na ECP).
    Jakoś nowszego nigdy nie chciało mi się kupić, bo używa się tego do
    dokumentów raz na ruski rok, a od nowych taniutkich atramentówek
    all-in-one mające całkiem fajną funkcję skanera sieciowego odrzuca
    odmowa skanowania gdy skończy się tusz (a to na starterach następuje
    bardzo szybko - wystarczy funkcja samoczyszczenia głowic co jakiś czas).

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-06-06 13:45:30
    Od: news.neostrada.pl <s...@w...pl>

    It happens that Michal formulated :

> [...]
    > CPU z rodziny K7 tego nie wspierają i nie ma co ryzykować z BIOSem
    > - i tak nie będzie działać, a spore ryzyko zbrickowania mobo.

    Dziękuję. A byłem przekonany, że to wina BIOS-u.