  • 21. Data: 2009-07-31 17:10:24
    Temat: Re: ja w sprawie domowego studia
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 31 Jul., 18:14, "Wojtek B." <a...@o...pl> wrote:

    > Dzieki Ptas, staram sie brac wszystko pod uwage i czytalem na temat
    > speedlite'ow i sterowania, z tego co wyczytalem da sie tym sterowac
    > bezproblemowo, korzystajac z transmitera i odbiornikow radiowych , jedynie
    > martwi mnie fakt ze modele bez "II" (czyt. second edition) maja spora
    > interferencje (dowiedzialem sie tego od pracownika serwisu Canon w Japonii)
    > i odleglosc dzialania moze byc ograniczona o polowe, ale zasieg15m i tak mi
    > spokojnie wystarczy. Tylko niestety cena takich nadajnikow i odbiornikow
    > jest troche kosmiczna. bede kombinowac :)
    > Pozdro

    jesli chcesz miec studio domowe i zaczynasz od poczatku to zaczanaj od
    podstaw.
    2 lampy zasadnicze , jakies 2 pomocniscze slabeszj mocy , jakis spot.
    blyskowe jest praktyczne ale aby je swiadomie uzyc musza byc z
    pilotem.

    na poczatek jak najmniej zmiennych parametrow.
    ustal albo moc lamp i zmieniaj odleglosc , albo ustal odleglosc lamp i
    zmieniaj moc.
    dobierraj swiadomie proporcje oswietlenie , wszystko obserwuj naocznie
    - nic na automatyke.

    dopiero jesli ustawisz swiatlo tak jak trzeba mozesz wyzwalac.

    takie studio domowe ma sens jesli pozwoli Ci na swiadome modelowanie
    swiatla.

    jesli uzywalbas samych lamp blyskowych bez pilotow to jak najprostsze
    moga byc nawet stalej mocy , oswietlenie wtedy regulujesz zmieniajac
    odleglosc lamp.
    wyzwalane albo kablem albo slabym blyskiem np z aparatu. Te
    skomplikowane lampy systemowe EX beda nie do opanowania. Nie bedziesz
    mogl swiadomie modelowac , automatyka zrobie za Ciebie cos szego nie
    chciales , albo nie ogarniesz.

    najpewniej i najszybciej dojdziesz do zamierzonego celu z najlepszym
    skutlkiem jesli kupisz takie lampy jak podalem w linku - niewiele
    ponad 600 zl jedna .

    nie bede wymienial nazwisk ale byl w krakowie przed laty mistrz
    klasycznej fotografii portretowej .
    osiagal wspaniale wyniki , niesamowite oswietlenie - a doszedl do tego
    za pomoca dwoch lamp blyskowych spietych kablem. to nie bylo wowczas
    jeszcze takie znane w PRL.
    Im prostszy sprzet tym lepszy wynik osiagniesz.

  • 22. Data: 2009-07-31 20:36:09
    Od: "Wojtek B." <a...@o...pl>

> [...]
    > jeszcze takie znane w PRL.
    > Im prostszy sprzet tym lepszy wynik osiagniesz.

    Tak, przegladalem stronke, dzieki, ale rzadko bywam w Polsce, a jeszcze
    rzadziej robie tam zakupy, ale jesli moge prosic o opinie to znalazlem to:
    http://www.smick.co.uk/sonline/600ws-studio-flash-ki
    t-with-softbox/prod_372.htmlCzy ta lampa warta jest zainteresowania?Pozdro

  • 23. Data: 2009-07-31 20:39:03
    Od: "Wojtek B." <a...@o...pl>

    jeszcze raz podaje link

    http://www.smick.co.uk/sonline/600ws-studio-flash-ki
    t-with-softbox/prod_372.html

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-08-01 07:52:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 31 Jul., 22:39, "Wojtek B." <a...@o...pl> wrote:
    > jeszcze raz podaje link
    >
    > http://www.smick.co.uk/sonline/600ws-studio-flash-ki
    t-with-softbox/pr...

    > pozdrawiam

    konkretnie na temat tego modelu nic nie powiem bo go nie mam

    energia rzedu 600 ws jest juz dosyc duza , az takiej nie potrzebujesz
    do pokoju o rozmiarych jakich piszesz ( wysokosc tylko 2,5 m )
    spokojnie mozesz kupic tego typu o mniejszej energii , rzedu 200 - 300
    ws. bedzie tez taniej
    wolalbym kupic raczej slabsze i tansze za to 1 sztuke wiecej , ktora
    moze sie przydac do podswietlenia.

  • 25. Data: 2009-08-04 18:44:57
    Od: Piotr WoĹşniak <w...@p...fm>

    XX YY wrote:

    > a dlaczego nie chcesz lamp blyskowych z pilotami ?
    >
    > takie silne swiatlo 2*600 w meczy model - nikt nie bedzie chcial
    > dluzej pozowac.
    > nawet jesli przez tyrystor na czas modelowania oslabisz to na czas
    > zdjecia bedziesz musial mocniej.
    > grzeje jak cholera ,po paru minutach trza sie rozbierac niemal do
    > rosolu ,
    A może właśnie o to mu chodzi aby modelki się rozbierały :)

    > zre pradu i jest duze.
    No chyba ze zastosujesz Energooszczędne wówczas ani ciepło ani zużycie nie
    jest duże

    ---
    Piotr Woźniak / Dziunior