  • 11. Data: 2009-07-28 13:51:36
    Temat: Re: ja w sprawie domowego studia
    Od: "Wojtek B." <a...@o...pl>

    hahaha, dobra juz sie nie odzywam tylko czekam na podpowiedzi.
    Wojtek

  • 12. Data: 2009-07-28 14:41:23
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Mon, 27 Jul 2009 18:01:04 +0100, Wojtek B. wrote:

    > pisalem kilka tygodni temu o porade w sprawie domowego studia ...
    > ... Moje studio znajdowac sie bedzie w pokoju goscinnym o wymiarach ok
    > 6x5x2.5m. Narazie myslalem o zakupie dwoch zrodel swiatla i dwoch
    > softboxach, kazde o mocy ok 600W. ( portrety, dzieci, high i low key )
    > Moje pytania to:

    A moje pytanie brzmi - gdzie te źródła światła i softboxy poustawiasz bo
    2,5 metra szerokości to starczy akurat albo na postawienie świateł albo
    ustawienie modela ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 13. Data: 2009-07-28 15:22:25
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > A moje pytanie brzmi - gdzie te źródła światła i softboxy poustawiasz bo
    > 2,5 metra szerokości to starczy akurat albo na postawienie świateł albo
    > ustawienie modela ;-)

    to była pewnie wysokość ;)
    pytanie czy ta powierzchnia jest z meblami czy bez ;)
    w praktyce wychodzi wiele ciekawych rzeczy, których podczas entuzjazmu
    planowania się nie uwzględnia ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 14. Data: 2009-07-28 16:07:30
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 27 Jul., 19:01, "Wojtek B." <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > okazji ze oswietlenie dzielimy na stale ( nie znam fachowej nazwy) oraz
    > flash. Moje studio znajdowac sie bedzie w pokoju goscinnym o wymiarach ok
    > 6x5x2.5m. Narazie myslalem o zakupie dwoch zrodel swiatla i dwoch
    > softboxach, kazde o mocy ok 600W. ( portrety, dzieci, high i low key ) Moje
    > pytania to:
    > jakie wymiary powinny miec softboxy by byly w miare uniwersalne?
    > jakie oswietlenie... stale czy flash?
    > czy mozna mieszac te dwa rodzaje oswietlenia razem?
    >
    > Bede bardzo wdzieczny na naswietlenie mi tematu :)

    a dlaczego nie chcesz lamp blyskowych z pilotami ?

    takie silne swiatlo 2*600 w meczy model - nikt nie bedzie chcial
    dluzej pozowac.
    nawet jesli przez tyrystor na czas modelowania oslabisz to na czas
    zdjecia bedziesz musial mocniej.
    grzeje jak cholera ,po paru minutach trza sie rozbierac niemal do
    rosolu , zre pradu i jest duze.

    male lampy blyskowe 200 - 300 ws chyba sa w warunkach domowych b.
    praktyczne.

  • 15. Data: 2009-07-28 16:58:44
    Od: "Wojtek B." <a...@o...pl>

    > male lampy blyskowe 200 - 300 ws chyba sa w warunkach domowych b.
    > praktyczne.

    no i dlatego wlasnie pisze na grupe by wysluchac opini innych zanim podejme
    decyzje o kupnie sprzetu.
    Lampy blyskowe ... jak najbardziej bo faktycznie male toto i wygodne. Jak
    narazie posiadam jedna lampe i jest to Speedlite 430EX, nie jestem pewny
    tylko czy taka lampa jest wystarczajaco mocna, moge dokupic druga mocniejsza
    np Speedlite 580EX i w ten sposob bede miec dwa zrodla ... tylko nie wiem
    czym sterowac te lampy. Czy musze dokupowac ST-E2 Speedlite transmitter, czy
    moze znacie cos niekoniecznie Canonoskiego co dobrze sie sprawi w roli
    sterowania dwoma speedlitami.

    Pozdro
    Wojtek

  • 16. Data: 2009-07-28 17:48:18
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 28 Jul., 18:58, "Wojtek B." <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > moze znacie cos niekoniecznie Canonoskiego co dobrze sie sprawi w roli

    430 az za mocna

    ale mysle o lampach studyjnych na statywie z regulacja mocy , pilotem
    czyli swiatlem ciaglym ale slabszym do modelowania .roznego rodzaju
    nasadkami , dyfuzorami , ekranami itp. nie sa drogie .

    tego typu

    http://mojecyfrowe.totu.pl/c65273-studyjne-lampy-bly
    skowe-funsports
    na poczatek az za dobre .
    do nich pare akcesorii.

  • 17. Data: 2009-07-28 20:50:24
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 28 lipiec 2009 17:22, cichybartko wyraził następujacą opinię:

    > to była pewnie wysokość ;)

    Wiem, wiem, przeczytałem jeszcze raz, uważniej niestety już po wysłaniu :->

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 18. Data: 2009-07-31 13:12:30
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek B." <a...@o...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > transmitter, czy moze znacie cos niekoniecznie Canonoskiego co dobrze sie
    > sprawi w roli sterowania dwoma speedlitami.

    Bawilem sie dwoma lampami na EOS'ie. 580 zapieta na korpusie i 420 jako
    slave. Fajna zabawa ale nie do konca efekty przewidywalne. Czsami dominuje
    master, czasami slave. Faktem jest, ze nie rozgryzalem korygowania lamp, etc
    ale mam wrazenie, ze Canon sam se decyduje w duzej mierze. Warto temat
    rozeznac zanim podejmiesz decyzje o zakupie drugiej EX. No i trza sterownik
    bo z lampa na korpusie to zadne studio :) To nie bedzie tanie ......

    Ptas

  • 19. Data: 2009-07-31 16:14:12
    Od: "Wojtek B." <a...@o...pl>

> [...]
    > rozeznac zanim podejmiesz decyzje o zakupie drugiej EX. No i trza
    > sterownik bo z lampa na korpusie to zadne studio :) To nie bedzie tanie

    Dzieki Ptas, staram sie brac wszystko pod uwage i czytalem na temat
    speedlite'ow i sterowania, z tego co wyczytalem da sie tym sterowac
    bezproblemowo, korzystajac z transmitera i odbiornikow radiowych , jedynie
    martwi mnie fakt ze modele bez "II" (czyt. second edition) maja spora
    interferencje (dowiedzialem sie tego od pracownika serwisu Canon w Japonii)
    i odleglosc dzialania moze byc ograniczona o polowe, ale zasieg15m i tak mi
    spokojnie wystarczy. Tylko niestety cena takich nadajnikow i odbiornikow
    jest troche kosmiczna. bede kombinowac :)
    Pozdro

  • 20. Data: 2009-07-31 16:49:04
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Wojtek B. pisze:
> [...]
    > zasieg15m i tak mi spokojnie wystarczy. Tylko niestety cena takich
    > nadajnikow i odbiornikow jest troche kosmiczna. bede kombinowac :)

    Wydasz ponad półtora tysiaka na jedną lampę, gdzie za 1300zł masz dwie
    lampy o mocy 200Ws, do tego softboxy i sensowne statywy. Nie wiem ale
    jakoś by mi się nie chciało kombinować z boxami i strumnienicą z lampom
    dedykowaną do aparatu, a wraz z rozwojem na pewno będziesz szukał
    różnych metod modelowania światła. Druga sprawa że lampy dedykowane są
    bardziej mobilne no i chyba łatwiej je spieniężyć w przypadku
    rozczarowania fotografią tzw. studyjną, co jest często spotykane jak się
    nie ma do tego stałego miejsca i samo zaparcia ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.