  • 1. Data: 2018-02-24 22:13:32
    Temat: izolowana budżetowa "sonda" prądowa i napięciowa do oscyloskopu
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    czasami mam potrzebę pooglądania sobie prądu lub napięcia na potencjale
    ~400V
    nawet nie chodzi o mierzenie ale szacowanie i pooglądanie co się dzieje w
    układzie
    czy popularne przetworniki LEM np lts 25 się do tego nadadzą ?
    ewentualnie na wieksze prądy i bez rozpinania układu przystawka cęgowa CP
    CEM
    może jeszcze jakies niedrogie propozycje tak żeby się wyrobić do 200 pln za
    sztukę

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-02-25 10:45:23
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-02-24 o 22:13, Szumek pisze:
> [...]
    > CEM
    > może jeszcze jakies niedrogie propozycje tak żeby się wyrobić do 200 pln za

    Szybko i wygodnie jeśli nie potrzebujesz bardzo dokładnie tylko
    oszacować i zobaczyć kształt prądu to CP-11 lub CP-10 wystarczy.
    Gdy będziesz chciał szersze pasmo to albo cena wzrośnie lub
    będziesz musiał rozpinać układ dla LEMa który do ok 100kHz daje radę.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2018-02-25 11:47:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.02.2018 o 10:45, jacek pisze:

> [...]
    > Gdy będziesz chciał szersze pasmo to albo cena wzrośnie lub
    > będziesz musiał rozpinać układ dla LEMa który do ok 100kHz daje radę.

    W numerze 6/1994 polskiego Elektora była opisana sonda różnicowa która
    powinna ze sporym nadmiarem spełnić wymagania. Opis jest szczegółowy,
    wykonanie nie sprawia trudności.
    A w numerze 12 z tego samego roku był opis sondy prądowej. Obie
    konstrukcje zmajstrowałem, działają sympatycznie.

    P.P.

  • 4. Data: 2018-02-25 12:24:20
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    wykombinowałem tak
    dla większych prądów kupie przystawkę cp-11
    ( tylko co ja zobaczę , lub czego nie zobaczę jeżeli przetwornica chodzi na
    50kHz ?)
    bo rozpinanie obwodu jest dość kłopotliwe i lem na wieksze prądy trochę
    kosztuje
    dla mniejszych zrobie na lemie bo mam kilka sztuk wyzej wspomnianych i tu
    rozpięcie nie stanowi juz problemu

    teraz pozostaje kwestia sondy napięciowej
    gdzie mozna popatrzyć sobie na schematy z tego elektora bo na razie nie mogę
    znaleść ?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-02-25 12:34:38
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.02.2018 o 12:24, Szumek pisze:
> [...]
    >
    > teraz pozostaje kwestia sondy napięciowej
    > gdzie mozna popatrzyć sobie na schematy z tego elektora bo na razie nie mogę

    https://archive.org/stream/EE021994OCR/EE_06_1994_OC
    R#page/n13/mode/2up

  • 6. Data: 2018-02-25 13:43:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Szumek wrote:

    > czasami mam potrzebę pooglądania sobie prądu lub napięcia na potencjale
    > ~400V
    > nawet nie chodzi o mierzenie ale szacowanie i pooglądanie co się dzieje w
    > układzie

    ACS770 albo nieco starsze ACS758, 120 kiloherców pasma (od DC), prąd
    do 50/200A w zależności od wersji, 100 mikroomów rezystancji na ścieżce
    prądowej. Możesz kupić sam układ, możesz gotowy moduł. Ale będzie z
    rozpinaniem.

    > może jeszcze jakies niedrogie propozycje tak żeby się wyrobić do 200 pln za
    > sztukę

    Na mniejsze prądy ACS712.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-02-25 17:43:21
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

> [...]
    > do 50/200A w zależności od wersji, 100 mikroomów rezystancji na ścieżce
    > prądowej. Możesz kupić sam układ, możesz gotowy moduł. Ale będzie z

    jezeli juz przetworniki to mam gdzies kilka lemów moge wydłubać ze złomu
    mam 100A,25A i 6 A
    dlaczego nigdzie nie moge znaleść pasma dla CP-11 cem ?
    czyżby było tak tragiczne że nie podają ?

    niestety sonda pradowa z elektora się nie nadaje bo muszę miec możliwość
    pooglądania
    przebiegu ze składową stałą ale napięciowa wyglada całkiem ok

  • 8. Data: 2018-02-25 20:27:56
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.02.2018 o 17:43, Szumek pisze:
> [...]
    > mam 100A,25A i 6 A
    > dlaczego nigdzie nie moge znaleść pasma dla CP-11 cem ?
    > czyżby było tak tragiczne że nie podają ?

    Spójrz na przewody tej sondy. Skoro ma bananki to raczej służy do
    podłączania do miernika niż oscyloskopu, a skoro obsługuje też DC, to w
    tym przedziale cenowym spotkasz sondy na samym hallu, więc pasmo to
    pewnie kilkadziesiąt kiloherców.
    Do tego sprawdź przekładnię (10mV/A, 1mV/A) i pomyśl czy będzie widać na
    oscyloskopie to co chcesz zobaczyć.

    Podobne dziadostwo sprzedaje TME:
    https://www.tme.eu/pl/details/cc-65/akcesoria-do-osc
    yloskopow-i-skopometrow/hantek/
    Tylko tutaj masz jakieś szczątkowe parametry w PDFie:
    http://www.hantek.com/down.aspx?url=http%3a%2f%2fwww
    .hantek.com%2fProduct%2f%2fCC%2fCC65_Manual.pdf

  • 9. Data: 2018-02-27 19:59:18
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    a na czym są zrobione profi drogie sondy
    czy to tylko lepszej jakości hall czy coś jeszcze?
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-02-28 06:30:00
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 19:59, Szumek pisze:
    > Witam
    > a na czym są zrobione profi drogie sondy
    > czy to tylko lepszej jakości hall czy coś jeszcze?
    > pozdrawiam

    Jedna APPA jaką widziałem posiadała jak LEM
    uzwojenie z nacięciem na Halla oraz uzwojenie.
    Całość szła na wzmacniacz operacyjny R2R Low Power.

    --
    pzdr, j.r.