  • 31. Data: 2011-07-17 10:21:13
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > matrycą. W pozostałych przypadkach dół będzie mniej lub bardziej zaszumiony.

    Tu jest strasznie zaszumiony.

  • 32. Data: 2011-07-17 12:49:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nieprawda, mózg na podstawie harmonicznych potrafi dorobić sobie braki.
    > Tylko tony pozbawione harmonicznych w paśmie słyszalnym potrafią się
    > naprawdę schować, ale takie należą do rzadkości i prawie zawsze są to
    > syntetyki (w każdym razie fortepian takich nie emituje).

    pomyliles kompresje MP3 ze schizofrenia.
    jesli juz tracisz swoje cenne zycie na pisanie to lepiej moze szkoda
    trwonic go na pisanie zwyklych glupot.

    jesli glosnik przepusci czestosci do np 3 kHz to mozg nie dorobi
    sobie dzwiekow powyzej 3kHz , jesli one nie wyjda z glosnika. Jesli 7
    i 8 oktawa nie przejda przez glosnik to mozg nie bedzie w stanie
    doprodukowac sobie tego co rzeczywiscie zostalo zagrane. Nie uslyszy
    tych dzwiekow gdyz one nie zostana wyprodukowane przez glosnik.

    Odnosze wrazenie ze czasami popisujesz sobie zeby tylko popisac sie
    niby jakas wiedza - a to zwykla zenada jesli nie pisze sie na temat w
    dodatku o czyms co w ogole nie ma miejsca..

  • 33. Data: 2011-07-17 12:54:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    tutaj zamiescilem dwa zdjecia

    pierwsze jpeg z rawu na ustawieniach defaultowych jest jaki jest

    i drugie zlozone przy uzyciu wyciagow i maski.
    widac delikatna aureole wokol drzew , mozna ja latwo usunnac ,
    zostawilem zeby nie bylo watpliwosci ze jednak bylo maskowane.
    suwakami ( swiatla cienie ) robiac tylko jedna odbitke taki efekt
    raczej nie bedzie latwo uzyskac , jesli w ogole.
    A obrabiajac pierwszy jpeg mozna tylko obraz popsuc , nic tu wyciagnac
    sie nie da.

    http://spherapan.vot.pl/oryg.JPG

    http://spherapan.vot.pl/maska.jpg

  • 34. Data: 2011-07-17 13:03:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jakie to ma za znaczenie?

    zeby na to pytanie odpowiedziec musielibysmy zaczac od podstaw , czym
    jest bit , czym jest bajt.
    cierpliwosci - jesli uwaznie bedziesz czytal te grupe , to moze przy
    jakiejs okazji dowiesz sie jakie to ma znacznie.

    Drukarki dysponują jednym bitem na kanał i
    > jest dobrze. Podobnie, najwyższej jakości przetwarzanie dźwięku także
    > jest jednobitowe (choć dla mnie różnica w tej lepszości jest żadna, ale
    > to ntg).
    >
    > Mylisz charakter medium docelowego z procesem obróbki.

    czy sadzisz ze te grupe czytaja wylacznie idioci?
    piszesz tak niestworzone rzeczy zupelnie bez jakiegokolwiek zwiazku z
    omawiana sytuacja.

    zalacz sobie monitor czarno - bialy , na pelny kontrast i bedziesz
    mial obraz parobitowy , przy odrobienie szczescia moze jednobitowy..
    To bylby oczywiscie argument, ze 14 bitowy raw nie ma sensu gdyz
    jakosc obrazu bedzie taka sama jak z zapisanego obrazu slowami
    jednobitowymi..

    Lem mial racje piszac , ze dzieki interentowi dowiedzial sie
    ilu..... .
    Poszukaj sam

  • 35. Data: 2011-07-17 14:22:18
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 17, 9:03 am, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > jednobitowymi..
    >
    > Lem mial racje piszac , ze dzieki interentowi dowiedzial sie

    Janko, to ograniczony wioskowy glupek, szczajacy pod wiatr.
    Chlopina to nawet ma wyobraznie, ale ograniczenia umuslowe skrzydla mu
    wiaza :)

    --------
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 36. Data: 2011-07-17 15:38:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-17 14:49, XX YY pisze:

    > pomyliles kompresje MP3 ze schizofrenia.
    > jesli juz tracisz swoje cenne zycie na pisanie to lepiej moze szkoda
    > trwonic go na pisanie zwyklych glupot.

    No, długo nie wytrzymałeś. Czas zmienić nicka, który to będzie raz? :)

    Tak na marginesie, harmoniczne do mp3 nijak się nie mają, w tej drugiej
    zasadą działania jest maskowanie sygnałami silniejszymi sygnałów
    słabszych w krótkich odcinkach czasu.

> [...]
    > doprodukowac sobie tego co rzeczywiscie zostalo zagrane. Nie uslyszy
    > tych dzwiekow gdyz one nie zostana wyprodukowane przez glosnik.

    Zanim zaczniesz używać alegorii muzycznych w fotografii, poproś kogoś o
    wykładzik, bo robisz z siebie awanturnika - matołka (jakoś nie mogę się
    przekonać do tych głupich, napływowych ''trollów'')
    Dam ci darmową wskazówkę - remastering polega m.in. na tym, że do
    ograniczonego pasma dokłada się harmoniczne w oparciu o schemat
    psychoakustyczny. Takiego materiału jest już na rynku od groma (mam np.
    takiego wczesnego Niemena, oryginał kończył się na kilku kHz)

    --
    pozdrawia Adam
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 37. Data: 2011-07-17 15:59:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-17 15:03, XX YY pisze:

    > zeby na to pytanie odpowiedziec musielibysmy zaczac od podstaw , czym
    > jest bit , czym jest bajt.

    Może od razu zacznij od wielkiego wybuchu i stworzenia świata,
    kaznodziejo :)

    > czy sadzisz ze te grupe czytaja wylacznie idioci?

    Co najmniej dwóch.

    > piszesz tak niestworzone rzeczy zupelnie bez jakiegokolwiek zwiazku z
    > omawiana sytuacja.

    Jak byłem w zerówce, to bawiliśmy się w zabawę ''to ty, a ja?''. Jeden
    wymyślał inwektywy, a drugi gadał w kółko ''to ty, a ja?''. Poszukaj
    sobie partnera do tej zabawy, ja jestem już trochę za staty.

> [...]
    > To bylby oczywiscie argument, ze 14 bitowy raw nie ma sensu gdyz
    > jakosc obrazu bedzie taka sama jak z zapisanego obrazu slowami

    Oczywiście ty tego nie zrozumiesz, ale ponieważ czytają inni, napiszę
    słówko o rozdzielczości bitowej. Otóż sama szerokość słowa nic nie mówi
    o ilości informacji, bo ta jest iloczynem tejże i częstotliwości
    występowania słów. Najlepiej zróbmy przykład, dla uproszczenia zdjęcie
    będzie czarno białe. Czym się różnią oba?
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/1bit_1.jpg
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/1bit_3.jpg
    Na oko niczym. A naprawdę, pierwsze zdjęcie - ośmiobitowe, powiększyłem
    osiem razy i zamieniłem na jednobitowe. Wygląda tak:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/1bit_2.png
    Następnie zamieniłem z powrotem na ośmiobitowe, ośmiokrotnie mniejsze.
    Jak widać, tonalność wróciła do oryginalnej. Mieliśmy jeden bit (czarne
    albo białe), ale 256 razy więcej zapisów i wyszło na to samo, choć w
    stanie przejściowym była ''jednobitowa bida jak ze starej gazety''.

    Kto nie wierzy w poprzedniego mojego posta, niech weźmie lupę i
    popatrzy, co wyłazi z typowej drukarki.

    Tak samo robi się w dźwięku - powiększa częstotliwość ze standardowej
    44.1kHz na megaherce i obniża głębokość bitową do jednego. W teorii są z
    tego różne korzyści, w praktyce - dziś - różnica akademicka.

    Gdyby ktoś chciał ''mądrzej'', tu np.:
    http://news.elektroda.pl/przetwornik-jednobitowy-del
    ta-sigma-t15346.html

    --
    pozdrawia Adam
    /who ostrzega: życie grozi śmiercią!/

  • 38. Data: 2011-07-17 16:07:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > doprodukowac sobie tego co rzeczywiscie zostalo zagrane. Nie uslyszy
    > tych dzwiekow gdyz one nie zostana wyprodukowane przez glosnik.

    Jeszcze jeden fajny przykład: dźwięk w telefonie pozbawiony jest
    niższych tonów (basów), zwłaszcza w trybie głośnomówiącym. Ale każdy
    doskonale może określić, czy rozmówca dysponuje niskim głosem, a każdy
    choć odrobinę muzykujący potrafiłby rozpisać linię basu tak słuchanej
    muzyki, której podstawa w ogóle nie jest słyszalna. Robi się to właśnie
    w oparciu o harmoniczne.
    Oczywiście nie ma to nic wspólnego z komfortem. Wolimy, jak wszystko
    słychać, a nie jak się musimy domyślać.

    --
    pozdrawia Adam
    /zarabiam jedyne/

  • 39. Data: 2011-07-17 16:54:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 16 Jul 2011 23:24:57 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > do plikow raw przyjelo sie pojecie "wolanie " . W gruncie rzeczy bity
    > z RAW zostaja tak samo odczytywane jak bity z jpeg -. tyle ze tutaj
    > nikt nie mowi o wolaniu jpeg-ow.

    Jeśli nie ma parametrów którymi można sterować to się nie mówi o wywołaniu.
    Pomijając profile...

    > dzisiaj miejsce na dysku nie jest zadnym problemem - na mojej karcie
    > 38 GB miesci sie ok 1200 raw - ow.

    Niestety nie mogę składować zdjęć na Twojej karcie ;-) A po co mam kupować
    większą skoro ta 4GB co mam mi wystarcza.

    Henry

  • 40. Data: 2011-07-17 18:35:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-17 14:49:17 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

> [...]
    > i 8 oktawa nie przejda przez glosnik to mozg nie bedzie w stanie
    > doprodukowac sobie tego co rzeczywiscie zostalo zagrane.

    Nie wiem o jakiej siódmej i ósmej piszesz (wypadałoby używać
    prawidłowej terminologii). Coś Ci dzwoni, tylko nie wiesz co i w którym
    uchu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam