  • 91. Data: 2011-07-19 16:58:57
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/07/2011 17:54, Janko Muzykant wrote:

    > Patrz, przykład niżej.

    85% to jest "duża kompresja"? Duża to jest 50%.

    > Niestety, 5D to stary sprzęt, który robi bylejakie jotpegi. Ale nie w
    > tym rzecz (nowe modele robią znowu często cuda z odszumianiem), przy
    > niedużych odchyleniach wb można bez większych problemów wprowadzić korekty.

    Janku, patrząc na Twoją mocno przekolorowaną galerię naprawdę mam
    trudności z uznaniem Cię za autorytet w tych kwestiach..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 92. Data: 2011-07-19 17:04:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-19 18:56, kamil pisze:
    > W słuchawkach grado wyraźnie słyszę różnice. A konkretnie, to linii basu
    > praktycznie nie słyszę, nie ma jej tam.

    Ależ oczywiście, że jest różnica, koszmarna różnica. Tylko ten test nie
    służy do pokazania, że różnicy tam nie ma (jak się XY w kółko wydaje),
    tylko że dźwięki to coś bardziej złożonego niż by się wydawać mogło i
    eliminacja podstawowych tonów nie likwiduje informacji, ponieważ można
    ją odzyskać z harmonicznych (w tym wypadku będzie to... dla najniższych
    tonów dopiero czwarta harmoniczna).

    Ale linia basu tam jest, zapytaj jakiegokolwiek muzyka, który potrafi
    rozpisywać partytury ze słuchu. Będzie się krzywił, ale znajdzie.

    --
    pozdrawia Adam
    /ten pomnik nie może być samowolą budowlaną, bo został poświęcony/

  • 93. Data: 2011-07-19 17:08:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-19 18:58, kamil pisze:

    > 85% to jest "duża kompresja"? Duża to jest 50%.

    Będziemy się teraz kłócić, kiedy jest duża, a kiedy mała?

    Najwyższa dostępna kompresja do ustawienia w aparatach odpowiada jakości
    na oko mniej więcej 80-85% z IrfanView. Więc otwierając i zapisując
    kilkukrotnie takie pliki strata będzie pomijalna (sorry, ale nikt sto
    razy nie otwiera plików i zapisuje; właściwie robi się to tylko raz).

    > Janku, patrząc na Twoją mocno przekolorowaną galerię naprawdę mam
    > trudności z uznaniem Cię za autorytet w tych kwestiach..

    Moja galeria nie służy do kalibracji monitorów i drukarek, nie jest
    wzorcem miar i wag jak również nie jestem i zupełnie nie zależy mi na
    byciu jakimkolwiek autorytetem. To jest wizja artystyczna małym ''a''
    pisanym i trochę śmieszne, że tego nie zauważyłeś :)

    --
    pozdrawia Adam
    /to nie ja, to tylko ja/

  • 94. Data: 2011-07-19 17:35:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Ale linia basu tam jest, zapytaj jakiegokolwiek muzyka, który potrafi
    > rozpisywać partytury ze słuchu. Będzie się krzywił, ale znajdzie.

    Ale on ma Grado, czyli U.

  • 95. Data: 2011-07-19 17:50:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-19 19:35, Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale on ma Grado, czyli U.

    A ja od kilkunastu lat Tonsile sd426. Trzecie i niestety ostatnie. Jak
    padną, będzie rozpacz...

    --
    pozdrawia Adam
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 96. Data: 2011-07-19 19:41:40
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 07:44:10 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > w jpeg powyzej pewnej szarosci wszystko zaczyna byc biale nie ma
    > roznic , zostaje zapisane jako np jasnosc 255.

    Może czas nauczyć się obsługi światłomierza tak żeby nie przepalać? ;-)
    Współczesne aparat rejestrują ponad 11EV - to bardzo dużo. Zazwyczaj nawet
    za dużo.

    > Nie proboj udawdniac, ze jpeg jest kompresja bezstratna. taki dowod
    > jest tylko strata twojego czasu.

    Czy Ty w ogóle czytasz co ja piszę?
    Czy moje "widać różnicę" to dla Ciebie to samo co "kompresja bezstratna"?
    Chyba za długo za granicą jesteś i zapominasz polski język, bo coraz mniej
    rozumiesz.

    Henry

  • 97. Data: 2011-07-20 06:51:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 16.07.2011 17:37, XX YY wrote:

    > to sa zrobione dwa wyciagi - jedne naswietlany na niebo , drugi na
    > ziemie.
    > zlozone razem z uzyciem maskowania dosyc niefortunnie , gdyz latwo
    > jest te maske rozpoznac.
    >
    > Twoje tytulowe pytanie , czy tez konkluzja .
    > Zapytalbym inaczej .
    >
    > A dlaczego w ogole ktos jeszcze fotografuje w jpeg ?
    bo nie każdy aparat ma RAW
    bo zdjęcia zajmują mniej miejsca na karcie
    bo do dokumentacji np w PZU RAWy niepotrzebne
    bo format jpg wszędzie odczytasz (laby, stacjonarne DVD, smartfony,
    webgalerie)
    bo odczytanie RAWa wymaga mocniejszego sprzętu
    itp itd
    Marx

  • 98. Data: 2011-07-20 10:13:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/07/2011 18:04, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    >
    > Ale linia basu tam jest, zapytaj jakiegokolwiek muzyka, który potrafi
    > rozpisywać partytury ze słuchu. Będzie się krzywił, ale znajdzie.

    Są tam szczątki informacji, po których można wywnioskować z grubsza
    linię basu. Nie słychać jej, nie słychac niuansów, trudno to nazwać
    komfortowym odbiorem utworu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 99. Data: 2011-07-20 10:14:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/07/2011 20:41, Henry(k) wrote:

    > Może czas nauczyć się obsługi światłomierza tak żeby nie przepalać? ;-)
    > Współczesne aparat rejestrują ponad 11EV - to bardzo dużo. Zazwyczaj nawet
    > za dużo.

    Słońce prześwituje przez chmury w szary dzień, róznice między słabo
    oświetloną ziemią a jasnym kawałkiem nieba to dużo więcej niż 11EV. Z
    RAWa często da się wyciągnąć coś ponad biała plamę na niebie albo mocno
    niedoświetloną resztę, czy twój światłomierz ma na to jakieś cudowne rady?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 100. Data: 2011-07-20 10:19:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 11:13, kamil wrote:

    > Są tam szczątki informacji, po których można wywnioskować z grubsza
    > linię basu. Nie słychać jej, nie słychac niuansów, trudno to nazwać
    > komfortowym odbiorem utworu.

    Podam Ci ciekawy przykład:

    http://www.girlswithcurls.com/pictures/lauranstorm.j
    pg

    http://images.all-free-download.com/images/graphicme
    dium/lady_face_world_label_outline_clip_art_18804.jp

    Pozdrawiam,
    Kamil