-
21. Data: 2011-05-11 20:52:10
Temat: Re: gry java
Od: "JoteR" <j...@p...pl>
"Pszemol" napisał:
>>> Co w takim razie miało znaczyć Twoje stwierdzenie:
>>> "Te, które do obsługi wymagają najwyżej jednego klawisza"
>>
>> Nie wiem, jak to przetłumaczyć na język zrozumiały dla użytkowników
>> iPhone.
>> Może obrazkowo?
>
> Zignoruję argument personalny jaki próbowałeś użyć
To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu, iż użytkownik
iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją, a nawet są masowo używane
telefony klawiszowe. Czego właśnie dajesz dowód.
> i skupmy się na sednie sprawy...
Proponuję najpierw przeczytać post wistujący. Uważnie i ze szczególnym
uwzględnieniem tematu.
> I co z tego? Twiedzisz, że gra musi być sterowana tylko z jednego
> klawisza bo telefon jako gamepad raczej się nie sprawdza...
Tak. Takie jest *moje* zdanie wyrażone na grupie, było nie było,
dyskusyjnej.
Zaskarż mnie albo się oflaguj.
> Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
> szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?
Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*. Pisałem dość wyraźnie o SE, ale
rozumiem, że w tym amoku epistolograficznym nie masz czasu na czytanie ze
zrozumieniem wypowiedzi, z którymi dyskutujesz.
>> Bo (wyjąwszy Nokię N-Gage) ma raczej mało ergonomiczny
>> kształt do obsługi większej liczby klawiszy równocześnie.
>
> Każdy telefon z wyjątkiem N-Gage? Naprawde?
Tak, takie jest moje zdanie. Napisałeś już pozew?
> Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?
Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw znaczenie słów
'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.
>> "ja zawsze mam gdzieś w torbie lub kieszeni jakiegoś SE
>> w charakterze właśnie gameboja"
>>
>> Czego znowu nie zrozumiałeś?
> Znowu? Kolejny argument personalny? OK, przemilczmy...
No to milczcie...
> Zaprzeczasz sobie samemu pisząc w jednej wypowiedzi że
> telefon nie specjalnie nadaje się na gamepad bo ciężko się
> grami steruje a w innej odpierasz zarzut że iPhone nadaje się
> na gamepad wyśmienicie bo łatwo się steruje grami nawet
> gdy klawiatury w ogóle nie ma podając za przykład Omnia
> i Avila które są - o ile się nie mylę - przykładami telefonów.
>
> Czy możesz wyjaśnić tę - zapewne tylko pozorną - sprzeczność?
Zaplątałeś się tak, że już sam nie rozumiesz, o czym była mowa.
Przeczytaj wątek od poczatku, wykazując choćby minimum chęci zrozumienia.
I weź łaskawie pod uwagę, że dopóki się znowu tu nie przypałętałeś, nie było
mowy o iPhone.
Była o Javie i (z mojej strony) o SE. Klawiszowym.
JoteR
-
22. Data: 2011-05-11 21:25:28
Temat: Re: gry java
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 11 May 2011 22:52:10 +0200, JoteR wrote:
>"Pszemol" napisał:
>>>> Co w takim razie miało znaczyć Twoje stwierdzenie:
>>>> "Te, które do obsługi wymagają najwyżej jednego klawisza"
>>>
>>> Nie wiem, jak to przetłumaczyć na język zrozumiały dla użytkowników
>>> iPhone. Może obrazkowo?
>> Zignoruję argument personalny jaki próbowałeś użyć
>
>To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu, iż użytkownik
>iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją, a nawet są masowo używane
>telefony klawiszowe. Czego właśnie dajesz dowód.
No bo przeciez "kazdy chetnie wyda stowke zeby miec taki fajny
telefon" :-)
Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
trzesa i bujaja ?
>> Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?
>Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw znaczenie słów
>'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.
no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)
J.
-
23. Data: 2011-05-11 21:27:52
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:iqesu0$9st$1@inews.gazeta.pl...
> "Pszemol" napisał:
>
>>>> Co w takim razie miało znaczyć Twoje stwierdzenie:
>>>> "Te, które do obsługi wymagają najwyżej jednego klawisza"
>>>
>>> Nie wiem, jak to przetłumaczyć na język zrozumiały dla użytkowników
>>> iPhone.
>>> Może obrazkowo?
>>
>> Zignoruję argument personalny jaki próbowałeś użyć
>
> To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu,
Nie faktu tylko Twojej opinii, generalizacji.
Na dodatek użyty w kontekście gdzie wiesz dobrze że
ja używam iPhone, a zatem jest to ewidentny argument
personalny.
> iż użytkownik iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją,
> a nawet są masowo używane telefony klawiszowe.
> Czego właśnie dajesz dowód.
Gdzie ja stwierdziłem że nie istnieją telefony z klawiaturą?
Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.
>> i skupmy się na sednie sprawy...
>
> Proponuję najpierw przeczytać post wistujący.
> Uważnie i ze szczególnym uwzględnieniem tematu.
A ja proponuję abyś powstrzymał się od argumentów
personalnych bo te świadczą tylko negatywnie o tym,
kto ich używa...
>> I co z tego? Twiedzisz, że gra musi być sterowana tylko z jednego
>> klawisza bo telefon jako gamepad raczej się nie sprawdza...
>
> Tak. Takie jest *moje* zdanie wyrażone na grupie, było nie było,
> dyskusyjnej.
> Zaskarż mnie albo się oflaguj.
Jeśli podtrzymujesz tą tezę to dajesz świadectwo że nie
przyjmujesz do wiadomości faktu istnienia telefonów
bez klawiatury które mimo wszystko świetnie sprawują
się do gier :-)
>> Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
>> szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?
>
> Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.
Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.
> Pisałem dość wyraźnie o SE, ale rozumiem, że w tym
> amoku epistolograficznym nie masz czasu na czytanie ze zrozumieniem
> wypowiedzi, z którymi dyskutujesz.
Nie ma znaczenia dla mnie co pisałeś o SE bo nie
o tym teraz mówimy.
>>> Bo (wyjąwszy Nokię N-Gage) ma raczej mało ergonomiczny
>>> kształt do obsługi większej liczby klawiszy równocześnie.
>>
>> Każdy telefon z wyjątkiem N-Gage? Naprawde?
>
> Tak, takie jest moje zdanie. Napisałeś już pozew?
Nie, nie napiszę.
>> Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?
>
> Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw
> znaczenie słów 'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.
iPhone ma kilka klawiszy :-) Jeden nawet taki okrągły...
Nie trzeba im tłumaczyć co to znaczy.
A co do Javy, to jeszcze raz wspominam że mówilismy
o używaniu gier na telefonie i ograniczeń jakie wprowadza
takie użycie - kwestia tego czy gra działa pod Java czy
jest w czymś innym napisana jest tu bez znaczenia.
>>> "ja zawsze mam gdzieś w torbie lub kieszeni jakiegoś SE
>>> w charakterze właśnie gameboja"
>>>
>>> Czego znowu nie zrozumiałeś?
>
>> Znowu? Kolejny argument personalny? OK, przemilczmy...
>
> No to milczcie...
Nie protestujesz? Czyli uznajesz że to był argument personalny?
>> Zaprzeczasz sobie samemu pisząc w jednej wypowiedzi że
>> telefon nie specjalnie nadaje się na gamepad bo ciężko się
>> grami steruje a w innej odpierasz zarzut że iPhone nadaje się
>> na gamepad wyśmienicie bo łatwo się steruje grami nawet
>> gdy klawiatury w ogóle nie ma podając za przykład Omnia
>> i Avila które są - o ile się nie mylę - przykładami telefonów.
>>
>> Czy możesz wyjaśnić tę - zapewne tylko pozorną - sprzeczność?
>
> Zaplątałeś się tak, że już sam nie rozumiesz, o czym była mowa.
> Przeczytaj wątek od poczatku, wykazując choćby minimum
> chęci zrozumienia.
> I weź łaskawie pod uwagę, że dopóki się znowu tu nie
> przypałętałeś, nie było mowy o iPhone.
> Była o Javie i (z mojej strony) o SE. Klawiszowym.
Jak sam stwierdziłeś nie tylko iPhone nadaje się do gier
mimo że nie ma klawiatury, więc wyraźnie widać że to Ty
sam nie rozumiesz o czym była mowa i się zaplątałeś...
-
24. Data: 2011-05-11 21:31:21
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
news:iqeqj0$sd9$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2011-05-11 21:52, Pszemol pisze:
> (...)
>>> A co Ty o tym możesz wiedzieć, skoro mowa była o grach java,
>>> a Ty ich nawet uruchomić nie możesz?
>>
>> Mowa była o grach na telefonie, to czy pracują one pod
>> kontrolą Java czy iOS nie ma tu absolutnie znaczenia... :-)
>
> Nie moja wina, że czytać nie potrafisz.
Nie wiem co gorsze - mój brak umiejętności czytania
czy Twój brak umiejętności zrozumienia tego co się czyta...
>> Nie próbuj dyskredytować rozmówców na podstawie
>> błędnych zarzutów.
>
> To nie są błędne zarzuty, tylko stwierdzenie faktu.
Masz urojenia - to nie jest żaden fakt. To jakieś Twoje
chore wnioskowanie w oparciu o posiadanie iPhone.
Po pierwsze - iPhone nie musi być jedynym posiadanym
telefonem, a inne mogą obsługiwać Java...
Po drugie- teraz mówimy o kwestii obsługi gry za
pomocą telefonowej klawiatury, a to Javy nie dotyczy.
Nie mów mi że w usenecie jesteś od wczoraj i nie wiesz
jeszcze że dyskusja często zmienia tory i tematy mimo
że jest w jednym wątku?
-
25. Data: 2011-05-11 21:36:57
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:guuls6p6360udjla8j5daou6nv1i2j3de3@4ax.com...
> No bo przeciez "kazdy chetnie wyda stowke zeby miec taki fajny
> telefon" :-)
Dwie stówki? :-)
> Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
> telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
> obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
> akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
> trzesa i bujaja ?
Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...
>>> Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?
>>Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw
>> znaczenie słów 'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.
>
> no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
> Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)
Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
inaczej nie zdobyłaby popularności... W gry sie gra dla
rozrywki - jesli granie jest cieżką pracą to gra nie jest popularna.
To starałem się wyjaśnić JoteRowi że jego opinia na temat
"telefonu niezbyt dobrego gamepada" jest zbudowana na
ograniczonej puli telefonów jakie posiadał a więc nie jest
opinią uniwersalną jeśli nie grał nigdy na iPhone czy innym
telefonie w ogóle bez klawiatury, w którym gry się obsługuje
w zupełnie inny sposób.
-
26. Data: 2011-05-11 21:55:07
Temat: Re: gry java
Od: "JoteR" <j...@p...pl>
"J.F." napisał:
> no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
> Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)
Dlatego zaproponowałem te, w które moim zdaniem gra się wygodnie na zwykłym,
klasycznym telefonie i które (moim zdaniem) mają to coś, co wśród graczy
nazywane jest "playability".
JoteR
-
27. Data: 2011-05-11 22:05:48
Temat: Re: gry java
Od: "JoteR" <j...@p...pl>
"Pszemol" napisał:
> Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
> odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
> w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.
Wiesz, mam dosyć tłumaczenia tego co napisałem komuś, kto najwyraźniej ma
dużo czasu na trollowanie. Rekapitulację swojej wypowiedzi odnośnie gier
Java zamieściłem w poście do J.F. Chcesz - przeczytaj jeszcze raz, nie
chcesz - odwracaj dalej tego kota ogonem ale już sam, ja mam ciekawsze
zajęcia. Dobranoc.
JoteR
-
28. Data: 2011-05-12 02:45:06
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:iqf181$n1v$1@inews.gazeta.pl...
> "Pszemol" napisał:
>
>> Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
>> odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
>> w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.
>
> Wiesz, mam dosyć tłumaczenia tego co napisałem komuś, kto najwyraźniej ma
> dużo czasu na trollowanie. Rekapitulację swojej wypowiedzi odnośnie gier
> Java zamieściłem w poście do J.F. Chcesz - przeczytaj jeszcze raz, nie
> chcesz - odwracaj dalej tego kota ogonem ale już sam, ja mam ciekawsze
> zajęcia. Dobranoc.
Tak, widzę, wyraziłeś się tam dużo jaśniej i bez niepotrzebnych
generalizacji.
-
29. Data: 2011-05-12 11:56:20
Temat: Re: gry java
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na
>> zwyklym
>> telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba
>> ciekawie
>> obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam
>> czy
>> akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie,
>> ktore
>> trzesa i bujaja ?
>
> Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
> Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...
Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie
scalonym, chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na
boki, bez obracania.
>> no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
>> Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)
>
> Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
> inaczej nie zdobyłaby popularności...
Slusznie.
Ale gdzie zobaczyc wyniki polularnosci gier ?
Ilosc sprzedanych egzemplarzy na applestore to chyba nie jest
popularnosc.
Chociaz .. jesli juz ktos chcial zaplacic ... (czyli ie szukac w
sekcji "darmowe" )
> gry sie gra dla
> rozrywki - jesli granie jest cieżką pracą to gra nie jest
> popularna.
> To starałem się wyjaśnić JoteRowi że jego opinia na temat
> "telefonu niezbyt dobrego gamepada" jest zbudowana na
> ograniczonej puli telefonów jakie posiadał a więc nie jest
> opinią uniwersalną jeśli nie grał nigdy na iPhone czy innym
> telefonie w ogóle bez klawiatury, w którym gry się obsługuje
> w zupełnie inny sposób.
Ale racje ma - jak sie nie ma ajfona tylko kilka przyciskow, to sie
w wiele gier kiepsko gra. Mnie samemu kilka nie lezy tylko z tego
powodu. A jak sie ajfona ma .. kreci kierownica sie fajnie, ale
jakis symulator lotu tam jest ? :-P
Z drugiej strony - widze wystawionego ipada z jakas gierka. Ninja
costam. Mozna wiele ciec mieczem naraz wykonywac, 10 palcow w
uzyciu. No ale jak sie zainwestowalo w technologie multitouch, to
teraz trzeba ja reklamowac ;-)
A to samo na ajfonie - tylko na dziecieca raczke :-)
J.
-
30. Data: 2011-05-12 12:17:35
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:iqght4$o8b$1@news.onet.pl...
>> Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
>> Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...
>
> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
>
> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ?
> Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez obracania.
Sprawdzenie niewiele da, bo oprócz obracania iPhone
reaguje też na potrząsanie (np. w czasie edycji tekstu
potrząśnięcie energiczne znaczy "undo"). Lepiej chyba
doszukać się informacji technicznej co tam siedzi...
>>> no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
>>> Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)
>>
>> Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
>> inaczej nie zdobyłaby popularności...
>
> Slusznie.
> Ale gdzie zobaczyc wyniki polularnosci gier ?
> Ilosc sprzedanych egzemplarzy na applestore to chyba nie jest popularnosc.
> Chociaz .. jesli juz ktos chcial zaplacic ... (czyli ie szukac w sekcji
> "darmowe" )
To raz. Oprócz ilości sprzedanych gra ma też ilość opinii.
Jeśli gra ma 200 opinii i 2 i 1/2 gwiazdki to chyba uznać można
że jest mniej popularna od gry co ma 20000 opinii i 4 i 1/2
gwiazdki. A dwa - są przecież rankingi popularności niezależne
od Apple i tam można szukać informacji o grach. Serwis 148apps
do którego Ci linka podałem wczoraj jest jedną z nich...
>> gry sie gra dla
>> rozrywki - jesli granie jest cieżką pracą to gra nie jest popularna.
>> To starałem się wyjaśnić JoteRowi że jego opinia na temat
>> "telefonu niezbyt dobrego gamepada" jest zbudowana na
>> ograniczonej puli telefonów jakie posiadał a więc nie jest
>> opinią uniwersalną jeśli nie grał nigdy na iPhone czy innym
>> telefonie w ogóle bez klawiatury, w którym gry się obsługuje
>> w zupełnie inny sposób.
>
> Ale racje ma - jak sie nie ma ajfona tylko kilka przyciskow,
> to sie w wiele gier kiepsko gra.
Dlatego moją pierwszą sugestią było: kup sobie iPhone :-))
> Mnie samemu kilka nie lezy tylko z tego powodu. A jak sie ajfona ma ..
> kreci kierownica sie fajnie, ale jakis symulator lotu tam jest ? :-P
Nie szukałem... poszukaj sam i daj nam znać!
> Z drugiej strony - widze wystawionego ipada z jakas gierka. Ninja costam.
> Mozna wiele ciec mieczem naraz wykonywac, 10 palcow w uzyciu. No ale jak
> sie zainwestowalo w technologie multitouch, to teraz trzeba ja reklamowac
> ;-)
> A to samo na ajfonie - tylko na dziecieca raczke :-)
Albo na 2-3 dorosłe palce. Tak samo jak w grze Cut the Rope.