-
41. Data: 2011-05-12 20:45:43
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:iqh8js$oo9$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
>>>> Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
>>>> szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?
>>> Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.
>>
>> Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
>> o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.
>
> A jak sie na ajfonie gra w snake albo tetrisa ? Wygodnie ?
Pytasz - jak zgaduję - mnie...
Odpowiem w takim razie że nie wiem, nie próbowałem. :-)
-
42. Data: 2011-05-12 20:53:14
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:m8gos6hicnhj0oecs22nsh4no0eq2ub0v7@4ax.com...
> On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
>>W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>>>> sygnału GPS).
>>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
>>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
>>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
>>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
>>>
>>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
>>
>>A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
>>jest chyba powszechnie znana :)
>
> Widac nie bardzo. Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
> mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
> prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
>
> W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
> wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
> ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
> :-)
Widzę że dobrze czujesz bluesa.
-
43. Data: 2011-05-13 05:41:52
Temat: Re: gry java
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze:
> On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał w
>>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>>>> sygnału GPS).
>>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
>>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
>>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
>>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
>>>
>>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
>>
>> A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
>> jest chyba powszechnie znana :)
>
> Widac nie bardzo.
Co nie bardzo?
> Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
> mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
> prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
Wszystko sie zgadza się.
> W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
> wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
> ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
> :-)
A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
Ciebie?
>>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
>>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
>>
>> Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
>
> A tak z kilkadziesiat cm.
No właśnie - siadasz przy kolumnie?
-
44. Data: 2011-05-13 05:45:14
Temat: Re: gry java
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-12 22:19, J.F. pisze:
> On Thu, 12 May 2011 22:11:33 +0200, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
>>> No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
>>> orientacji.
>>
>> Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu.
>
> Pomysl uzywania tego do gier jest cokolwiek niesmaczny :-)
To zależy od tego, co sobie wymyśli producent gry/oprogramowania.
>> Pomysł z dwoma antenami
>> i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
>> poczytać jak GPS działa.
>
> no i co tam chcesz wyczytac ?
> Dwa odbiorniki to teoretycznie dwie pozycje i mozliwosc ustalenia
> orientacji. Teoretycznie.
Dwa odbiorniki z dwoma antenami oddalone od siebie o 2 centymetry?
Wolne żarty.
>>> Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz
>>> sie nic nie kreci :-)
>> Ale ja nie pisałem o kompasie w kwestii wykrywania 'trząchania'
>> telefonem w czasie gry, tylko o kolejnym elemencie wyposażenia.
>
> To na drugi raz nie pisz nie na temat :-)
> A w temacie sa gry.
No właśnie - nie problem wymyślić taką, która będzie to wykorzystywała.
> P.S. W sumie moga byc i plenerowe.
Dokładnie - kiedyś latałeś z mapą i kompasem, teraz wystarczy telefon,
który jest w to wyposażony.
-
45. Data: 2011-05-14 06:03:06
Temat: Re: gry java
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 13 May 2011 07:41:52 +0200, Artur Maśląg wrote:
>W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze:
>> Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
>> mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
>> prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
>
>Wszystko sie zgadza się.
>
>> W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
>> wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
>> ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
>> :-)
>
>A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
>Ciebie?
Tak. Chyba ze sam juz nie wiesz co w zasadzie proponowales :-)
No dobra - niew przeze mnie, tylko ogolnie do sterownia grami roznymi.
>>>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
>>>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
>>> Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
>> A tak z kilkadziesiat cm.
>No właśnie - siadasz przy kolumnie?
Kolumna to moze za duze slowo, ale tak - tu jeden glosnik, tam drugi,
w kieszeni sluchawki, pod stolem magnesik ..
J.
-
46. Data: 2011-05-14 11:14:20
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:iqght4$o8b$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
>>> telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
>>> obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
>>> akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
>>> trzesa i bujaja ?
>>
>> Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
>> Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...
>
> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
>
> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez
> obracania.
Wystarczy tu poczytać:
http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tuto
rial-reading-the-accelerometer
-
47. Data: 2011-05-15 12:32:24
Temat: Re: gry java
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500, Pszemol wrote:
>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
>> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
>> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
>> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez
>> obracania.
>
>Wystarczy tu poczytać:
>http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tut
orial-reading-the-accelerometer
No to chyba slabo czytales.
Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.
http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
ardown/3156/1
A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
nawigacji inercyjnej.
J.
-
48. Data: 2011-05-15 13:25:53
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:dqhvs6tq0rjasjsi2eat0hiuqe7h6d2ree@4ax.com...
> On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500, Pszemol wrote:
>>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
>>> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
>>> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
>>> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki,
>>> bez
>>> obracania.
>>
>>Wystarczy tu poczytać:
>>http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tu
torial-reading-the-accelerometer
>
> No to chyba slabo czytales.
Przyznaję się bez bicia, że nie czytałem jeszcze, tylko przeleciałem oczami
:-)
Oceniłem książkę po okładce...
> Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!
> http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
ardown/3156/1
Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.
> A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
> nawigacji inercyjnej.
Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...
Widzę na Apple że jest nowe update iOS 4.3, mój jest 2 generacje
do tyłu więc może już to jednak poprawili...
-
49. Data: 2011-05-15 13:39:50
Temat: Re: gry java
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 15 May 2011 08:25:53 -0500, Pszemol wrote:
>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
>
>O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
>czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!
Za to nie zdziw sie jak zaobaczysz kogos krecacego sie w kolko ze
swoim ajfonem. On nie szuka lepszego zasiegu, on gra :-)
>> http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
ardown/3156/1
>Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
>w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.
Tak sie od dawna robi "tanie zyroskopy elektroniczne".
>Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
>kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
>nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
>To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
>łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
>jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
>Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
>zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
>pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...
kompasy magnetyczne takie niestety sa - wrazliwe na rozne zaklocenia,
ktorych teraz nie brakuje.
J.
-
50. Data: 2011-05-18 13:26:10
Temat: Re: gry java
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 10 May 2011 15:58:57 +0200, w <iqbgao$66i$1@news.onet.pl>, "J.F."
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>
> przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie
> ?
>
> Gier multum, ale ktore dobre ?
>
> Czasem by sie zabilo troche czasu, ale ilez mozna rabac w tego
> tetrisa :-)
Archibald Adventure.
W razie potrzeby na youtube są tutoriale :)