  • 21. Data: 2016-07-05 21:04:15
    Temat: Re: generator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-07-05 o 20:38, J.F. pisze:

    >Bardzo ciekawy układ. Po włączeniu tyrystora następuje zwarcie
    >zasilania...BUM!

    No bo tak go sobie pytek narysowal.
    Normalnie w szereg z gniazdkiem jest obciazenie. Wtedy uklad dziala
    bardzo dobrze.

    W kazdym badz razie trudno powiedziec co tu te dwa tranzystory udaja
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-07-05 21:15:12
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:577bfc83$0$658$65785112@news.neostrada.pl...

    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    > który ma napięcie przebicia około 10V i można go zastosować zamiast diaka.

    Ale tu już musiałbyś dobierać tranzystory raczej...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 23. Data: 2016-07-05 21:17:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-07-05 o 20:38, J.F. pisze:
    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    > Nie, tu tranzystory sa normalnie podlaczone, moze duzo wytrzymac.
    > Na dobrych tranzystorach to i kilkaset V.

    A próbowałeś kiedyś taki układ?
    Ja próbowałem. Nawet patrzeć nie trzeba było krzywo tylko się załączał.
    Na dobrych tranzystorach. Za dobrych. Dopiero rezystory BE pozwoliły na
    poprawne działanie. Jak dasz małą betę obu i małe prądy upływu to jakieś
    tam napięcie pewnie wytrzyma. Ale też i zasilanie będzie trzeba powoli
    podawać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 24. Data: 2016-07-05 21:31:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 21:04, J.F. pisze:
> [...]
    > bardzo dobrze.
    >
    > W kazdym badz razie trudno powiedziec co tu te dwa tranzystory udaja :-)
    Tranzystor jednozłączowy, jakby dzielnika oporowego na bazę nie było to
    wystarczyłby diak.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 25. Data: 2016-07-06 11:10:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Ja próbowałem. Nawet patrzeć nie trzeba było krzywo tylko się
    >załączał. Na dobrych tranzystorach. Za dobrych. Dopiero rezystory BE

    Nie dziwne. W koncu wzmacniacz zapetlony. W zasadzie ma obowiazek sie
    otworzyc sam ... chyba ze prad z bramki odprowadzisz.
    Tym niemniej - z rezystorami BE moze wytrzymac duze napiecie, w
    sciemniaczu z dodatkowymi 3 rezystorami i kondensatorem tez dziala
    bardzo dobrze.

    Przypomnialo mi sie - dynistor (czyli polowka diaka) oprocz rezystorow
    BE mial jeszcze rezystor CC, lub jak kto woli BB lub CB.
    Razem z rezystorami BE tworzylo to dzielnik napiecia, jak napiecie Ube
    siegnelo tych ~0.6V, to tranzystory sie nagle otwieraly.

    J.

  • 26. Data: 2016-07-06 12:08:20
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-07-06 o 11:10, J.F. pisze:
> [...]
    > Tym niemniej - z rezystorami BE moze wytrzymac duze napiecie, w
    > sciemniaczu z dodatkowymi 3 rezystorami i kondensatorem tez dziala

    Owszem, z rezystorami działa bardzo dobrze i w sposób kontrolowany. Bez
    nich niespecjalnie.
    A w ściemniaczu to trochę inna bajka - w zasadzie inny układ.

> [...]
    > Razem z rezystorami BE tworzylo to dzielnik napiecia, jak napiecie Ube
    > siegnelo tych ~0.6V, to tranzystory sie nagle otwieraly.

    No były kiedyś takie różne pomysły jak z niczego zrobić coś. I czasem
    całkiem ciekawe były. No bo chociażby taki składany tyrystor można w
    dość naturalny sposób wyłączyć, co ze zwykłym takie proste nie jest.

    Pozdrawiam

    DD

  • 27. Data: 2016-07-06 15:54:42
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 23:11:59 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

    > Co to za wskaźniki cyfrowe miał ten charakterograf?

    Z tego co pamiętam, to Tektronix używał w tych "wyświetlaczach"
    sterty swiatłowodów i małych żaróweczek. Jak popatrzysz po
    YouTube to znajdziesz zdjęcia tej konstrukcji:)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski