  • 1. Data: 2016-07-03 10:54:15
    Temat: Telnet - wyłączanie echa
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Eksperymentuję właśnie z przykładem serwera telnetu, dołączonym do stosu
    TCP/IP Microchipa. Zmodyfikowałem go nieco, bo oryginalny kod zajmował
    się wyświetlaniem zawartości kilku zmiennych i oczekiwał na polecenia
    wysyłane w formie pojedynczych liter. U mnie ma to być standardowa linia
    poleceń. Zostawiłem natomiast oryginalny kod, związany z
    uwierzytelnianiem, zarządzaniem sesją itp.

    W oczy rzuciło mi się jednak to, że klient telnetu wyświetla hasło
    podczas jego wpisywania. Tymczasem w kodzie ewidentnie znajduje się
    fragment nakazujący wysłanie następującej treści: "Password: \xff\xfd\x2d".

    Ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego pomimo tego PuTTy nie chce wyłączyć
    wyświetlania znaków na czas wprowadzania hasła?

  • 2. Data: 2016-07-03 12:13:43
    Temat: Re: Telnet - wyłączanie echa
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego pomimo tego PuTTy nie chce wyłączyć
    > wyświetlania znaków na czas wprowadzania hasła?

    Może wymusiłeś w ustawieniach PuTTY zamiast ustawić na Auto?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2016-07-03 12:39:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-03 o 12:13, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Może wymusiłeś w ustawieniach PuTTY zamiast ustawić na Auto?

    Jest "auto", zgodnie z domyślnymi ustawieniami.

  • 4. Data: 2016-07-03 14:31:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego pomimo tego PuTTy nie chce wyłączyć
    > wyświetlania znaków na czas wprowadzania hasła?

    Łączysz się w trybie telnet czy raw?

    Może spróbuj wyłączyć echo przez \xFF\xFB\x01 a włączyć przez \xFF\xFC\x01

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2016-07-03 18:00:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-03 o 14:31, Adam Wysocki pisze:

    > Łączysz się w trybie telnet czy raw?

    Telnet.

    > Może spróbuj wyłączyć echo przez \xFF\xFB\x01 a włączyć przez \xFF\xFC\x01

    Teraz działa. Dzieki.
    Dlaczego w takim razie Microchip nie użył tego rozwiązania od razu w
    swoim kodzie?

  • 6. Data: 2016-07-03 18:07:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Teraz działa. Dzieki.
    > Dlaczego w takim razie Microchip nie użył tego rozwiązania od razu w
    > swoim kodzie?

    Bo np. systemowy telnet działa z tamtą komendą. PuTTY trochę inaczej:

    "PuTTY does honour this escape sequence, but only to disable local echo
    that was enabled by a terminal escape sequence (<ESC>[12l)."

    https://groups.google.com/forum/#!topic/comp.termina
    ls/BbqJDOZxm0s

    --
    Grzegorz Niemirowski