  • 1. Data: 2016-07-03 22:18:23
    Temat: dwa przełączniki 4 stany?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Witam

    chciałbym mieć takie oświetlenie w pokoju ( o takiej przykładowej mocy)

    1. wszystko wyłączone
    2. 50 wat (+-1)
    3. 25 wat (+-1)
    4. 1 wat

    Na ścianie mam 2 przełączniki które do żyrandola podają dwa razy
    napięcie. mają wspólne "zero"

    Jak to zrobić, w najmniej skomplikowany sposób. mikroporocesory,
    dodatkowe kable, stałe zasilanie jakiejś elektroniki - odpada.

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-07-03 22:52:52
    Temat: Re: dwa przełączniki 4 stany?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-03 o 22:18, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > Jak to zrobić, w najmniej skomplikowany sposób. mikroporocesory,
    > dodatkowe kable, stałe zasilanie jakiejś elektroniki - odpada.
    Prosto się nie da, trzeba te 4 stany zdekodować, co najmniej 3
    przekazniki potrzebne.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2016-07-03 22:53:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    >
    > Jak to zrobić, w najmniej skomplikowany sposób. mikroporocesory,
    > dodatkowe kable, stałe zasilanie jakiejś elektroniki - odpada.

    No to jeszcze pozostają przekaźniki.

  • 4. Data: 2016-07-03 23:03:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 03.07.2016 o 22:53, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > No to jeszcze pozostają przekaźniki.

    Właściwie wystarczy jeden: pierwszy przełącznik zapala "żarówkę" 1W i
    25W odciętą przekaźnikiem, drugi drugą 25W i jednocześnie cewkę
    przekaźnika.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2016-07-03 23:20:11
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to zrobić, w najmniej skomplikowany sposób. mikroporocesory, dodatkowe
    > kable, stałe zasilanie jakiejś elektroniki - odpada.

    Djoodki, djooki prostownicze, ( 5 A / 800 V ), przy wylacznikach i przy
    lampach.

  • 6. Data: 2016-07-04 08:55:11
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 03.07.2016 o 23:03, Mirek pisze:

    > Właściwie wystarczy jeden: pierwszy przełącznik zapala "żarówkę" 1W i
    > 25W odciętą przekaźnikiem, drugi drugą 25W i jednocześnie cewkę
    > przekaźnika.

    Przedwczoraj umiałem to zrobić na 3 przekaźnikach. dzisiaj, przez mgłę
    widzę możliwość na 2 przekaźnikach. a Ty mówisz że na jednym? Mógłbyś mi
    to narysować?

    Z rozbiegu za mocno zacisnąłem pętlę. Pisałem że elektronika odpada, w
    sensie ograniczenia mocy elementem elektronicznym. Nie chcę żadnego PWM,
    bo to załatwię ściemniaczem. Tak wiec tyrystory, triaki zamiast
    przekaźników - są jak najbardziej możliwe. ale 1 przekaźnik - to były sukces

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-07-04 08:55:52
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 03.07.2016 o 23:20, Magnus Elephantus pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > Djoodki, djooki prostownicze, ( 5 A / 800 V ), przy wylacznikach i przy
    > lampach.

    też mogę dolutować. ale najpierw muszę wiedzieć jak rozwiązać swój problem
    ToMasz

  • 8. Data: 2016-07-04 09:43:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 08:55, ToMasz pisze:
    > Przedwczoraj umiałem to zrobić na 3 przekaźnikach. dzisiaj, przez mgłę
    > widzę możliwość na 2 przekaźnikach. a Ty mówisz że na jednym? Mógłbyś mi
    > to narysować?
    To zależy jak zinterpretować Twoje założenia.
    Mirek na jednym przekaźniku uzyskał:
    26 W (25+1)
    1 W
    51 W (25+25+1)

    Robert

  • 9. Data: 2016-07-04 10:51:03
    Od: b...@g...com

    użytkownik ToMasz napisał:

    > Przedwczoraj umiałem to zrobić na 3 przekaźnikach. dzisiaj, przez mgłę
    > widzę możliwość na 2 przekaźnikach. a Ty mówisz że na jednym? Mógłbyś mi
    > to narysować?

    http://ifotos.pl/z/sqswpns
    Zamiast przekaźnika może być triak plus drobnica.

    Najlepsza jest kartka i ołówek.

  • 10. Data: 2016-07-04 12:35:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bronek napisał w wiadomości
    użytkownik ToMasz napisał:

    >http://ifotos.pl/z/sqswpns
    >Zamiast przekaźnika może być triak plus drobnica.
    >Najlepsza jest kartka i ołówek.

    I skaner/aparat/telefon.
    To moze lepiej w paincie narysowac, jesli nie w jakim Spice.

    A swoja droga ... nie da sie tego zrobic jakos bez przekaznika ?

    Chodza mi po glowie rozne sztuczki z diodami, ale wolalbym bez nich.

    J.