  • 1. Data: 2010-03-25 19:33:43
    Temat: gaz do matiza?
    Od: "mo" <t...@t...pl>

    Pytanie do znających temat, ile może średnio kosztować instalacja gazowa do
    Matiza?
    Instalacja ma być tania na ile to możliwe ale tylko na tyle aby była
    bezproblemowa.

    Samochód mam już ponad 10 lat więc nie wiem czy to się zdąży zwrócić i
    jeszcze coś zaoszczędzić zanim zgnije.
    Obecnie miesięcznie robię 1600 km miesięcznie na dojazdy do pracy i średnio
    na paliwo wydaję 5 stów co na taki mini samochodzik jest kwotą zdecydowanie
    za wysoką.

    Fakt, jak ja prowadziłem to ten silnik katowałem niesamowicie więc duże
    spalanie traktowalem raczej jako naturalną konsekwencję
    ale teraz za kierownicą siedzi kobieta, osoba, która dopiero zrobiła prawo
    jazdy i jedzie spokojnie z normalną prędkoscią przelotową 70-90 km/h i
    spalanie jest takie samo jak u mnie, więc pewnie aby utrzymać spalanie na
    nizszym poziomie należało by prowadzić z prędkością kapelusznika - 50-60
    km/h.

    Zmiana samochodu odpada, po pierwsze nie chce mi się szukać używki(co jest
    sztuką) i nabijać kieszeni handlarzowi a i tak nie mam gwarncji, że nie
    kupie złomu i nie chce się wiązać jakimkolwiek kredytem więc zakup nowego
    też nie na rękę więc za rady typu -Zmienić samochód- dziekuję, ostatecznie
    na lokalne dojazdy i co najwyżej raz w roku jakaś dłuższa wakacyjna trasa to
    nawet matiz wystarczy.

  • 2. Data: 2010-03-25 20:25:35
    Temat: Re: gaz do matiza?
    Od: "mirek" <a...@S...com>

> [...]
    > Obecnie miesięcznie robię 1600 km miesięcznie na dojazdy do pracy i
    > średnio na paliwo wydaję 5 stów co na taki mini samochodzik jest kwotą

    Rower se kup. giant polecam

  • 3. Data: 2010-03-25 20:45:32
    Od: "mo" <t...@t...pl>

    Użytkownik "mirek" <a...@S...com> napisał w wiadomości

    > Rower se kup. giant polecam

    mam dwa, wyczynowego Treka do XC i zjazdowe Norco więc za kolejny rower
    dziękuję, te dwa i tak kosztowały mnie dużo za dużo a nie bardzo mam czas na
    nich jeździć.
    O gazowanie matiza pytałem, do pracy mam za daleko na rower niestety

    PS Gianta też kiedyś końcem lat 90-tych miałem ale się wziął i pękł.

  • 4. Data: 2010-03-25 21:22:29
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Obecnie miesięcznie robię 1600 km miesięcznie na dojazdy do pracy i
    > średnio na paliwo wydaję 5 stów co na taki mini samochodzik jest kwotą
    > zdecydowanie za wysoką.

    Czyli wychodzi Ci koszt 100 km w granicach 32 zł. Albo tankujesz na
    najdroższych stacjach, albo coś nie tak ze spalaniem, bo w moim
    kompakcie z silnikiem benzynowym 1.4 pokonanie 100 km w cyklu mieszanym
    pochłania paliwa za 20 zł.

  • 5. Data: 2010-03-25 21:31:12
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Michał pisze:

> [...]
    > najdroższych stacjach, albo coś nie tak ze spalaniem, bo w moim
    > kompakcie z silnikiem benzynowym 1.4 pokonanie 100 km w cyklu mieszanym

    Czyli pali Ci 4,5l/100km? Niezla bujda.

  • 6. Data: 2010-03-25 21:33:22
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > silnikiem benzynowym 1.4 pokonanie 100 km w cyklu mieszanym pochłania paliwa

    A to wogóle jedzie czy benzyne masz jakąś tanią? :) Mój 1.4 średnio bierze 8.5 i
    nie chce być mniej.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-03-25 22:01:37
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Czyli pali Ci 4,5l/100km? Niezla bujda.

    Tylko czekać kiedy ludzie zaczną pisać o wstawianych pod maskę miskach
    do łapania produkowanego paliwa. Jakie by ono nie było. ;)

    Lekko OT: tak się zastanawiam - czy w moim Pugu, spalanie przy jeździe
    tylko po mieście (80% po ścisłym centrum Wrocławia) rzędu 8-8,5L to
    dobry czy zły wynik? Zważywszy na fakt, że to mój pierwszy klekot po
    kilku latach jazdy benzyniakiem. :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2010-03-25 22:03:19
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    prosta instalacja 1 gen bedzie kosztowac z 1kpln pewnie - ale jest nieco
    problematyczna. nie bierz jesli masz plastikowy kolektor dolotowy.

    ja mam w starym punciaku taka i odkad nauczylem sie jej uzywac;P to jest
    bezproblemowa. musisz dbac o silnik - zadnych usterek bobedzie kichac:)

    oplaca sie tobie nadal wziac gaz
    zdecydowanie.... momentalnie sie zwraca

  • 9. Data: 2010-03-25 22:23:43
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > tylko po mieście (80% po ścisłym centrum Wrocławia) rzędu 8-8,5L to
    > dobry czy zły wynik? Zważywszy na fakt, że to mój pierwszy klekot po

    Normlany wynik, identyczne auto, ale wersja 110KM - spalanie w miescie
    8,5l/100km

  • 10. Data: 2010-03-26 00:24:53
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Michał pisze:
    > bo w moim
    > kompakcie z silnikiem benzynowym 1.4 pokonanie 100 km w cyklu mieszanym
    > pochłania paliwa za 20 zł.

    Paliwa, czyli benzyny? Jasne ;)

    --
    PSYLO