  • 1. Data: 2010-03-25 20:25:56
    Temat: Zawór EGR
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    VW Passat B4 1.9 TDI. Kupiłem ten samochód z odłączoną i zaślepioną
    rurką od zaworu EGR. Czy zawór można wymontować i wyczyścić, a po
    wyczyszczeniu ponownie zamontować, czy nadaje się już tylko do śmieci?
    Czy trzeba coś wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki
    i jest chyba sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

    Z ukłonami
    MJ

  • 2. Data: 2010-03-26 08:31:24
    Temat: Re: Zawór EGR
    Od: "luis" <c...@C...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
    > sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

    Witam
    Możesz tak zrobić jeżeli zawór jest sprawny, ale skoro ktoś go zaślepił to
    pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to zostaw tak
    jak jest albo wymień na nowy.

    Pozdr
    luis

  • 3. Data: 2010-03-26 09:08:55
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    luis pisze:
> [...]
    > to pewnie miał jakiś powód, sprawdż czy jest szczelny, jeśli nie, to
    > zostaw tak jak jest albo wymień na nowy.

    ja miałem sprawny ale zaślepiłem, bo cała masa syfu lądowała w
    kolektorze ssącym, do tego stopnia, że czujnik podciśnienia (mpasensor)
    przestał funkcjonować i trzeba było go czyścić. Teraz EGR jest
    zaślepiony (nie odłączony ale tylko zaślepiony) problemów brak.
    Jestem za ekologią ale realizowaną w przemyślany sposób a to rozwiązanie
    nic wspólnego z profesjonalizmem nie ma.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-03-26 10:39:04
    Od: "luis" <c...@C...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jestem za ekologią ale realizowaną w przemyślany sposób a to rozwiązanie
    > nic wspólnego z profesjonalizmem nie ma.

    Nie chodzi mi aż tak bardzo o ekologię, w niektórych dieslach po zaślepieniu
    egr komputer wywala błąd, nie wiem jak jest w vw, u minie w mazdzie tak
    właśnie się dzieje.

  • 5. Data: 2010-03-26 10:45:13
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    luis pisze:
    > Nie chodzi mi aż tak bardzo o ekologię, w niektórych dieslach po
    > zaślepieniu egr komputer wywala błąd, nie wiem jak jest w vw, u minie w
    > mazdzie tak właśnie się dzieje.

    u mnie w jtd także wywalał ale się tym nie przejmowałem bo on nie ma na
    nic wpływu, przy okazji korekty oprogramowania ECU egr został wywalony z
    softu i po temacie.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-03-26 12:35:23
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:

> [...]
    > wyczyścić dodatkowo? Do zaworu nie dochodzą żadne kabelki i jest chyba
    > sterowany tylko podciśnieniowo, tak sądzę.

    Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
    emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje
    _znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie
    drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do
    cylindrów.
    Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z
    EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie.
    Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego
    programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU)
    spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr)
    Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów -
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=
    677ff9169980834ca286ee8faf382014

    Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te
    zawór zaślepiony.

    > Z ukłonami
    > MJ

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 7. Data: 2010-03-26 12:37:42
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:

    > Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie
    > emisji tlenkó azotu (NOx)

    oczywiście miało być zmniejszenie
    ;)

    --