  • 1. Data: 2010-03-25 19:18:08
    Temat: prośba o radę opony
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    proszę o poradę, nabyłem opony Continental Conti Premium Contact 2 rok 2008
    nie ma na nich oznacznika w którym kierunku mają się obracać jest tylko
    napis "inside" i "outside". Znalazłem m.in. takie oznaczenie(poniżej) na
    nich,czy to może oznaczać,że nie ma znaczenia z której strony będzie
    założona to i tak będzie dobrze?

    I I
    I/ I
    I \I
    I I

    Z góry dzięki za pomoc,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-25 19:22:40
    Temat: Re: prośba o radę opony
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 25 mar 2010 o 19:18 GMT, namikk napisał(a):

> [...]
    > napis "inside" i "outside". Znalazłem m.in. takie oznaczenie(poniżej) na
    > nich,czy to może oznaczać,że nie ma znaczenia z której strony będzie

    Zdaje sie ze to sa opony asymetryczne, ale niekierunkowe.

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 3. Data: 2010-03-25 19:27:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    namikk pisze:
> [...]
    > napis "inside" i "outside". Znalazłem m.in. takie oznaczenie(poniżej) na
    > nich,czy to może oznaczać,że nie ma znaczenia z której strony będzie

    Opona stroną "inside" ma być zwrócona w stronę samochodu, a stroną
    "outside" na zewnątrz.

    A więc wszystkie opony zakłada się na felgi w ten sam sposób.

  • 4. Data: 2010-03-25 19:31:44
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Opona stroną "inside" ma być zwrócona w stronę samochodu, a stroną
    > "outside" na zewnątrz.

    Założone są właśnie tak jak piszesz

    > A więc wszystkie opony zakłada się na felgi w ten sam sposób.

    Czy występują może opony lewe i prawe asymetryczne?
    Pytanie takie,gdyż jak opony są ustawione w sposób podany powyżej to
    wychodzi,że bieżniki mają ułożone w sposób przeciwny sobie, wygląda to tak
    jakby to były dwie opony prawe.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-03-25 19:52:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    namikk pisze:

> [...]
    > Pytanie takie,gdyż jak opony są ustawione w sposób podany powyżej to
    > wychodzi,że bieżniki mają ułożone w sposób przeciwny sobie, wygląda to tak

    To co masz to opona asymetryczna, czyli montowana zgodnie z
    inside/outside. Wszystkie 4 opony są takie same i w ten sam sposób
    założone na felgę.

    Są też opony kierunkowe które mają strzałkę oznaczającą kierunek
    obracania. Takie opony też kupuje się 4 takie same, ale przy zakładaniu
    na felgę trzeba założyć dwie lewe i dwie prawe (odwrotnie na feldze).
    Tak żeby po założeniu obracały się poprawnie.
    Np: http://www.opony.com/opony/571_debica_frigo_directio
    nal.html

    Jest też kombinacja - opony asymetryczne i kierunkowe jednocześnie.
    Wtedy już same opony występują w wariancie lewym i prawym będącym
    lustrzanym odbiciem rzeźby bieżnika. Jest na nich jednocześnie
    oznaczenie inside/outside i strzałka oznaczająca kierunek.
    Np: http://www.opony-sportowe.pl/index.php?d=produkt&id=
    29

  • 6. Data: 2010-03-25 19:58:49
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > To co masz to opona asymetryczna, czyli montowana zgodnie z
    > inside/outside. Wszystkie 4 opony są takie same i w ten sam sposób
    > założone na felgę.

    Dzięki za wyjaśnienie,czyli mogę spać spokojnie :-) a tak wogóle to
    napotkałem na wiele sprzecznych opinii w tej kwestii
    np. http://koszykopon.pl/forum/topic12-opony-asymetryczn
    e.html
    http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-17426.
    html

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-03-25 21:57:27
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 19:18:08 +0100, namikk napisał(a):

> [...]
    > napis "inside" i "outside". Znalazłem m.in. takie oznaczenie(poniżej) na
    > nich,czy to może oznaczać,że nie ma znaczenia z której strony będzie

    Continental CPC2 są asymetryczne ale nie ma podziału na lewe i prawe jak to
    było w przypadku (o ile dobrze pamiętam) CPC1, więc tylko zwróć uwagę na
    inside i outside.

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 8. Data: 2010-03-25 22:58:18
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

  • 9. Data: 2010-03-25 23:00:42
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    To może ja jeszcze zapytam... żona na jesieni rozwalila taką oponkę i musze
    teraz kupic jedną sztukę. Z tego co piszecie wszystko jedno jaką kupię,
    trzeba poprostu zwrócić uwage na inside/outside i założyć ją poprawnie na
    feldze?

    Jaki rozmiar masz tej opony? Ciekawostką jest ze 195 ma jeszcze 3 rowki
    wzdlozne, a 205 ma juz ich 4.

    Rgds,
    Miki

  • 10. Data: 2010-03-26 06:48:38