  • 11. Data: 2010-03-26 07:50:29
    Temat: Re: gaz do matiza?
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 22:01:37 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
    napisał(a):

    > Tylko czekać kiedy ludzie zaczną pisać o wstawianych pod maskę miskach
    > do łapania produkowanego paliwa. Jakie by ono nie było. ;)

    Przecież wiesz jakie jest standadowe pytanie w takiej sytuacji :)

    > Lekko OT: tak się zastanawiam - czy w moim Pugu, spalanie przy jeździe
    > tylko po mieście (80% po ścisłym centrum Wrocławia) rzędu 8-8,5L to
    > dobry czy zły wynik? Zważywszy na fakt, że to mój pierwszy klekot po
    > kilku latach jazdy benzyniakiem. :>

    W normie. Przecież jeździmy po Wrocławiu, a nie po Piszczałkowie
    Wielkim.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 12. Data: 2010-03-26 10:03:11
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > tylko po mieście (80% po ścisłym centrum Wrocławia) rzędu 8-8,5L to dobry
    > czy zły wynik? Zważywszy na fakt, że to mój pierwszy klekot po kilku

    Jak korki we Wrocławiu są jak w Warszawie to wynik nie jest zły. Mi golf 4
    1,9 TDI łyka w podobnych warunkach regularnie 7,8 l/100 km

  • 13. Data: 2010-03-26 10:18:27
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Vlad The Ripper pisze:

    > Jak korki we Wrocławiu są jak w Warszawie to wynik nie jest zły. Mi golf 4
    > 1,9 TDI łyka w podobnych warunkach regularnie 7,8 l/100 km

    To tylko potwierdza bajkopisarstwo co niektórych, którym TDI, HDi czy
    inne Di pali w mieście 6L niezależnie od warunków. :)
    Dzięki!

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2010-03-26 10:36:34
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hohu5m$a7o$1@news.dialog.net.pl...
    > To tylko potwierdza bajkopisarstwo co niektórych, którym TDI, HDi czy inne
    > Di pali w mieście 6L niezależnie od warunków. :)
    > Dzięki!

    heh :)
    mam w pracy kilka nowych (1-2 lata) berlingów 1,6hdi, kazde robi po 3-5 tyś
    miesiecznie i na wszystkich spalanie srednie z tysiecy km jest 6-6,3, z tym
    ze te górne wyniki wykręcają kierwcy którzy korzystają z całego zakresu
    obrotów silnika. Wiekszość to oczywiście trasy, a mi w miesie nie udało sie
    przekroczyc nigdy 6,5.
    --
    Stoout
    prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

  • 15. Data: 2010-03-26 10:39:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > To tylko potwierdza bajkopisarstwo co niektórych, którym TDI, HDi czy
    > inne Di pali w mieście 6L niezależnie od warunków. :)
    > Dzięki!

    Też w takie wyniki nie wierzę :) Mi Golf 3 kombi 90KM spala zimą pewnie
    nawet i 9-10litrów, nie mierzę tego żeby się nie stresować - przyjąłem
    zasadę że spala tyle ile wleję do baku i tyle.

    Latem na długiej trasie nie przekraczając 110km/h spali spokojnie koło
    4,5 litra/100km na zbiorniku potrafię pojechać w góry/nad morze i wrócić
    i jeszcze miać na 100-150km ropy w baku. Czyli jakieś 1100-1200km,
    czasem nawet więcej.

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Tyle że ja leję Biodiesel a tego bierze z zasady ciut więcej :)

  • 16. Data: 2010-03-26 10:48:25
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Jacek pisze:
> [...]
    > obrotów silnika. Wiekszość to oczywiście trasy, a mi w miesie nie udało sie

    Widzisz, sęk w tym, że to 1.6. Brat ma Berlingo I (2006) z wersją 75KM
    tego silnika i też ma spalanie na poziomie 6-6,5.
    Ja mam jednak 2.0. On musi spalić więcej.
    W sumie to szukałem Meganki z 1.5dci 82/105KM, ale nie znalazłem nic co
    by było warte zainteresowania przy moim budżecie. Jakbym trafił, to
    dopiero miałbym nic nie palące auto. :P

  • 17. Data: 2010-03-26 11:04:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wynajmij sobie punto 2fl z silnikiem 1.3 multijet - z wyciekami zamykam sie
    zawsze ponizej 6 litrow, chocbym nie wiem jak palowal go - nie pali wiecej
    niz 6 - przynajmniej mi sie jeszcze nie udalo.

    6 spalil jak go palowalem na trasie - w miescie o dziwo ma mniejszy apetyt

  • 18. Data: 2010-03-26 11:06:33
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "mo" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie do znających temat, ile może średnio kosztować instalacja gazowa
    > do Matiza?
    > Instalacja

    a po co instalacja w tak malym autku?

    > Samochód mam już ponad 10 lat więc nie wiem czy to się zdąży zwrócić i
    > jeszcze coś zaoszczędzić zanim zgnije.

    napewno nie zdazy...

    > Obecnie miesięcznie robię 1600 km miesięcznie na dojazdy do pracy i
    > średnio na paliwo wydaję 5 stów co na taki mini samochodzik jest kwotą
    > zdecydowanie za wysoką.

    1600km miesiecznie i ty chcesz lpg montowac? a po co?

    500zl na paliwo? to ja puntem II 1.2 8v dojazd w dwie strony do pracy ok
    85km... miesiecznie na paliwo wydawalem ok 400-450zl... Moze lepiej zamiast
    instalacji, zrob remoncik silnika, albo kup nowszy silnik?

  • 19. Data: 2010-03-26 12:39:06
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > To tylko potwierdza bajkopisarstwo co niektórych, którym TDI, HDi czy inne
    > Di pali w mieście 6L niezależnie od warunków. :)
    > Dzięki!

    Zależy po jaki mieście i w jakich godzinach :)
    Jak mieszkałem pod Warszawą i jeżdziłem połowę tras po mieście to łykał 6 -
    6,5 l na 100 km.

  • 20. Data: 2010-03-26 17:11:13
    Od: marjan <k...@g...com>

    mateusx6 pisze:
    > Użytkownik "mo" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a po co instalacja w tak malym autku?

    Żeby było taniej.

    > napewno nie zdazy...

    Ciekawe.. Jak wyliczałem dla mojego Punta, obliczyłem że instalacja mi
    się zwróci po 15-25 kkm (w zależności od wielu zmiennych).

> [...]

    > 85km... miesiecznie na paliwo wydawalem ok 400-450zl... Moze lepiej zamiast
    > instalacji, zrob remoncik silnika, albo kup nowszy silnik?

    Czyli mając LPG byś wydawał 250-300 zł miesięcznie, co daje 150 zł
    oszczędności miesięcznie. Po roku by Ci się instalacja zwróciła.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz