  • 21. Data: 2011-04-23 00:06:13
    Temat: Re: fotoradar na początku roku 2011
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 21:12:36 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > I tak zrób.
    > Adam wygrał tyle sporów przed sądem, że nie jest w stanie "z głowy" sygnatur
    > zapodać...

    Bo podaję z akt. Ostatnia zakończona - II W 174/10, kolizja aut na
    skrzyżowaniu, uniewinnienie wyjeżdżającego z podporządkowanej w którego
    przywalił klient z głównej.

    W toku SKO UP/4121/21/2011.

    Coś masz jeszcze do powiedzenia?

    --
    ___________ (R)

  • 22. Data: 2011-04-23 09:36:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 00:06:13 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
    >Bo podaję z akt. Ostatnia zakończona - II W 174/10, kolizja aut na
    >skrzyżowaniu, uniewinnienie wyjeżdżającego z podporządkowanej w którego
    >przywalił klient z głównej.

    Ale co - za szybko jechal i miales na to jakies dowody ?

    J.

  • 23. Data: 2011-04-23 11:25:52
    Temat: Re: fotoradar na poczštku roku 2011
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 09:36:38 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale co - za szybko jechal i miales na to jakies dowody ?

    I za szybko jechał, i wyprzedzał na tymże skrzyżowaniu. Biegły na podstawie
    zabezpieczonych śladów stwierdził kilka ciekawych rzeczy i się oskarżyciel
    posiłkowy mocno zdziwił ;)

    --
    ___________ (R)

  • 24. Data: 2011-04-23 14:03:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 11:25:52 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >I za szybko jechał, i wyprzedzał na tymże skrzyżowaniu. Biegły na podstawie
    >zabezpieczonych śladów stwierdził kilka ciekawych rzeczy i się oskarżyciel
    >posiłkowy mocno zdziwił ;)

    Ale co - okazalo sie ze go nie mogles dostrzec, czy sad uznal ze skoro
    jest zakaz wyprzedzania to miales prawo zalozyc ze odpowiednie pasy sa
    puste ?

    J.

  • 25. Data: 2011-04-23 16:15:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-21 22:58, LEPEK pisze:
> [...]
    projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/proj_ro
    zp_urz_rejestr

    > A co wymaga tego rozporządzenia - jaki przepis dokładnie?
    > I co ze znakiem D-51?

    PoRD art. 129h pkt 5 ust 2:
    "Minister właściwy do spraw transportu [...] określi, w drodze
    rozporządzenia: sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących
    oraz obudów na te urządzenia"

    I póki nie ma rozporządzenia określającego tych rzeczy, to nie ma
    "zgadywania" o co chodzi.
    Po prostu nie da się oznakować fotoradaru zgodnie z rozporządzeniem
    którego jeszcze nie ma.

    Ale póki co to SM tylko pyta o to komu powierzyłeś pojazd i na tym
    etapie nie ma możliwości kwestionowania zasadności pomiaru czy samego
    faktu wykroczenia.

    Te wątpliwości będzie mógł podnosić dopiero kierujący jak zostanie
    "wykryty" ;)

  • 26. Data: 2011-04-23 16:22:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > "Minister właściwy do spraw transportu [...] określi, w drodze
    > rozporządzenia: sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących

    A dopisek "do tego czasu używanie fotoradaru jest niedozwolone" też tam
    jest?

  • 27. Data: 2011-04-23 16:32:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 14:03:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale co - okazalo sie ze go nie mogles dostrzec, czy sad uznal ze skoro
    > jest zakaz wyprzedzania to miales prawo zalozyc ze odpowiednie pasy sa
    > puste ?

    Sąd uznał, że niema dowodów ani przesłanek na obalenie mojego zeznania, że
    kiedy podjąłem decyzję o wyjechaniu na drogę z pierwszeństwem skręcając w
    prawo samochód jadący główna był jeszcze na swoim pasie.
    Czyli klasyka oparcia się na zasadzie ograniczonego zaufania.
    Biegły po wyprzedzającym się przejechał dość ostro wskazując, że nie
    zachował wymaganej ostrożności, wyprzedzał na skrzyżowaniu i doprowadził do
    zagrożenia.

    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2011-04-23 16:34:49
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-23 16:22, Cavallino pisze:

    > A dopisek "do tego czasu używanie fotoradaru
    > jest niedozwolone" też tam jest?

    Używanie fotoradaru było i jest dozwolone.
    Nawet ty możesz używać fotoradaru ;->

    JK

  • 29. Data: 2011-04-23 17:24:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 16:15:29 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale póki co to SM tylko pyta o to komu powierzyłeś pojazd i na tym

    Najczęściej jednak nie. Pyta 'kto kierował pojazdem'.

    --

  • 30. Data: 2011-04-30 00:37:55
    Od: Michail <m...@p...onet.pl>

    > Najczęściej jednak nie. Pyta 'kto kierował pojazdem'.

    Mnie w wezwaniu poprosili o "przekazanie informacji dotyczących
    wykroczenia".

    O "powierzeniu" pisali gdzieś tam dalej w pouczeniach.