  • 11. Data: 2011-04-21 21:18:32
    Temat: Re: fotoradar na początku roku 2011
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 21-04-2011 14:01, LEPEK pisze:
    >Otóż przyszła prośba od SM z prośbą o wskazanie kierującego (bo nie ja
    > nim byłem) i zastanawiam się, co z tym fantem kierujący może zrobić, aby
    > zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie kłamiąc uniknąć płacenia.

    Napisać grzecznie, że nie ma tego:
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/proj_ro
    zp_urz_rejestr

    A bez tego mogą sobie stawiać radary, ale w celach statystycznych.

    M.

  • 12. Data: 2011-04-21 21:38:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2011 20:56:01 +0200, 'Tom N' wrote:

    >Jaka grzywna i przez kogo zostanie nałożona na SM za fotografowanie, pomimo
    >niespełnienia warunku, że fotoradar _powinien_ być oznakowany?

    SM sie nie ukarze, Policja nie zauwazyla, a sad ewentualnie umorzy
    sprawe z powodu duzej pozytecznosci spolecznej :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-04-21 22:56:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Potem poczekać na wyrok zaoczny z sądu, wnieść sprzeciw, podnieść, że SM
    > pytała 'kto kierował' a nie 'komu powierzył pojazd do kierowania', wobec
    > czego nie została spełniona przesłanka jaka jest a wrt. 76 u 4. PoRD, zatem
    > nie popełnił żadnego wykroczenia.

    One nie są takie gupie ;)
    Proszą:
    1) kierującego o przyznanie się i przyjęcie + punkty / odmowę przyjęcia
    mandatu (wtedy sąd)
    LUB
    2) właściciela / użytkownika o wskazanie kierującego lub użytkownika
    LUB
    3) właściciela lub użytkownika o odmowę wskazania kierującego /
    użytkownika i przyjęcie mandatu bez punktów lub odmowę przyjęcia (tedy sąd).

    Ja jestem przypadek 2) lub 3) :) bo jestem użytkownikiem, który został
    już wskazany przez właściciela, jako osoba której powierzono pojazd, ale
    też nie jestem kierującym...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2011-04-21 22:58:48
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-04-21 21:18, MariuszM pisze:

    > Napisać grzecznie, że nie ma tego:
    > http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/proj_ro
    zp_urz_rejestr

    A co wymaga tego rozporządzenia - jaki przepis dokładnie?
    I co ze znakiem D-51?

    Pozdr,

  • 15. Data: 2011-04-22 17:21:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 22:56:21 +0200, LEPEK napisał(a):

    > One nie są takie gupie ;)

    One są.

> [...]
    >
    > Ja jestem przypadek 2) lub 3) :) bo jestem użytkownikiem, który został
    > już wskazany przez właściciela, jako osoba której powierzono pojazd, ale

    A teraz podaj przepis, który nakazuje udzielanie odpowiedzi tylko takich,
    jak powyżej.

    Pismo z SM zawiera w pierwszej części PYTANIE. I tylko ono się liczy.
    reszta, to już formularze mające wartośc papieru, na którym je wydrukowano.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2011-04-22 19:51:10
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Pismo z SM zawiera w pierwszej części PYTANIE. I tylko ono się liczy.
    > reszta, to już formularze mające wartośc papieru, na którym je wydrukowano.

    http://zapodaj.net/2bd4f148e489.jpg.html
    http://zapodaj.net/d3cf87333430.jpg.html
    http://zapodaj.net/07b46586fc67.jpg.html
    http://zapodaj.net/23f7b469e8c8.jpg.html

    Na pierwszej stronie jest PROŚBA o wskazanie, kto w danym miejscu i
    czasie kierował. Reszta to już formularze, instrukcje itp., jak napisałeś.

    Art 78 u 4 rzeczywiście mówi o obowiązku podania "komu powierzył pojazd
    do kierowania lub używania w oznaczonym czasie".

    Czyli powinienem odpowiedzieć "nie podam" w odpowiedzi na pytanie "kto
    kierował", bo nie mam takiego obowiązku, prawda?
    Czy raczej "nie wiem", czekać na wyrok sądu i wnosić sprzeciw?

    Wolałbym zakończyć sprawę na obecnym etapie, bez sądu i sprzeciwu...

    Pozdr,

  • 17. Data: 2011-04-22 20:24:25
    Od: N1 <s...@v...pl>

    W dniu 2011-04-22 19:51, LEPEK pisze:

> [...]
    > kierował", bo nie mam takiego obowiązku, prawda?
    > Czy raczej "nie wiem", czekać na wyrok sądu i wnosić sprzeciw?
    Organom panstwowym, a straż miejska nie jest organem panstwowym

  • 18. Data: 2011-04-22 20:45:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 22 Apr 2011 19:51:10 +0200 osobnik zwany LEPEK
    wystukał:

> [...]
    >
    > Na pierwszej stronie jest PROŚBA o wskazanie, kto w danym miejscu i
    > czasie kierował. Reszta to już formularze, instrukcje itp., jak

    "W celu spełnienia obowiązku wskazania osoby sprawcy"
    mogą sobie wsadzić w list. Bo to nie ma żadnego wsparcia w przepisach.
    a nawet w d...

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2011-04-22 21:12:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w <news:iosfag$1plg$1@news.mm.pl>:

    > http://zapodaj.net/2bd4f148e489.jpg.html
    [...]
> [...]
    [...]
    > Wolałbym zakończyć sprawę na obecnym etapie, bez sądu i sprzeciwu...

    I tak zrób.
    Adam wygrał tyle sporów przed sądem, że nie jest w stanie "z głowy" sygnatur
    zapodać...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2011-04-23 00:02:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 19:51:10 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli powinienem odpowiedzieć "nie podam" w odpowiedzi na pytanie "kto
    > kierował", bo nie mam takiego obowiązku, prawda?

    Masz cztery opcje:
    1. Nie podam kto kierował
    2. Nie pamiętam kto kierował
    3. Nie potrafię wskazać, kto kierował
    4. Nic nie odsyłać.

    Ja polecam 2.

    > Czy raczej "nie wiem", czekać na wyrok sądu i wnosić sprzeciw?
    > Wolałbym zakończyć sprawę na obecnym etapie, bez sądu i sprzeciwu...
    To płać :P

    --