  • 31. Data: 2011-08-10 23:15:53
    Temat: Re: [fotoradar] Dostalem wezwanie z ITD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 22:48:42 +0200, MariuszM napisał(a):

    > Da dokładnie tyle samo, bo prawo o wykroczeniach w POL dla obu tych
    > służb jest identyczne:)
    > I tu i tu masz prawo nie wyrazić zgody na postępowanie mandatowe i
    > odwołać się od wyroku nakazowego.

    Prawo masz, tylko po co ?

    W przypadku fotki od SG wiadomo po co :-P

    J.

  • 32. Data: 2011-08-11 11:33:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.08.2011 news-gazeta <n...@g...pl> napisał/a:
    > Zastanawiam sie teraz, dlaczego nie przyslali mi zdjecia. Czy to znaczy
    > ze nie bylo na nim widac kto prowadzil auto?
    > A moze ktos podrobil moje tablice i innym autem zostal sfotografowany?
    > Chcialbym wiedziec czy to na pewno moje auto, prawda?

    To zobacz sobie, jaki bełkot ITD w tym temacie wyprodukowała:

    http://www.gitd.gov.pl/content/faq-czesto-zadawane-p
    ytania

    Dlaczego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
    Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
    zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie - z chwilą
    zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz art. 38
    ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art. 156 §
    1-4 Kodeksu postępowania karnego).

    Wprawdzie w dotychczasowej praktyce stosowania fotoradarów przez Straże
    Miejskie zdjęcie było przez Straże wysyłane, to jednak podkreślić trzeba,
    że organ prowadzący czynności w sprawie o wykroczenie (np. Straż Miejska,
    Inspekcja Transportu Drogowego) nie ma obowiązku udostępniania fotografii
    do wglądu uczestników postępowania przed zakończeniem prowadzonych przez
    ten organ czynności wyjaśniających. Organ prowadzący czynności
    wyjaśniające w sprawie o wykroczenie gromadzi materiał dowodowy co do
    zasady bez zgody, a często i wiedzy uczestników postępowania. Zgromadzone
    dowody (np. fotografia z urządzenia rejestrującego) służą następnie do
    weryfikacji innych dowodów (np. oświadczeń lub zeznań świadków). W
    sytuacji gdy uczestnik postępowania zna zebrane dowody, ma możliwość
    przedstawienia wersji zdarzenia dla siebie korzystnej i nie zawsze
    prawdziwej. Z tego względu przyjąć trzeba, że wysyłanie fotografii do
    właściciela pojazdu byłoby to co do zasady niekorzystne z punktu widzenia
    interesów wymiaru sprawiedliwości, który dąży do ustalenia prawdy
    materialnej.

    ----------

    Wprost napisali o tym, że chodzi o to, żebyś nie mógł się bronić!
    --
    Samotnik

  • 33. Data: 2011-08-11 11:56:25
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > materialnej.
    >
    > ----------
    >
    > Wprost napisali o tym, że chodzi o to, żebyś nie mógł się bronić!

    Ładnie to napisałeś, ale dzwoniłem dzisiaj do nich i faktycznie nie maja
    obowiązku udostępnić zdjęcia. Natomiast porozmawialem tak szczerze z osoba
    po drugiej stronie i powiedzial mi wprost ze sa nastawieni tylko na kase.
    Zauwaz ze taryfikator mowi ze od 51km/h jest mandat od 400 do 500zl.
    Oni maja ustawione gorne granice, czyli za 53km/h dostalem 500zl. Nie ma
    mozliwosci zmiany tego recznie. Jakby nie było, nie przyjmuje tego mandatu,
    podaje swoje dane ze jechalem autem. Nie zalezy mi na punktach, tylko na
    zbiciu kasy. Kieruja sprawe do sadu. Poza tym jesli wynik sprawy bedzie
    pozytywny dla mnie, to bede walczyl o zwrot kosztow (80zl), niech gnoje
    placa.
    Aha, moze to dziecinne, ale postanowilem ze kupuje rolety(ramki) na tablice.
    Tak zeby nastepnym razem sie nie stresowac przed fotoradarem.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 34. Data: 2011-08-11 12:00:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-11, news-gazeta <n...@g...pl> wrote:

    > Aha, moze to dziecinne, ale postanowilem ze kupuje rolety(ramki) na tablice.
    > Tak zeby nastepnym razem sie nie stresowac przed fotoradarem.

    Nie zapomnij o naklejce na szybie :-)

    --
    Artur

  • 35. Data: 2011-08-11 12:05:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik news-gazeta napisał:
    > Zauwaz ze taryfikator mowi ze od 51km/h jest mandat od 400 do 500zl.
    > Oni maja ustawione gorne granice, czyli za 53km/h dostalem 500zl.

    Jak kiedyś dostałem pamiątkowe zdjęcie ze Straży Miejskiej, to w
    rozmowie stwierdzili, że widełki są od... do... i dostałem minimalną
    stawkę. No ale nie rzucałem się, nie kręciłem, bo dobrze wiedziałem, że
    to ja. Jedyne co działało na moją korzyść to to, że znak z ograniczeniem
    był zasłonięty przez bujną roślinność (było to w maju) i widać go było
    za późno, a dodatkowo stał dość daleko od krawędzi jezdni. Panowie
    przyznali rację, ale poradzili przyjąć mandat (100 zł), bo ponoć ktoś
    kierował w identycznym przypadku sprawę do sądu i sąd oczywiście powołał
    biegłego, który stwierdził, że znak stoi prawidłowo. W efekcie
    kosztowało to prawie 10 razy więcej. Coś się chyba jednak działo w tej
    sprawie, bo teraz po lewej jest powtórzenie tego ograniczenia.

  • 36. Data: 2011-08-11 12:15:55
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-08-11 11:33, Samotnik pisze:

    > Wprost napisali o tym, że chodzi o to, żebyś nie mógł się bronić!

    W zasadzie mają rację - napisali, że chodzi o to abyś nieuczciwie nie
    mógł się bronić. Czytaj ze zrozumieniem.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 37. Data: 2011-08-11 12:16:27
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-10 21:55, news-gazeta pisze:

    > http://img11.imageshack.us/img11/8076/1000875s.jpg

    Odpisz im grzecznie, że nie przypominasz sobie, żeby w Polsce była
    miejscowość o nazwie Frnciszkwo :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 38. Data: 2011-08-11 12:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 11:56:25 +0200, news-gazeta napisał(a):
    > Ładnie to napisałeś, ale dzwoniłem dzisiaj do nich i faktycznie nie maja
    > obowiązku udostępnić zdjęcia.

    Pisac do premiera :-)

> [...]
    > zbiciu kasy. Kieruja sprawe do sadu. Poza tym jesli wynik sprawy bedzie
    > pozytywny dla mnie, to bede walczyl o zwrot kosztow (80zl), niech gnoje

    Oj naiwny, naiwny.
    Wniosek wysla na 500zl, sad ci przylozy nakazowy, i zaplacisz 580.

    > Aha, moze to dziecinne, ale postanowilem ze kupuje rolety(ramki) na tablice.
    > Tak zeby nastepnym razem sie nie stresowac przed fotoradarem.

    Przeciez go chyba nie zauwazyles ?
    Chyba ze na roletkach beda stale numery jakiegos posla, podnoszone jedynie
    w razie kontroli :-)

    J.

  • 39. Data: 2011-08-11 13:24:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 12:16:27 +0200, Grejon napisał(a):

    > Odpisz im grzecznie, że nie przypominasz sobie, żeby w Polsce była
    > miejscowość o nazwie Frnciszkwo :)

    Raczej "nie przejezdzalem przez miejscowosc Frnciszkwo i nie powierzalem
    pojazdu nikomu aby przez taka miejscowosc przejechal" :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-08-11 14:34:13
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > Wniosek wysla na 500zl, sad ci przylozy nakazowy, i zaplacisz 580.

    I co, nie mozna sie odwolywac od niego?
    Poza tym, dlaczego sad mam mi przylozyc 500zl, skoro wg taryfikatora
    wychodzi 400zl ?

    Pozdrawiam - Darek.